Skittentøyvasken kan nå innhente Trine Skei Grande

Started by Telehiv, 04.01.2018, 01:35:12

Previous topic - Next topic

Emeritus

Bebben etterlyser en screendump.

Her er den;

Diskusjon pÃ¥ Resett  441 comments
Nok en sak om upassende atferd rammer norsk politikk â?? denne gang er det Trine Skei Grande

Rxxx Vcccccc (Emeritus min tilføyelse)  for 3 timer siden
Jeg har et enkelt spørsmål som redaktør Lurås sikkert kan svare på. Har Trine Skei Grande fått uttale seg om denne saken før den ble publisert?



Rediger
Vis i diskusjonen


Emeritus

Sitat Telehiv;

"Nettavisen har nå lagt ut de kjente varslene mot Giske. Jeg må si jeg er overrasket hvor lite kjøtt det er på disse anklagene"

Og jeg sier som alltid;

Kildekritikk, kildekritikk, kildekritikk;

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/ap-ledelsen-slaar-tilbake-mot-varsler-notat-dette-er-fabrikkert/a/24223636/

Og nå dukker hun også opp, dere vet "hun" som har vært en av Giskes mest trofatse i makthierarkiet;

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/01/04/195360628/huitfeldt-han-tok-handen-sin-opp-under-genseren-min

Hør på denne;

"Huitfeldt forteller at hun i ungdommen ble utsatt for seksuell trakassering av en politisk motstander under et møte.
â?? En deltager tok hÃ¥nden sin opp under genseren min mens jeg argumenterte. Den gang tenkte jeg at dette var en beinhard hersketeknikk, som jeg mÃ¥ stÃ¥ opp mot, men i dag ser jeg at dette var seksuell trakassering, sier Huitfeldt til TV 2."

Og dette er våre fremtidige politiske ledere? Dama er 48 år og forstår først i dag at hvis noen tar deg på puppene så vil de pule?

Hva om noen erklærer krig? Er det en hersekteknikk, eller kan det hele unngås ved et lite nyp?



Bebben

Quote from: Emeritus on 05.01.2018, 01:51:00
Sitat Telehiv;

"Nettavisen har nå lagt ut de kjente varslene mot Giske. Jeg må si jeg er overrasket hvor lite kjøtt det er på disse anklagene"

Og jeg sier som alltid;

Kildekritikk, kildekritikk, kildekritikk;

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/ap-ledelsen-slaar-tilbake-mot-varsler-notat-dette-er-fabrikkert/a/24223636/

Og nå dukker hun også opp, dere vet "hun" som har vært en av Giskes mest trofatse i makthierarkiet;

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/01/04/195360628/huitfeldt-han-tok-handen-sin-opp-under-genseren-min

Hør på denne;

"Huitfeldt forteller at hun i ungdommen ble utsatt for seksuell trakassering av en politisk motstander under et møte.
â?? En deltager tok hÃ¥nden sin opp under genseren min mens jeg argumenterte. Den gang tenkte jeg at dette var en beinhard hersketeknikk, som jeg mÃ¥ stÃ¥ opp mot, men i dag ser jeg at dette var seksuell trakassering, sier Huitfeldt til TV 2."

Og dette er våre fremtidige politiske ledere? Dama er 48 år og forstår først i dag at hvis noen tar deg på puppene så vil de pule?

Hva om noen erklærer krig? Er det en hersekteknikk, eller kan det hele unngås ved et lite nyp?


Mer og mer ubegripelig, altså. Hvem eller hva skal egentlig beskyttes her... noen har sagt A, vi venter på B, men i stedet får vi X. Eller er det "Liker De musik"?

Det hele begynner å minne faretruende om de første minuttet eller så av en nyhetssending på samisk for en del år siden:

https://www.youtube.com/watch?v=bbi961-8zqs

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

Denne tråden har utviklet seg i mange retninger, med mange slags innspill, noen til dels sterkt oppmuntrende for livsgleden opp i alle disse dystre hekseprosessene. Må innrømme at gjensynet med Heide-Steens nyheter på samisk reddet frokoststemningen :-)

Likevel: Det er vanskelig å holde en etisk klar linje når så typisk opportunistiske og karrieresugne mennesker skal kommenteres - som i tillegg synes å inneha en naturlig utagerende kåthet og som dermed passer dårlig innenfor det nye religiøse mantra: #metoo-ismen. For vi er vel ikke helt sikre på hvor mye folk skal beskyttes, som selv har brukt store deler av sitt voksne liv til å trampe over opponenter mot deres topposisjoner i lurendreieriets absolutte høyborg: Politikken.

Jeg forlanger nå borestopp i leverstampen!

PS: MSM overgår seg selv i tvilsom forvirring nå om hvem som har rett om hva som egentlig er feil og omvendt, denne artikkelen er fornøyelig i all sin journalistiske elendighet:
https://www.nettavisen.no/politikk/stenseng-avkrefter-vg-oppslag-om-fabrikkert-notat/3423403295.html

Emeritus

Dette interne notatet finnes nok, jeg tviler på at noen tørr å bare fabrikkere et notat for så å spre det. Men jeg tror også at dette notatet på langt nær er fullstendig og er ikke ment å være fullstendig, men ment for et begrenset formål for en begrenset krets.

Det som vekker min interesse, er at dette sannsynligvis er lekket av Giskes støttespillere som et ledd i Giskes kamp for å overleve politisk, en kamp han har full rett å kjempe, men der jeg er redd for at denne kampen kan sette han varig utenfor norsk politikk og gjøre det umulig med et come back. Eller ser han at han i en alder av 51 år ikke har noe valg, der er ikke noen come back muligheter for en 51 åring, dette i motsetning til den da 31 år gamle Søviknes?

Konsekvensen av dette vil sannsynligvis bare bli at varslerne og de i partiet som støtter den linjen Jonas og de fleste synes å gå mot, nå vil komme med mer detaljer som ytterligere vil svekke Giske - og dette uavhengig av om det som hevdes er rett eller galt. Arbeiderpartiet har jo allerede på generelt grunnlag fastslått at varslerne snakker sant. Ja, de har faktisk åpent og utilslørt innrømmet at de i disse sakene har innført omvendt bevisbyrde - en bastard i ethvert rettssamfunn.

Men problemet til Giske er og blir;
- der har opp gjennom årene vært mange varsler og rykter
- Søviknessaken for 15 år siden burde fortelle Giske at han bør være uhyre forsiktig, en regel som bare skjerpes til lengre opp i systemet han kommer, og til eldre han blir
- Giske har allerede innrømmet å ha gjort en del, han har innrømmet flere tilfeller og har bl.a. uttalt;

"Jeg tror nok at jeg må innse at jeg ikke har vært meg min oppførsel bevisst nok. Det kan dreie seg om ulikhet i maktforhold, aldersforskjell og sosiale sammenhenger med mye alkohol. Jeg har ikke opptrådt på en måte som er i tråd med de verdiene jeg ønsker å opptre etter. Det må jeg ta innover meg og ta selvkritikk på, sier Giske."

- han får således aldri tannkremen inn i tuben igjen, og risikerer bare å gjøre vondt verre ved å bagatellisere denne oppførselen, eller enda verre; å beskylde varslerne for falske anklager

Emeritus

Nytt innlegg fra Lurås;

https://resett.no/2018/01/05/derfor-er-skei-grande-saken-viktig/

"Her har en 38-år gammel kvinne og toppolitiker vært initiativtaker til et høylytt samleie i en åker med en beruset 16-årig gutt. Flere personer er vitne til det. Hun tar ikke ansvar for hendelsen, benekter det i ettertid, og inntar senere rollen som den som andre varslere om hendelser i partiet Venstre skal forholde seg til."

Emeritus

Her er et glimrende innlegg på Resett som jeg ønsker å dele:


Grande saken er viktig først og fremst fordi Resett forsøker å flyttet grensen mellom det politisk relevante og det private. Jeg ser at MSM har visst om denne historien lenge, og at VG endog har konfrontert Grande med historien.

Norsk og europeiske presse, med unntak av GB, har hatt en rimelig grei grensegang mellom hva som er privat og hva som er offentlig. Alle gjør dumme ting en gang i blant, og dette gjelder særlig hvis en går tilbake i tid når en som i dette tilfellet omtaler en 49 år gammel person.

Jeg ser at Resett forsøker å surre dette inn i en sikkerhetspolitisk kontekst og fremstiller Grande som en risiko. Det mer enn antydes at Grande har en trang etter yngre menn, og at dette endog er hennes motivasjon for å være opptatt av Oktoberbarna og 16 års stemmerettsalder.

Eier Lurås ingen skamfølelse selv? Tror en virkelig at Grandes politiske engasjement i disse spørsmålene er det minste motivert av at der skal være flere lekre 16 - åringer for å dra ut på åkeren for å ha høylytte samleier med? Har Lurås fullstendig gått fra sans og samling i et forsøk på å flytte grensen mellom privat og offentlig som norske medier etter mitt skjønn har håndtert på en god måte.

Lurås; du dyrker en stråmann hvis du innbiller deg at Erna, NSM og de øvrige som tar seg av dette ikke håndterer det på en akseptabel måte. Ved å benytte honningfelleargumentet er det fritt frem å omtale en hvilken som helst skavank og tabbe en politiker har begått i løpet av livet. Og den utviklingen ønsker i hvert fall ikke jeg.

Telehiv

Arbeiderpartiet imploderer i stadig mer ukontrollerbar skittentøyvask:
Denne farsen utvikler seg fortløpende gjennom Resetts nye lanseringer av nye bomber under arken: I dag skriver Lurås at Giske har noe på Støre, noe Støre vet og som derfor forklarer hvorfor Støre må ta på Giske med silkehansker. Samtidig blir det stadig tydeligere at Hadia har mobilisert sin egen kampanje som går ut på å eliminere B�DE Giske og Støre, for så å ansvarsfullt stige på Napoleonstronen selv til slutt.
Huitfeldt kom på sin side for sent inn med at også hun har hatt en hånd under genseren for mange år siden, og har falt fullstendig av kvinneløpet her og havner rett i "Arkivkroken for feilposisjonerte kvinner" når det nye regimet overtar.



Mitt store spørsmål er nå: Hvor blir det av Yssen!? Og hennes våpendragere i kvinneredaksjonene? Nå trenger MSMs kvinneallianse nytt bakholdskrutt fra innsiden av AP før dette renner ut i bare selvskading, dette også. Som om det skulle vært klima som var tema, og nedlegging av norsk oljeindustri.

Telehiv

De indre intrigene i AP begynte lenge før #metoo og Giske-varslene

Kortsvaret: Vi snakker om en råtten, indre maktkamp drevet av (hovedsakelig kvinnelige) undergrupper, utro karrierister som ikke er en ekte del av en arbeiderbevegelse, men urban-borgerlige Oslo-opportunister som forakter vanlige arbeidsfolk og like godt kunne kjørt et karriereløp hos kaffelatte-snobbene i SV, Venstre og MDG, alt etter hvor de først ville fått en ønsket posisjon. De vil kort og godt overta makten i partiets tomrom etter Giskes tafse-fall og en patetisk Støre som Frognertante av feil kjønn.

Jeg må opplyse om at jeg i sin tid meldte meg ut av et 30-årig medlemskap i AP fordi partiet allerede under Jens åpenbart hadde glemt sin samfunnsoppgave: Holde samfunnshjula i gang til glede for enker og faderløse på en kraftfull og verdig måte uten å degenere til å lefle med de bortskjemte drittungene i selvskadings- og regresjonspartiene SV, Venstre, og MDG. Dette er ikke folk man tar med i en regjering.

Og minst like viktig: Hvis AP ikke skjønner rimelig raskt hva slags folk av samme type som driver og undergraver partiet fra innsida nå så er partiet historie før Yssen går av med pensjon. Man kan jo starte oppryddingen med å følge edderkopptrådene ut derfra.
 
Bilde av Yssen da hun etter LO-intrigene ville bli likestillingsombud:


Har ikke AP lært av Yssens LO-historie?
Les dette notatet fra Valla der hun forklarer Yssens rolle i komplottet mot henne for drøyt 10 år siden:
https://www.nrk.no/norge/--yssen-skulket-jobb-1.1629150

En ren kopi av undergravingsarbeidet i LO som i sin tid senket Valla utfolder seg nÃ¥ internt i AP, der Yssen nÃ¥ kan titulere seg "klubbleder". Yssen var som kjent ubrukelig i jobben i LO og ville - da Yssen skjønte at der var et internt LO-krav om Ã¥ tuppe henne ut for notorisk intrigering og svikt i Ã¥ utføre pÃ¥lagte oppgaver - at Valla skulle ringe utenriksministeren (i Jens' regjering) og skaffe henne en jobb der. Tull? Neida, dette bekrefter ogsÃ¥ Valla i notatet jeg linker til. Og det forteller litt om hvordan denne nye kvinneeliten sitter i Oslogryta og deler ut toppstillinger og offentlige midler til hverandre. Utenfor ethvert søknadsformalia. Og sÃ¥ klarte partiet Ã¥ ta denne arbeidsløse figuren inn midt i intrigerommets akse. 

Her er forresten en rimelig visjonær artikkel om de påfølgende AP-intrigene av Magne Lerø i Dagens Perspektiv så tidlig som 10. okt 2017:
http://www.dagensperspektiv.no/leder/2017/ansatte-mot-giske

Først kom de politiske undergravingsprosessene, så kom #metoo-hjelpen etterpå:
Angrepet på Giske var altså i gang lenge før det ble snakk om "seksuell trakassering", og da fordi partiet har en (hovedsakelig kvinnelig) femtekolonnegruppe som prøver å overta partiet. Det skal ikke hindre noen i å rapportere Giske for tafsing, men de som kjører prosessene i AP nå er ikke de samme som har meldt at de har blitt Giske-betafset. Så her kan det være snakk om to separate prosesser:
1) Hadia-fløyen og dens kvinnelige edderkoppnett for å snu opp-ned på hele sentralledelsen i partiet (uavhengig av om det kan være fornuftig, her prøves bare å påvise at det faktisk skjer)
2) Riggingen av de spesifikke Giske-anklagene (selv om de kan være sanne for det, det bare passer å dra dem nå), samt den kommende undergravingen av Støre også for å få frie hender i et "reformert" og "modernisert" AP. Her har Hadia neppe vært sporbart aktiv, hun har hatt intern "profesjonell" intrigehjelp til det.

Kort sagt: Nå er tiden for opportunister som vil profitere på regimeskiftet å melde seg. Yssen kontrollerer billettsalget ved bakdøren.


Bebben

Men.
Tenk nå om ting av og til faktisk er akkurat det de ser ut som. Det som går som en and, ser ut som en and og kvekker som en and, pleier nå oftest å være en and.

Så bør en høytstående representant for Norges største parti, og for den norske regjeringen, systematisk drikke seg full i offentligheten og plage unge kvinner? Eller bør han faktisk heller forsøke å oppføre seg som en gentleman, som Kjetil Rollnes foreslår?

https://www.dagbladet.no/kultur/alkoholen-er-elefanten-i-giske-saken/69312700

(Innlegget forsvant forbløffende fort fra Dagbladets nettside, uten at jeg ser noen grunn til det.)

Joda, det er intriger, og det er sikkert et forferdelig press å være i den situasjonen Giske er i nå, osv., noe han nettopp begrunnet sin avgang med, men ikke engang nå klarer visst denne mannen å innse at han har falt for eget grep. Hva med å tenke at elementære sosiale ferdigheter er viktig for høytstående representanter for det største norske partiet, slik sterke kafffemager er det for KRF-politikere. Litt mer ublandet kaffe hadde gjerne gjort både Giske og AP godt.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

Quote from: Bebben on 07.01.2018, 23:52:25
Men.
Tenk nå om ting av og til faktisk er akkurat det de ser ut som. Det som går som en and, ser ut som en and og kvekker som en and, pleier nå oftest å være en and.

Så bør en høytstående representant for Norges største parti, og for den norske regjeringen, systematisk drikke seg full i offentligheten og plage unge kvinner? Eller bør han faktisk heller forsøke å oppføre seg som en gentleman, som Kjetil Rollnes foreslår?

https://www.dagbladet.no/kultur/alkoholen-er-elefanten-i-giske-saken/69312700

(Innlegget forsvant forbløffende fort fra Dagbladets nettside, uten at jeg ser noen grunn til det.)

Joda, det er intriger, og det er sikkert et forferdelig press å være i den situasjonen Giske er i nå, osv., noe han nettopp begrunnet sin avgang med, men ikke engang nå klarer visst denne mannen å innse at han har falt for eget grep. Hva med å tenke at elementære sosiale ferdigheter er viktig for høytstående representanter for det største norske partiet, slik sterke kafffemager er det for KRF-politikere. Litt mer ublandet kaffe hadde gjerne gjort både Giske og AP godt.

Helt enig, Bebben.
Din type andeklokskap her vil nesten alltid trumfe en mer spekulativ gåsehypotese. Ketil Rolness (Allah velsigne ham) gir meg dessuten alltid et nytt lite håp om at det fremdeles finnes folk bosatt i Oslofjordgrytebotnen som kan HUSKE hvordan det var å leve i en sivilisert tid. Men for oss som bare sitter utmeldte og ringside med popcornposen blir det litt kjedelig å bare gjengi det mest åpenbare. En ting er at selv ikke notoriske karrieretrøndere kan oppføre seg når villdyret våkner i underetasjen drevet av en karsk i neven, man må også ha med Oslofjordgrytebotnens muligheter for uverdig karriereposisjonering - ofte uten hjelp av den minste kaffelatte men alltid tuftet på resten av landets skattepenger.

Den absolutte Oslo-analysen:
Jeg minner igjen om en gammel venns løsning på debatten for noen år siden, da noen snudde litt rundt på landets verdiskapnings-regnemåte for å kunne triumfere med det sensasjonelle at verdiskapningen i Oslo - dvs. flere hundre tusen som ikke lager en eneste salgbar vare annet enn å leve på oljeoverføringer som de så vil legge ned - var den høyeste i landet pr. innbygger:

"For å få svar på sannheten rundt Oslos selvstendige verdiskapning kan jeg ikke se annen råd enn å bygge en mur rundt hele Oslo. Så sjekker vi året etter på hvilken side kloremerkene er".


Baseballstick

Ingen må tro at Giske trekker seg fordi han er dårlig til å sjekke eller har strøket noen på ryggen.

Giske trekker seg for å unngå at det vi fortsatt ikke har hørt skal komme frem i media.

AP har sin egen sharialov, og ordner opp i lovbruddene internt.

Tomrommet etter Giske er nok planlagt overtatt av landets eldste "ungdomspolitiker".

Telehiv

Quote from: Baseballstick on 08.01.2018, 09:10:01
Tomrommet etter Giske er nok planlagt overtatt av landets eldste "ungdomspolitiker".

Hvem er landets eldste ungdomspolitiker?

Emeritus

Sitat Telehiv;

"Hvem er landets eldste ungdomspolitiker?"

Trond Giske.

Husk at Giske fortsatt er politiker selv om han ikke var den politikeren han en gang var. Men Giske er en ekstrem representant for broilerne der det faktisk ikke var AP, men Høyre som introduserte den første, og det var Kåre W. Jeg vet faktisk ikke om at Trond Giske har utført noe som helst som hverken har skadet landet eller gavnet landet, han har gått rundt som en lang slåp i 30 år og tatt seg ut som faen til kar.

Arbeiderpartiet holdt seg i mange år med arbeidere som hadde vokst frem, dels i organisasjonslivet, dels gjennom næringslivet, de hadde erfaringer, de forstod helt elementære behov og hvordan det var å mangle disse resursene og kunne holde en tale som 75% av befolkningen kjente seg igjen i, og tenkte; dette er en av oss.

Einar Gerhardsen var veiarbeider. Håkon Lie var tømmerhugger. Til og med Reiulf Steen og Torbjørn Berntsen kunne påberope seg en mangeårig praksis blant vanlige folk og var fullt i stand til å formidle hva vanlige folk var opptatt av.

Har Trond Giske noensinne vært i denne kategorien? Og jeg gidder ikke engang å spørre om Jonas Gahr Støre har vært i denne kategorien, en mann som sutrer over at;

"selv om jeg ikke er fra arbeiderklassen må jo alle forstå at når jeg arver NOK 60 mill. kan jeg ikke bare sette dette i banken, pengene må jo vokse. Og selv om jeg har benyttet disse pengene inn på et byggeprosjekt som blir gjennomført av underbetalte Litauere så er det jo helt urettferdig (ALTS�) og belaste meg for det"*

Vel hvor var vi? Jo politikeres bakgrunn. Av de statsministere vi har hatt de siste 40 år er sannsynligvis Erna den mest folkelige vi har hatt. Hun kommer fra et helt vanlig hjem i Bergen. Hun har det visst veldig rotete hjemme og av alle partiledere som hadde anledning foran siste valg, var Erna noen av de få som inviterte NRK på hjemmebesøk. Hun har et helt vanlig hus i Bergen med en kjøkkeninnredning av fure fra ca. 1982, en grei sofa og en mann som forteller oss at hvis Erna kommer hjem og virkelig er sliten og utblåst, hva vil hun da ha?

Mannen svarer diplomatisk og taktisk; "en pose lakrisbåter er i hvert fall en begynnelse."

Vel Telehiv, jeg forstod jo at svaret du ønsket var Hadia Tajik. Hvorfor har hun skutt gjennom AP som en rakett? Og la det være sagt. Jeg hater tanken på en muslimsk statsminister. Men har TH egenskaper og potensiale som kan gjøre henne til noe stort? Intellektet kan ingen tvile på. Hun har også en prinsippfasthet som en enten skal være konspirasjonsteoretiker eller ekstrem Giske venn for ikke å anerkjenne.

Hva er det hun representerer som fÃ¥r blant annet meg til Ã¥ beundre henne, og selv om jeg hater tanken, likevel ikke er fremmed for Ã¥ bare gi etter? 


* dette er ikke ordrett gjengitt, men innholdsmessig to the point

Emeritus

Mitt foreløpig siste innlegg i Grandiosa historien;


Quote[/Rxxx Vcccccc  â?¢ for 10 minutter siden
⏲ Kommentaren venter pÃ¥ godkjenning av Resett.

Dette er vel femte artikkelen/innlegget fra Resett i Grandiosa serien uten at MSM synes å ha forstått alvoret.

Når Resett om et par uker har innsett at vi egentlig ikke ønsker noen bekreftelse på at Grandiosa har hatt seg med en 16-år gammel trøndersk storokse i åkeren mens kålbladene og de kroppslige væsker ble spredt omkring, kanskje Lurås kan begrunne denne samfunnsviktige virksomheten med at vi jo ikke vet hvilke bakterier som ble spredd under denne hendelsen.

Må alle landbruksprodukter fra Trøndelag heretter skannes for en mulig Trinebakterie, og er ikke det i det offentliges interesse? Skal vi av hensyn til Trines privatliv og Storokesens behov for å legge dette bak seg, virkelig la folkehelseperspektivet komme i bakgrunnen?

Dette må jo være like viktig som at FSB kan utnytte dette episke knullet - som nå hele verden vet om - i en utpresningssak mot det norske folk. Vi vil jo ikke kunne finne oss i noe så ufjølgt som en feit 39 år gammel kvinne har hatt seksuell omgang med en 16 år gammel trøndersk storokse - den norske selvfølelsen og endog nasjonalfølelsen står jo på spill.

Så Lurås, stå på, du synes å inneha alle de nedrige egenskaper vi borgere forbinder med "journalisme," nemlig en tilsynelatende god fantasi, i kombinasjon med dårlige kildekritiske ferdigheter, en svak utdannelse og manglende forståelse for begrepene "rettsikkerhet" og "privat."
quote]