Skittentøyvasken kan nå innhente Trine Skei Grande

Started by Telehiv, 04.01.2018, 01:35:12

Previous topic - Next topic

Telehiv

Resett legger i dag ut artikkel om Trine Skei Grande som skal ha hatt seg i fylla med en 16 års gutt under et bryllup i Trøndelag i 2008, der "hendelsen skjedde utendørs og ble observert av flere".



Link: https://resett.no/2018/01/03/nok-en-sak-om-upassende-atferd-rammer-norsk-politikk-denne-gang-er-det-trine-skei-grande/

Ja, hvis dette er korrekt blir det fort et folkekrav at Grande får samme eksponering i media som Giske. Hvis ikke snakker vi omvendt kjønnsdiskriminering så det holder. For det må jo ikke bli slik at metoo-ister og feminister for øvrig får henge ut mannfolk som det passer dem, og la kvinner slippe unna?

PS: Denne saken var velkjent i journalistkretser da det skjedde, men ble dysset ned. Men siste ord i saken er neppe sagt denne gangen, for Resett avslutter dagens artikkel med: "Resett kommer med mer". Jeg frykter derfor mye stygg drivhusgass vil slippes ut i kjølvannet av dette.

Telehiv

Resetts oppslag om Grande har for øvrig allerede skapt reaksjoner i andre media, for eksempel i Document:

Link: https://www.document.no/2018/01/03/metoo-gar-av-hengslene/

En grøssende ettertanke siger på:
Når noen kvinner i metoo-ismens navn for lengst har begynt å trekke fram episoder helt tilbake til 70-tallet der de mente at de ble ubehagelig behandlet av en mann de gjerne skulle tatt rotta på nå, er vi selvsagt over i freakshowet for seksuelt frustrerte med hevdelsesbehov som nå har fått fripasset de har drømt om siden pubertetskrisen. Og rekylen lot altså ikke vente lenge på seg: Nå henges kåte kvinner ut til tørk av menn som vil balansere bildet litt.

Så dermed: Hvor skittent, nedverdigende og hyklerisk moralsk skal dette bli før de ivrigste uthengerne oppdager at også de har blitt skapt gjennom ren puling - ja, kanskje til og med utagerende puling der far skal ha rautet brunstig og høylydt i ekstasens øyeblikk, trolig en sjokkerende opplevelse for mor som han bør straffes for nå, vil jeg tro? Angsten har kanskje allerede tatt de mest overivrige moralistene som har skjønt hvor dette kan bære hen også for dem til slutt?? For nå sitter det revansjelystne bak hver busk og tenker: "Bare pass deg selv, for jeg lurer på om jeg ikke så hva som skjedde da du ble unnfanget, og at den ene part var BETYDELIG mindre villig enn den andre....joda, husker det så godt - media bare venter på min historie!"

Telehiv

Opptil flere tanker kan ikke unngå å snike seg inn, gitt at de store medieredaksjonene slutter å dekke over denne saken:
- Var det tilfeldig at Resett slapp denne saken nå, midt under Venstres forhandlinger for å komme i regjering?
- Kan Erna våge å ta inn Grande/Venstre i regjering hvis dette blir en gaplatter-sak de nærmeste ukene?
- Kan denne saken uansett medføre at Grande legger av seg sin høymoralske attityd mot alle som ikke er like høyverdige som henne i samfunnsetiske spørsmål?

Kan Grandes håp være at hun ikke har noen Yssen i sine rekker?
Må bare minne om hvordan - og hva som skal til - for å ødelegge folk (menn) i norske media, dvs. når de rette aktørene beslutter at noen skal ødelegges: Da må mediemakt-kvinneregimet (i dag identisk med metoo-basen i norske redaktørstoler) aktiveres fullt ut.
Jfr. Gerd Liv Valla-saken (der Valla sluttet å jatte med Marie Simonsen et al og måtte tas), der Yssen viste sin fulle ryggstikkingsverdi for første gang:

Valla sa selv i den anledning: «En framtredende pressemann sa til meg at det ikke var til å tro at Mosveen i VG kunne ha den rollen han hadde når han samtidig hadde dette forholdet til Ingunn Yssen. De sier det i personlige samtaler, men lar det hele gå upåaktet hen i mediene uten å kommentere»

Her luktet de våkne en konspirasjon, og norske mediers høymoralske sladrehank nummer 1, Svein Egil Omdal, kunne ikke vente med å fortelle hvor godt informert han var: «Kjetil Try (Jens Stoltenbergs gode venn, red.anm.) har vært gift med Ingunn Yssen. Yssen er venninne med Dagbladets Marie Simonsen. Simonsen deler hage med Erik Mosveen. Og Mosveen ledet den legionen av VG-reportere som felte Gerd-Liv Valla. Inhabil, anyone?»

Yssen er sentral også i kvistingen av Giske fra innsiden i AP.
NÃ¥r det gjelder Ã¥ redde Grande fra en ellers urkomisk hekseprosess i media nÃ¥, har vi sett at hele femi-kostebinderiet rundt Marie Simonsen et al for lengst er pÃ¥ pletten og holder Grandesaken  utenfor de store mediereaksjonene.
Lille Resett har altså likevel klint til, og like lille Document har reagert med å fordømme det.
De største mediene (NRK, VG, Dagbladet, Aftenposten, osv., nå gjennomgående ledet av kvasiraddisene fra gruppen "reformerte/selvhumaniserte AKP-ere") kan imidlertid ikke rykke ut og fordømme saken, for da er jo saken offentlig! Dvs.: Oppslag om muligheten for at en kvinne kan også bryte metoo-reglene!!!

Stålsett dere på noen kommende dager med offentlig mediehykleri og tildekkingsprosesser som kommer til å sette det meste av norsk mediefeighet i norsk etterkrigstid i forlegenhet.


Baseballstick

#3
QuoteErna Solberg: â?? Jeg unnskylder aldri det Terje Søviknes gjorde.

http://www.tv2.no/a/9513496/

Jeg forventer at Erna Solberg tar tilsvarende avstand fra Skei Grandes overgrep på Leinstrand.

Om det ikke var noe i saken, ville den blitt saksøkt, dementert og dissekert for lenge siden.

Telehiv

Nettavisen har nå lagt ut de kjente varslene mot Giske. Jeg må si jeg er overrasket hvor lite kjøtt det er på disse anklagene:
https://www.nettavisen.no/politikk/her-er-giske-varslene/3423403011.html

Trine Skei Grandes samvær med en 16 år gammel gutt synes da å være av et langt alvorligere kaliber?
Som sagt, hvis hovedmediene fortsetter å dekke over Grande mens man hamrer løs på Giske, så har vi en alvorlig (og åpenbart kjønnsrelatert) slagside i det norske personvernet for tiden.

Emeritus

Sitat Telehiv;

"Opptil flere tanker kan ikke unngå å snike seg inn, gitt at de store medieredaksjonene slutter å dekke over denne saken:
- Var det tilfeldig at Resett slapp denne saken nå, midt under Venstres forhandlinger for å komme i regjering?
- Kan Erna våge å ta inn Grande/Venstre i regjering hvis dette blir en gaplatter-sak de nærmeste ukene?
- Kan denne saken uansett medføre at Grande legger av seg sin høymoralske attityd mot alle som ikke er like høyverdige som henne i samfunnsetiske spørsmål?"

Jeg har utover dagen fulgt litt med på avisene, VG, Dagbladet, Adressa, Aftenposten etc. Jeg har ikke sette denne saken omtalt, men kan selvsagt ha gått glipp av noe.

Foreløpig fremstår dette som en total skivebom av Resett. De siste par dagene har flere og flere fremhevet rettssikkerhetsrisikoen for det som er i ferd med å skje. Andre har fremhevet den anklagedes rett til å forklare seg, men først og fremst har alle med en smule rettferdighetssans fremhevet at dommer først skal avisies etter mest mulig komplett kunnskap om fatum og de rettsregler som regulerer den aktuelle opptreden.

Selv om noe er juridisk tillatt, kan det lett tenkes situasjoner der dette likevel er så uskjønnsomt av en politiker at han ikke er tilliten verdig. Og dette kan i noen situasjoner fremstå som ekstremt strengt. Der er tilfeller både i norsk og andre vestlige lands praksis der politikere som bare er helt alminnelig utro med jevnaldrende damer ikke har blitt sikkerhetsklarert, og dermed utelukket for en rekke viktige poster, med basis i utpressningsfare.

Det jeg ikke forstår med dette Resett oppslaget er at en samtidig som å utrykke bekymring over denne #metoo bevegelsen og den rettssikkerhetsmesige konsekvenser den kan ha, selv velger å gå inn i samme rollen med det kanskje dårligst begrunnede ekesempelet som hittil har kommet opp.

LurÃ¥as begrunner dette med noe som han forsøker Ã¥ fremstille som et likhetsprinsipp og at nÃ¥ mÃ¥ Erna vurdere hele samarbeidet og regjeringssammensetningen, er det noe som tyder pÃ¥ at Erna vil gjøre det? Og enda viktiegere; er det noe som tyder pÃ¥ at Erna bør gjøre det? 

For å ta Giske så er dette enklere enn en skulle tro. Han har selv innrømmet å ha oppføt seg - var det ufordragelig eller var det enda værre - og at mange av de klager som var sendt inn var realitetetr uten at han gikk i detaljer, og at han ikke hadde vært sin egen rolle bevisst. Han hadde lært noe av dette og ba tynt om unnskyldning.

Vel, da er det etablert, med mindre han da ikke mente dette og så først i ettertid at det var en tabbe siden han nå begynner å snakke om falske anklager. For Giske har bordet allerede fanget, det som gjenstår, er å ta stilling til om han er helt alminnelig gris, en skikkelig gris eller en skikkelig god gammeldags hestkuk som i årtier har blit værnet av partiet, og der flere og flere fikk nok.

Så jeg spør igjen; hva er det TSG har gjort galt her?

- Vi ser alle i vårt indre hvor udelikat dette fremstår, men det er et dårlig argument som ikke kan nevnes offentlig, da får TSG umiddelbar sympati.
- Han var 16 år, hun var langt opp i trettiårene - so what - vel og merke isolert sett, det må nemlig mer til. Kommenterte ikke Stoltenberg ordførerens samkvem med 15 åringen i Våga som noe i retning av; "kjærligheten kjenner ingen alder?" (Stoltenberg viste da ikke at hun var mindreårig)
- Var ikke dette i et bryllup? Altså ikke noe partiarrangement der tillitsvalgte bl.a. er ansvarlig for ungdommens alkoholinntak - i den grad dette besørges av partiet?
- Var der noe avhengighets eller annet overordnet/underordnet forhold mellom de som kunne åpne for utilbørlig press i en seksualisert situasjon?
- Var der noe tvang eller uønsket opptreden fra TGS inne i bildet?

Med mindre noen av disse vilkårene var til stede - og det greier jeg ikke å lese at Resett påstår var til stede - er dette bare en sladrehistorie, sikkert med mange sanne elementer, men en historie som demokratiet taper på og tar fokus fra politikken. Selv om TGS har gjort dette i dritfylla, er det ikke en større tabbe enn de fleste voksne mennesker har gjort en eller mange ganger i livet, og som ikke bør virke diskvalifiserende.

Med det forbehold med begrenset kunnskap om saken, er dette en total skivebom av Resett. Lurås avslører at han ikke har forstått hva #meetoo dreier seg om, og at han tenker digitalt enten eller.

Det er ikke griseriet som er problemet, men at griseriet ikke er gjensidig.

Emeritus

Sitat Telehiv;

"Trine Skei Grandes samvær med en 16 år gammel gutt synes da å være av et langt alvorligere kaliber?"

Vel hva var det som skjedde?

For øvrig la jeg inn mitt innlegg uten å ha lest ditt siste der du bl.a. viser til Nettavisen. Jeg er enig i at dette er tynt hvis dette er det hele, men vi får se. Slik Giske kjører nå, vil sannsynligvis detaljene begynne å komme.

Telehiv

Quote from: Emeritus on 04.01.2018, 20:54:26
Sitat Telehiv;

"Trine Skei Grandes samvær med en 16 år gammel gutt synes da å være av et langt alvorligere kaliber?"

Vel hva var det som skjedde?

For øvrig la jeg inn mitt innlegg uten å ha lest ditt siste der du bl.a. viser til Nettavisen. Jeg er enig i at dette er tynt hvis dette er det hele, men vi får se. Slik Giske kjører nå, vil sannsynligvis detaljene begynne å komme.

"Hva var det som skjedde"?
Resett skriver at: "Det har etter det Resett kjenner til vært kjent blant politikere og journalister over lang tid at hun under et bryllup i Trøndelag i 2008 var i en seksuell situasjon med en den gang 16-år gammel gutt. Skei Grande var da 38 år, 1. nestleder i Venstre og stortingsrepresentant. Begge de to var under påvirkning av alkohol, hendelsen skjedde utendørs og ble observert av flere".

Resett skriver altså rett ut at Grande hadde en "seksuell situasjon" (andre kilder, bl.a. et påstått øyenvitne på en blogg som jeg tror ble raskt slettet, sier rett ut samleie) med en 16 år gammel gutt med mange vitner til stede. Er det ikke mulig at den gutten kan ha hatt alvorlige ettervirkninger av denne eksponeringen OPP MOT EN AV LANDETS MEST PROFILERTE PERSONER, selv om han på typisk bygdetrøndersk vis selvsagt først vil spille tøff og uberørt? Kan vi ikke forlange at han stiller i Venstres sentralstyre og forteller hvordan dette har vært for ham i ettertid?

For la oss snu på flisa: Hva om Giske hadde hatt et slikt samleie med en 16 år gammel jente med mange vitner til stede? Ville det nå vært lagt ut i HOVED-mediene? Er stygt redd for det. Slik man gjorde med Søviknes. Og like redd for at Grande dekkes over. Min mening er at skal man drive og grave opp seksualmøkk rundt politikere får man ta alle - av begge kjønn, og ikke bare en som en hel flokk #metoo-legitimerte kvinnelige partikolleger vil ta rotta på/posisjonen til. Dette lukter vondt - studer de framlagte eksempler på Giskes forsøk på sjekking og snarlig tilbaketrekking hvis han ikke fikk napp, og still deg spørsmål om mannen skal offentlig henrettes for dette? Det som enhver mann som har klart å føre slekta videre må ha gjort for å i det hele tatt komme i avlingsposisjon? Giske synes ikke engang å ha fått dem til sengs i disse eksemplene! Grande derimot....
 
PS: Resett har lovet å komme tilbake med mer i Grandesaken. Foreløpig stille, vi får evt. se om de har fått besøk av advokater med trusler og trekker seg.

Telehiv

Nå har for øvrig tidligere tidligere redaktør i BA Olav Terje Bergo funnet det nødvendig å rykke ut med et brev til Norsk presseforbund og påpeke risikoen for at media, i strid med flere vær varsom-punkter, har stilt seg som ensidig støttestativ for en indre gjeng i AP som vil kvitte seg med Giske.

Link: http://gjest.blogg.no/1515087623_pressens_behandling_av_trond_giske_og_varslingssakene_mot_ham.html

Jeg noterer med interesse bl.a. dette ankepunktet hos Bergo mot medias framferd i denne saken:

"Vær varsomplakatens punkt 1.2 andre ledd er også aktuell:

Pressen har et spesielt ansvar for at ulike syn kommer til uttrykk.

Slik det ser ut, samarbeider noen varslere med noen nyhetsmedier på en slik måte at deltakelsen i den offentlige diskusjonen begrenses. Særlig alvorlig er det at Trond Giske avskjæres fra å forsvare seg konkret, fordi det konkrete innholdet i varslene er fortrolig og varslerne er lovet fortrolighet fra partileder Jonas Gahr Støre og partisekretær Kjersti Stenseng. Trond Giske er informert om innholdet i varslene, har forklart seg for partileder Gahr Støre og partisekretær Stenseng, beklaget sin handlemåte i en av sakene, omtalt andre varsler som falske og fratrådt som nestleder inntil videre. Hans mulighet for å forsvare seg offentlig, er imidlertid sterkt begrenset. Det skaper en informasjonssituasjon som gir grobunn for rykter om og en hekseprosess mot Trond Giske"


Emeritus

Sitat Telehiv;

" (andre kilder, bl.a. et påstått øyenvitne på en blogg som jeg tror ble raskt slettet, sier rett ut samleie)"

Du mener en som også har lest at de bare hadde 10 soltimer i Tyskland i desember og at det er helt sant altså!!!

Du fremstår som fullstendig prinsippløs. Du har limt inn et innlegg fra document.no, har du lest det? Document.no har skjønt det, du har ikke skjønt det.

Nedenfor har jeg limt inn et knippe kommentarer fra Resett.no. Les de, og prøv i det minste å hev deg litt over dette gaptrastnivået;

SITAT BEGYNNER;

Roald Bentzen â?¢ for en dag siden
Her ligger kanskje hennes "sug" etter voksne Oktoberbarn?

Del â?º
Snabelsatan  Roald Bentzen â?¢ for en dag siden
En innertier!

John Magne Trane  Roald Bentzen â?¢ for 12 timer siden
Det er dessverre alt for mange av "de gode" som reiser på regelrette sex-ferier, når de skal "hjelpe". Se bare på avsløringene bl.a Daily Mail har kommet med, når det gjelder de på venstresiden som "hjelper" "migrantene" i Calais.

Svar

1velger1234  Roald Bentzen â?¢ for 13 timer siden
Hun øyner kanskje mange gode muligheter.

Svar

Del â?º
Balder Vonbrot  Roald Bentzen â?¢ for 2 timer siden
Fyyyy skam seg.
:-DDD


mikon â?¢ for 21 timer siden
Kudos til Helge Lurås. Trine har stått i front for oktoberbarna og har fremstått som moralsk høyverdig.
Synes det er helt på sin plass att dette kommer frem. Hennes dobbeltmoral skinner gjennom. Og hun bør fra nå av nektes å uttale seg om innvandring.
#metoo!!! who's next?

SITAT SLUTT.

Det som er hevdet, med basis i en uttalelse fra Hustad, som Hustad ikke en gang har bekreftet, men der Lurås legger dette ut slik;

"Den andre saken Hustad nevnte, var at «kjente norske kvinnelige politikere har misbrukt unge, ja relativt veldig unge menn. Vi i media kjenner til dette.»
Deretter ble det stille. Hustad nevnte ikke navn, men det er sannsynlig at den han pekte på var Venstres nåværende leder Trine Skei Grande. Det har etter det Resett kjenner til vært kjent blant politikere og journalister over lang tid at hun under et bryllup i Trøndelag i 2008 var i en seksuell situasjon med en den gang 16-år gammel gutt."

Vel, Hustad snakker om unge menn - i flertall - og han snakker om misbruk, alstå om seksuelt misbruk av flere unge (menn,) noe som er en beskrivelse av straffbar virksomhet.

Vi får se. En eller annen hestkuk har nettopp stillet redaktør Lurås i Resett følgende spørsmål (står fortsatt under moderering);

"Jeg har et enkelt spørsmål som redaktør Lurås sikkert kan svare på. Har Trine Skei Grande fått uttale seg om denne saken før den ble publisert?"

Og Gud hjelpe Resett og Lurås hvis svaret på det er nei og det viser seg at denne historien ikke holder vann. Du har selv påpekt at Lurås nå i over 12 timer har bebudet at det kommer mer, uten at noe nytt har kommet til. Og du har i den anledning nevnt noe om besøk av advokater. Av og til er advokater jævlig kjekt å ha, og av og til er det virkelig meningsfylt å være advokat. Hvis mine værste mistanker i denne saken slår til, vil Lurås - når advokatene er ferdig med han - føle seg tatt i ræva av en 12 tonns afrikansk elefant.

Telehiv

Emeritus,
det er noen faktorer som må presiseres her:

Grandesaken:
1) Jeg står ikke ansvarlig for kommentarene under Resetts oppslag om saken, jeg har primært opplyst om at Grande-saken er tatt fram igjen av Resett etter å ha ligget skjult i mange år nå. Og også vist til at Document ikke likte at saken ble tatt fram. Og for egen del tillagt at jeg er bekymret over at MSM synes å ville dekke over Grande mens de har løpt beina av seg for å oute Søviknes og Giske, jfr. tilsvarende bekymringer for de to sistnevnte hos tidligere redaktør i BA Olav Terje Bergo rettet til Norsk presseforbund.
PS: Jeg ser at mitt framtidige handlingsmønster som mann trolig nå må sterkt begrenses til å kun utveksle høflige og skriftlige søknader på minst 2 m avstand fra kvinner jeg egentlig kan tenke meg å berøre m.m. Som en annen Giske....

Solsaken:
2) Jeg står ikke ansvarlig for hva andre sier om antall soltimer i desember i Tyskland, jeg har kun lett fram det som synes å være korrekt statistikk. Jeg kan forstå at du ikke liker de begredelige fakta for solsaken der, men det er heller ikke min skyld.


Emeritus

Telehiv skjerp deg!

Pkt 1;

"Jeg står ikke ansvarlig for hva andre sier om antall soltimer i desember i Tyskland, jeg har kun lett fram det som synes å være korrekt statistikk. Jeg kan forstå at du ikke liker de begredelige fakta for solsaken der, men det er heller ikke min skyld."

Jeg har ikke uttalt meg om de "begredelige fakta" om tysk solienergi. Jeg har påpekt den grenseløse omtrentelighet med fakta som synes å gå ufiltrertret uten påtale elller kommentarer fra andre enn meg. Jeg vet svært lite om tysk solenergi og har ikke lest meg opp på det. Men med basis i at du og svært mange andre på dette forumet ukritisk synes å sluke enhver NO FUCK ZONE artikkel om det meste, er jeg langt mer bekymret for ditt og andres kunnskapsnivå om disse temaene, personelig driter jeg i tysk solenergi.

Pkt 2.

Du roter med det prinsipielle og hvem som værner hvem. TGS og Giske er ikke bare begge trøndere men tilhører begge den samme politiske elite som MSM må foreholde seg til. Du fremstiller det som om Giske skulle være mer utsatt for avsløringer enn TSG - hvorfor? Begge er i samme leiren og beskyttet/ikke bekyttet av MSM, jeg ser overhodet ingen forskjell her.

Pkt 3;

Kaoset blir komplett når du blander Bergo opp i dette. Du er altså enig med Bergo i at Giske kan ha blitt utsatt for en indre gjeng i AP som vil kvitte seg med han, mens du berømmer Resett for å ha spredd rykter, og endog sitterer en blogger (som nå er slettet) som mener å vite at der foregikk et Grandiost samleie der halvsmeltet Norvegia og små paprikabiter ble blandet med Bodily Fluids i et episk storknull under dette bryluppet i Trøndelag for ni år siden, og dette skjedde faktisk i kirken midt under vielsen? (det siste har jeg lest i et blogginnlegg som nå sikkert er slettet)

Pkt 4;

Du trekker frem Søviksnes. Jeg tør påstå at Søviknes på en måte er totalt irrelevant opp i dette, men på den annen side høyrelevant likevel. Og hvorfor denne selvmotsigelsen?

Jeg kjenner litt til Søviknes, hovedsaklig gjennom arbeid, men også bittelitt privat. Han er egentlig en pragmatisk sosilademokrat. Han er omsorgsfull, gir faen i politiske konvensjoner og tenker nytt. Han var litt over tretti år da han pulte en 16 åring på en eller annen partisamling i 2001. Begge var dritings, men Søviknes var partimann og medansvarlig og fy faen som han har betalt for det. Han var i praksis bannlyst fra nasjonal partipolitikk i nær 15 år, noe Os kommune nytte godt av, der han var og fortsatt er ordfører, nå med permisjon som energiminister.

Men så kommer jeg til det relevante; Hva har Trond Giske og eventuelt TGS lært av dette? Hvilken læringskurve skal vi akspetere av Giske som har hatt klage på klage gående og som har hatt et langt sterkere støtteapparat for å kverke disse klagene enn Søviknes i sin tid hadde.

Det enste jeg greier å lese ut av disse innleggene er at du - i likhet med Leif Sande - liker Giske og forsvarer han. Men at du missliker Trine Skei Grande og lar alle sluser åpne seg mot henne.

Jeg ser kort og godt ingen metode her.

https://www.youtube.com/watch?v=Pw7w3fSZ7Yc

Og bare så det er nevnt; spørsmålet en eller annen hestkuk stilte til redaksjonen i Resett om hvorvidt Grandiosa fikk tilsvarsrett, står fortsatt under moderasjon.

Bebben

Jeg ser Nettavisen forteller litt mer om disse varslene om Giske og må tilstå at jeg er heller skuffet, hadde ventet meg atskillig mer saftige saker, det pirrer jo selve dagbladisten i meg. Alstadhaug et al - ikke Giske - fremstår jo her som det reneste skuffejern*. Spøk til side, tiden vil vel vise om dette er et oppgjør med en "kultur" i kjølvannet av #metoo eller om det faktisk er et trekk i en intern maktkamp slik noen mener. Det er vel helst en blanding?

For Lurås sin del ser det ut til at poenget er at media ikke behandler alle politikere, og ikke alle kjønn, likt. Men et eller annet sted må det da gå en grense for å grafse i folks under- eller privatliv. Har det politiske implikasjoner? Jeg husker Clinton-affæren(e), som fikk politisk betydning da nærgående spørsmål fra granskere fikk det til å regne bomber i land langt borte og noen varslere ble utsatt for nokså utvetydige trusler. I dag støtter visstnok konen hans #metoo, men gjør et unntak for sin mann. Prinsipper må man jo ha, som kjent.

Så hva er relevansen i tilfellet TSG? Og er det i det hele tatt sant, og burde hun ikke fått kommentert saken før den ble publisert? Jeg for min del tror ikke resett blir et bedre nettsted av å konkurrere med Sæd & Hor. På den annen side kan man i fremtiden kanskje bruke det som parodi på hvordan kampanjer som #metoo blir når de utarter.

emeritus: Nå når vi vet det, skal det bli interessant å se om du får svar. Men ble spørsmålet stilt i kommentarfeltet? Da vil det jo være enda mer interessant om det aldri dukker opp. Hva med å ta en screendump? Kommentaren er synlig for deg - men ikke for andre, mens du venter på moderasjon.

* Skuffejern - dansk uttrykk, den mannlige versjonen av "narrefisse". Ingen skal si at ikke danskene er både frisinnet og likestilt!

PS: Det fins et langt men lesbart blogginnlegg fra en eh, ufeministisk, og sikkert tradisjonell, mann med noe avvikende synspunkter på läget, #metoo og forholdet mellom kjønnene i dagens samhëlle her:

http://snaphanen.dk/2018/01/03/broncologi-notme/

uten at jeg nødvendigvis er enig i rubbel og bit. Men det er noe tiltrekkende ved det politisk ukorrekte om dagen...

PPS: Hadde Tyskland virkelig 10 soltimer i desember? Jævla heldiggriser!

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Ex-administrator

QuoteBland annat ska han under ett dopp i en badtunna i samband med en fest pÃ¥ sitt sommarresidens pÃ¥ Mjölkö för nio Ã¥r sedan flyhänt ha kört sina valkiga snickarfingrar rätt upp i klykan pÃ¥ en kvinnlig badgäst â?? nÃ¥got som hon upplevde som extremt kränkande.
Noget langt utpå kanten han her, men dette er jo poesi!

Ex-administrator

Et par menn har forsøkt å balansere metoo-debatten. Han her var dømt fra starten: Hvor er de kvinnelige svina?
QuoteUnder en tv-produksjon kom en regissør inn til meg på kontoret, og sa at hun var så kåt at jeg måtte skaffe vadestøvler før hun skulle sprute ned skrivebordet mitt.

Men Bård Standal skriver så bra at det lukter svidd: Krise kommunikasjon (sic)
QuoteJeg hadde vært medlem i ungdomspartiet i litt over seks måneder da jeg dro på mitt første fylkesårsmøte.

15 år og partipolitisk relativt ukyssa gikk jeg inn på Scandic Hotell i Tromsø fredag formiddag. Da jeg kom tilbake til mamma på søndag hadde jeg både tatt min første sigarett, blitt spandert på i baren for første gang, vært på mitt første nachspiel og mistet min uskyld til en tyve år eldre partikollega med perleøredobber og ektemann vel plassert i hjembyen.

I dagens tidsånd ville muligens mitt moderpartis snart førti år gamle arrangementstansvarlige reagert på det som jo var en straffbar handling fra perleøredobbenes eier. Da var det imidlertid ikke tid for slikt. Han var alt for opptatt med å underholde en yndig og jevnaldrende meddelegat, så jeg ikke skulle bli den eneste til å score den kvelden.



(Og om noen vil bli flaue i en hittil uant potens, sjekk denne, som presterte å irritere ALLE sider i debatten. Kanskje fordi den åpenbart ikke er noe annet enn en bønn om å få seg et ligg: Tida er inne for bra menn)