Ã?rlig autopilot aktivert igjen: VÃ¥ren blir "varmere enn normalt"

Started by Telehiv, 27.01.2018, 12:45:18

Previous topic - Next topic

Telehiv

Er det en ting som er sikrere enn at Ingunn Yssen ødelegger alle organisasjoner hun flytter inn i, så er det at klimaindustrien stolt kan forkynne at neste tremåneders periode blir "varmere enn normalt". I dag er VG mikrofonstativ for dette useriøse sludderet som dukker opp hvert kvartal og alltid ender med at det skal bli "varmere enn normalt" den neste tremåneders perioden - en periode de vet like mye om som en hvilken som helst pilkastende sjimpanse. Forskjellen er at sjimpansen ikke er klimaideologisk forblindet:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ngwJ65/ennå-litt-vinter-igjen-men-våren-skal-bli-mild

Og mikrofonstativet VG kan vise fram denne antatte tilstanden til våren, som stort sett er meldingen fra alle AGW-kostebinderianstaltene:



Men kjettere og fritenkere våger seg fram likevel, gett, sitat:

"Amerikanske International Research Institute ved Columbia University er det eneste som har et svakt kjølig signal â?? her oppgis 40 prosent sannsynlighet for kjølig vÃ¥r pÃ¥ Finnmarkskysten. Men ogsÃ¥ her viser kartet over Sør-Norge et lett mildt signal, i likhet med signalet for Russland. Men at heller ikke disse viser noe varmesignal for De britiske øyer, Frankrike eller Spania."

Du store. Skal si de våger nakken.

PS: Det er ikke store risikoen for ettermælet ved å varsle for varmt, det retter seg nemlig fort i klimaindustriens grafer, eksempel:
- Store deler av USA har i nesten tre måneder nå hatt en av de kaldeste vintrene på hundre år, og det synes å fortsette de neste ukene
- Men allerede til neste vinter vil dere knapt evne å se spor av disse faktisk observerte tilstander i de ettermodellerte og homogeniserte grafene for vinteren 2017/2018

 

Telehiv

Mens klimaindustrisentralene NOAA, NASA, GISS, CRU og under-papegøyene i en rekke land alle "fryktet" en varm USA-vinter i fjor høst, fikk meteorologen med det fabelaktige etternavnet (Joe Bastardi) igjen rett: Allerede i oktober begynte han å varsle at La Nina ville bli sterkere enn disse trodde og at det følgelig ville bli svært kalde perioder i USA denne vinteren. Nå varsler han at nye kalde uker vil ramme det amerikanske kontinentet.

Bastardi ser også en kald februar i USA:


�rsaken til at han en rekke ganger nå har truffet så godt med sesongvarslene sine ifht. de enøyde og overdrevne varmevarslene som har blitt pøst ut i en årrekke nå av de nevnte miljøer, er iflg ham at han ser helt bort fra slike AGW-modellerte scenarier. Han er i stedet fokusert på de historiske data for naturlige oscillasjoner/sykluser, og mener å se at visse trekk gjentar seg med regelmessige mellomrom: "Vi har sett disse mønstrene igjen og igjen tidligere", sier han, "det er intet nytt å spore".

Link: http://notrickszone.com/#sthash.ligQoqVp.dpbs 

Telehiv

Vinteren og våren som atter skulle bli "varmere enn normalt" utviser ikke mye lydighet til modellene:

 

Dagsrevyen meldte akkurat nå (siden Jon Smits ikke var på vakt) at nå har vi jublende akebakker på gang langs hele den vestlige Middelhavskysten. Godt jeg ikke kastet bort sparepengene på en kvikk "sommertur" dit nå i februar...

Telehiv

Flere ukers kuldeperiode på gang på Vestlandet?

En "klimaforsker" fra Uni Research i Bergen (hadde det kanskje vært bedre med en "meteorolog" her, men dog?) mener et "sjeldent værfenomen" vil treffe Vestlandet de neste ukene: Det skal rett og slett bli veldig kaldt og tørt - lenge!
Dette i sterk kontrast til de vanlige utgytelsene fra "klimaforskerhold" om hvordan denne vinteren skulle bli, som var standardpåstanden om "ny varm vinter". Men nå altså: Blåkulde i ukesvis. Fortsetter det på denne måten må det nok redigeres hardt i værdataene som skal inn i modellene.



NB: BT har betalingsmur med et par lesinger gratis per uke, men er dere heldige er dere innenfor kvoten her:
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/yv4zbg/Dette-sjeldne-varfenomenet-treffer-Vestlandet-neste-helg

stjakobs

Jeg har en mistanke om at avisene som teller antall ganger du har vært inne benytter Cookies. Det betyr at om du renser vekk disse, kan du lese mere i avisa. Jeg har installert en egen nettleser (Vivaldi) for dette formålet, slik at jeg ikke må ødelegge surfehistorikken på den jeg bruker som standard (Chrome).

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.


Emeritus

Sitat Telehiv;

"Dette i sterk kontrast til de vanlige utgytelsene fra "klimaforskerhold" om hvordan denne vinteren skulle bli, som var standardpåstanden om "ny varm vinter". Men nå altså: Blåkulde i ukesvis. Fortsetter det på denne måten må det nok redigeres hardt i værdataene som skal inn i modellene."

Må jeg minne om at dette er værmeldinger eller knapt nok det?

Der finnes overhodet ingen klimateori som sier at det skal bli litt varmere hver eneste vår eller høst. Det vil fortsatt bli mange kalde vintre de neste tiårene, og mange våte høster i Bergen. Klimaendringer er de store talls lov, slik som eksempelvis antall kulde og varmerekorder over en lang tidsperiode. For en tid siden hadde du et innlegg om kulden i USA der du sa noe i retning av at det hadde vært mange kulderekorder de siste tre måneder. Og til det svarer jeg at januar 2018 er den første måned på lenge (nå skyter jeg litt fra hoften, men du kan sjekke selv) der det var flere kulderekorder enn varmerekorder. Det siste året har det i USA vært;

U.S. All Time Records Summary

High Max 61
High Min 117
Low Max 6
Low Min 12

AlstÃ¥ ca. 10 ganger sÃ¥ mange varmerekorder som kulderekorder. SÃ¥ det er ikke nødvendig for noen som helst Ã¥ "redigere hardt i værdataene" for de som mener at vi har en generell global oppvarming, dette kan du overlate til de som ikke innser det Ã¥penbare, og i denne forbindelse gleder jeg meg som at barn til Ã¥ finne ut om det er Stjakobs, GISS eller NMI som "redigerer hardt" værdataene for Vadsø. 

Telehiv

�rets autopilot om "varmere enn normalt" vær i vinter fra de faste AGW-miljøene i værvarslingene blir mer og mer feilaktig, bl.a. her til lands (hvis vi skal tro de nye prognosene for de neste 4-6 ukene, da....):

"Våren vil trolig la vente på seg"



Og: "Trolig minus til midten av mars"

Link: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dBwzR/vaaren-vil-trolig-la-vente-paa-seg




Telehiv

Flere bekreftelser på at de skiglade kan ha mange fine uker å se fram til, kanskje til og med en klassisk påske?

Kuldekart:


https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G10qEB/ny-prognose-sannsynlig-med-stabil-toerr-vinter-til-over-paaske

Kikutstua i Nordmarka nå:



Telehiv

Nå har de fleste AGW-promotorer gitt opp å insistere på "vinter varmere enn normalt"; nå er de som forventet i gang med store forventninger til en "vår varmere enn normalt" (litt senere i år får vi så melding om at det blir en "sommer varmere enn normalt"):


MILD V�R: Amerikanske IRI ved Columbia University mener våren blir mild i hele Skandinavia. Foto: Kart: IRI

Men Rocambole var ikke død: "Håp om varme i april"
Her ser vi altså at noen ikke akter å kaste kortene ennå: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLk03Q/sesongvarslene-kjoeligere-vaar-signaler-haap-om-varme-i-april

Vi legger i innhentede kommentarer for øvrig merke til at vi har fått en ny PR-kåt tass i kobbelet, "klimaforsker Erik Kolstad ved UNI Research og Bjerknessenteret i Bergen", som tydeligvis akter å begynne å overskygge de faste klimaindustri-medielogrerne Samset og Hygen. Som kjent har disse karnaljene - klimaforskningens svar på komiske Ali - medierendyrket kunsten å opphøye en varm dag i indre Troms til "en skremmende klimaadvarsel", mens en uvanlig kald vinter (globalt) forbigås i stillhet. Så mye for forskningens etiske standardkrav....
La oss nå for guds skyld håpe at denne Kolstad har litt mer vett enn de parodiske guttungene der. Vi tåler ikke stort mer undergraving av folks tro på vitenskapsetikken lenger.