Skrevet av Emne: "A thing of the past" knuste frontruta på bil  (Lest 167 ganger)

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • Vis profil
"A thing of the past" knuste frontruta på bil
« på: 12.02.2018, 12:11:13 »
Det er jevnlig for mye grinebiting og for lite humor i klimaspalter. Vel, moro skal vi ha det, vi fritenkere:
- Nå har vi akkurat fått høre at Peter Stott har greie på klima fordi han er "nobel laureate" iht. sin CV. Er det ikke straffbart å jukse med CV'er?! Vel, bare han ikke nå mister CV'en i snøen der han bor, kan han gjøre karriere på det så lenge det går.
- Vi blir stadig også minnet om både David Parker og David Viner (begge Hadley CRU) sine famøse utsagn allerede i år 2000 om at "snow will soon be a thing of the past".
Spørsmålet er da: Hvor snart er "soon" i CRU-kalenderen?

Som overskriften sier: En bil på Østlandet har, tross disse kloke klimaforskernes prognoser, likevel fått frontruta knust av snø (snakker vi forsøk på forsikringssvindel her, siden det MÅ være snakk om imaginær snø?): https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/e18-sn-fra-brytebil-knuste-frontruta-pa-bil/3423415226.html

Her er forresten bildet Nettavisen brukte for å illustrere brøytebilsaken - vel, alt hjelper når hodet er fastlåst i et dogme:

Men virkeligheten utenfor klimamodellene er altså slik for tiden:

Eller slik, sånn som i Oslo (der Cicero holder til):

Vet dere hva?
Hvis dette været fortsetter lenge nok, blir det klima til slutt!
Vel, ikke i klimamodellene da, der kommer dere om et par års tid til å lete forgjeves etter denne vinteren som har herjet store deler av verden i månedsvis nå....

Men i mellomtiden driver altså denne forbaskede virkeligheten og mobber de 97% sikre modellene: Sahara, vinter-OL og store deler av Asia, Europa, og ikke minst USA har vasset rundt i snø og kulde i månedsvis og lurer på hva disse "thing of the past"-folka røyka da de skrudde på modellene sist.

« Siste redigering: 12.02.2018, 12:53:35 av Telehiv »

translator

• Seniormedlem
    • Vis profil
Sv: "A thing of the past" knuste frontruta på bil
« Svar #1 på: 12.02.2018, 22:34:29 »
Sitat
En bil på Østlandet har, tross disse kloke klimaforskernes prognoser, likevel fått frontruta knust av snø

Mitt bidrag til dette: Jeg har ikke fått frontruten ødelagt av snø, men av stein fra forankjørende bil. Jeg måtte skifte rute - og det ble dyrt - og samme dag som jeg fikk ny rute kom det steinsprut igjen. Hadde alle hatt skvettlapper både foran og bak, slik som før i tiden, hadde dette problemet ikke vært så stort. Så hvor i all verden ble det av dem?
« Siste redigering: 12.02.2018, 22:40:30 av translator »

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • Vis profil
« Svar #2 på: 13.02.2018, 20:34:48 »
translator,
har du glemt at dersom politiet stanset deg med bare 1 (en) skvettlapp fikk du mangellapp og bot?
Politiet syntes var veeeldig viktig å slå ned på.

translator

• Seniormedlem
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14.02.2018, 00:01:22 »
Nei, det visste jeg ikke. Var nok for ung den gangen (iallfall til å kjøre bil). Men det er jo typisk norsk da, å hoppe fra den ene grøfta til den andre. Jeg savner fortsatt skvettlappene. Vil ikke at de skal bli "a thing of the past". Hadde spart oss bra med spylervæske også.
« Siste redigering: 14.02.2018, 00:05:52 av translator »

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15.02.2018, 21:30:39 »
80- og 90-årene var midt i en varmere 30-års periode, med mange år med lite snø både her til lands og mange steder i Europa. Trenden synes å ha begynt å snu:
Vi har hatt flere snørike vintre de siste 8-10 årene som i økende grad har begynt å ligne de vi hadde på 50-60-tallet. Her et eksempel fra Valdres for tiden:

"Aldri vært i nærheten av å se så mye snø"

Link: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLlog5/aldri-vaert-i-naerheten-av-aa-se-saa-mye-snoe