"A thing of the past" knuste frontruta på bil

Started by Telehiv, 12.02.2018, 12:11:13

Previous topic - Next topic

Telehiv

Det er jevnlig for mye grinebiting og for lite humor i klimaspalter. Vel, moro skal vi ha det, vi fritenkere:
- Nå har vi akkurat fått høre at Peter Stott har greie på klima fordi han er "nobel laureate" iht. sin CV. Er det ikke straffbart å jukse med CV'er?! Vel, bare han ikke nå mister CV'en i snøen der han bor, kan han gjøre karriere på det så lenge det går.
- Vi blir stadig også minnet om både David Parker og David Viner (begge Hadley CRU) sine famøse utsagn allerede i år 2000 om at "snow will soon be a thing of the past".
Spørsmålet er da: Hvor snart er "soon" i CRU-kalenderen?

Som overskriften sier: En bil på �stlandet har, tross disse kloke klimaforskernes prognoser, likevel fått frontruta knust av snø (snakker vi forsøk på forsikringssvindel her, siden det M� være snakk om imaginær snø?): https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/e18-sn-fra-brytebil-knuste-frontruta-pa-bil/3423415226.html

Her er forresten bildet Nettavisen brukte for å illustrere brøytebilsaken - vel, alt hjelper når hodet er fastlåst i et dogme:


Men virkeligheten utenfor klimamodellene er altså slik for tiden:


Eller slik, sånn som i Oslo (der Cicero holder til):


Vet dere hva?
Hvis dette været fortsetter lenge nok, blir det klima til slutt!
Vel, ikke i klimamodellene da, der kommer dere om et par års tid til å lete forgjeves etter denne vinteren som har herjet store deler av verden i månedsvis nå....

Men i mellomtiden driver altså denne forbaskede virkeligheten og mobber de 97% sikre modellene: Sahara, vinter-OL og store deler av Asia, Europa, og ikke minst USA har vasset rundt i snø og kulde i månedsvis og lurer på hva disse "thing of the past"-folka røyka da de skrudde på modellene sist.


translator

#1
QuoteEn bil på �stlandet har, tross disse kloke klimaforskernes prognoser, likevel fått frontruta knust av snø

Mitt bidrag til dette: Jeg har ikke fått frontruten ødelagt av snø, men av stein fra forankjørende bil. Jeg måtte skifte rute - og det ble dyrt - og samme dag som jeg fikk ny rute kom det steinsprut igjen. Hadde alle hatt skvettlapper både foran og bak, slik som før i tiden, hadde dette problemet ikke vært så stort. Så hvor i all verden ble det av dem?
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

translator,
har du glemt at dersom politiet stanset deg med bare 1 (en) skvettlapp fikk du mangellapp og bot?
Politiet syntes var veeeldig viktig å slå ned på.

translator

#3
Nei, det visste jeg ikke. Var nok for ung den gangen (iallfall til å kjøre bil). Men det er jo typisk norsk da, å hoppe fra den ene grøfta til den andre. Jeg savner fortsatt skvettlappene. Vil ikke at de skal bli "a thing of the past". Hadde spart oss bra med spylervæske også.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

80- og 90-årene var midt i en varmere 30-års periode, med mange år med lite snø både her til lands og mange steder i Europa. Trenden synes å ha begynt å snu:
Vi har hatt flere snørike vintre de siste 8-10 årene som i økende grad har begynt å ligne de vi hadde på 50-60-tallet. Her et eksempel fra Valdres for tiden:



"Aldri vært i nærheten av å se så mye snø"

Link: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLlog5/aldri-vaert-i-naerheten-av-aa-se-saa-mye-snoe