Sitat Telehiv;
"Det kan virke som Grande har gått rundt og fortalt at det var denne guttungen som hoppet på henne, og at det også kan være det hun har fortalt Erna."
Deretter har du limt inn VG's scoop of the year (muligens litt tidlig å erklære det) men det sentrale er følgende som du har limt inn;
â?? Vi hadde begge drukket. Vi gikk en tur og havnet i kanten pÃ¥ en kornÃ¥ker, hvor vi lÃ¥ sammen. Frivillig, sier han.
â?? Grande og jeg utvekslet flere sms-er og hadde flere samtaler hvor jeg var klar pÃ¥ at dette var en sak jeg ikke ønsket omtale av, og at hverken jeg eller familien hadde bidratt til eller ville bidra til det. Vi var helt enige, sier han.
-â?? Det oppleves som ekstremt pÃ¥trengende; Resett har sÃ¥gar tilbudt meg 400 000 kroner for min historie, sier han.
Mannen bak nettstedet, Helge Lurås, bekrefter at de har tilbudt penger mot intervju, men vil ikke bekrefte beløpet.
- Vi mener det er en viktig sak og en belastning involvert for vedkommende, sier Lurås til VG.
Selv om ingen av de store mediene skrev noe, ringte de ham stadig oftere.
Torsdag 11. januar hadde han og Grande igjen kontakt, forteller 26-Ã¥ringen.
I en SMS spurte han om det greieste ville være å fortelle sannheten. Da ringte Grande.
â?? Mitt utgangspunkt for vÃ¥r enighet om Ã¥ ikke si noe, var at jeg opplevde at vi var enige om hva som hadde skjedd. Men i den samtalen spurte jeg hva som var hennes versjon, sier han.
â?? Da fikk jeg sjokk. Hun fortalte at hennes versjon var at det hadde vært en fest hvor venner koste seg og hvor jeg hadde dratt med henne bak et hus og hoppet pÃ¥ henne, sier mannen.
VG vet at denne versjonen av historien er noe Grande også har formidlet til andre.
«De fleste redaksjoner vet»
På NRKs Dagsnytt Atten onsdag kveld svarte Grande også dette:
â?? Er du sikker pÃ¥ at det er over, da? Du sier du har fortalt statsministeren om innholdet i det som skjedde, men vi andre fÃ¥r altsÃ¥ ikke vite det, spurte programleder Fredrik Solvang.
â?? Jeg tror de fleste redaksjoner faktisk vet, svarte Grande til NRK.
Gutten reagerer på Grandes aktive fremstilling av saken.
Det var frivillig, Grandiosa har i ti år unnskyldt seg med at hun ble forført, han tar ansvar; vi var begge to om det.
Vi skal ha 100% kvinnelig Regjering i ca. 100 år før noen kvinner vil hevde at de var den aktive part. Nå er temaet; hvem viste tissen først, det er jo morsomt, men får neppe politiske konsekvenser.
OG PS; denne "gutten" må ha en rimelig rank holdning, nei til 400.000,- fra Resett og ja til VG gratis. Det siste vet jeg ikke men kan nok om presseetikk og VG's forståelse av denne til å tro at hvis de har betalt, så opplyser de om det.