Nina Jensen slutter i WWF, skal jobbe for Røkke

Started by Telehiv, 31.10.2017, 13:09:00

Previous topic - Next topic

Telehiv

Vi mediekonspiratører har jo notert oss at Nina har vært påfallende myk i kantene mot klimafiendene i det siste, og Nina skal ha hatt sjelekvaler for å slå seg sammen med en stor oljeaktør som Røkke, men jeg skal ikke være den første til å kappe huet av dama for dette: Oljefolk har jo ofte vist en imponerende evne til å tenke med begge tinninglappene, og har til og med blitt fersket i å drive med miljøbeskyttende tiltak, bl.a. var jeg i mange år som forsker engasjert i en rekke større prosjekter betalt av oljeindustrien for å jobbe ikke bare med teknologi, men også med klare mandater for å hensynta både helse, miljø, og sikkerhet/risiko knyttet til dette - og de prosjektene var stort sett mye mer funksjonelt rettet mot å faktisk oppnå noe målbart enn mye av skvalderet som bedrives av de nyposerende klimafrelsere 8)



Og WWF-Nina skal faktisk jobbe med et trolig svært prisverdig foretak om det aldri sÃ¥ mye er betalt av en ekte oljejævel; Røkkes nye prosjekt med forsknings- og ekspedisjonsskipet REV (Research Expedition Vessel) er et samarbeid med nettopp WWF. Skipet skal ha plass til 60 havforskere, og skal samtidig jobbe med Ã¥ rydde verdenshavene for plastsøppel. Skipet skal etter planen være ferdig i 2020. Det blir ikke lett Ã¥ mobbe Røkke som "klimafiende" etter dette, og det vet Røkke selvsagt godt. Jeg er sikker pÃ¥ han smiler hele veien fra bankene til fiskebankene til oljetankene  ;)



Link til Røkkes uttalelser om hvorfor dette skipet: https://www.aftenposten.no/norge/i/GWw4l/Kjell-Inge-Rokke--Jeg-vil-gi-tilbake-til-samfunnet-brorparten-av-det-jeg-har-tjent-Dette-skipet-er-en-del-av-det

Link Aftenposten: https://www.aftenposten.no/norge/i/R3Qa8/Nina-Jensen-slutter-i-WWF-for-a-begynne-hos-Rokke
Link e24: https://e24.no/energi/nina-jensen-slutter-i-wwf-skal-jobbe-for-roekke/24175919

Telehiv

Hark, hark, nå vet vi at klimafyker aldri tenker penger, behovet for å redde verden står over alt annet, men dog:
Nina Jensen kommer til å gå betydelig opp i lønn når hun begynner hos Røkke. Hun mer enn dobler lønna og går opp til to millioner i årslønn.

Ikke verst.

Her en fyldig artikkel om både sjelekvaler og veien til å elske Røkke:
https://www.dagbladet.no/nyheter/nina-jensen-slutter-i-wwf--begynner-hos-rokke/68837556


Baseballstick

Jensen forflytter seg med dette fra en stilling som yppersteprest i en religiøs bevegelse uten realitetsforankring eller tilnærming til problemløsning i det hele tatt, til å forholde seg til dokumentert forurensning som faktisk kan påvises, i form av plastavfall i havene.

Jeg lurer litt på hva Jensen og de 60 havforskerne skal forske på. Det er allerede kartlagt at over 95% av plasten kommer fra 10 navngitte elver. Sånn sett burde kanskje forskingen begynt i elvene og ikke i havene? Men det er vel det samme i henne nye arbeidsplass som i arbeidsplassen Jensen forlater, at det er symbolikken som er viktigst. Om man prøvde å løse problemet, ville man jo eliminere behovet for sin egen arbeidsplass.

Emeritus

#3
Sitat BBS;

"Om man prøvde å løse problemet, ville man jo eliminere behovet for sin egen arbeidsplass."

Dette er dessverre et økende og mer og mer omfattende problem i samfunnet. Jeg ser det ikke minst foregå i stor utstrekning i min egen hobby - advokatvirksomhet. Antall tvister og ikke minst kostnadsnivået disse etter hvert har utviklet seg til, er et betydelig samfunnsproblem som Advokatforeningen* ikke tar tak i, men tvert i mot tildekker og bortforklarer. I stedet for å løse et problem til begge parters tilfredsstillelse på billigst mulig måte, dras selv den minste bagatellsak opp for domstolene der det kun er en vinner, og vinneren er verken partene eller samfunnet for øvrig.

MEN; nesten alle mennesker jeg finner interessante, samfunnsbyggende, kreative og risikotagende, ville aldri finne seg i en tilværelse der en vil bevare sin egen arbeidsplass selv om en har løst problemet. Dette er et liv uten mening og verdi. Jeg kjenner og samarbeider med flere forskere som overhodet ikke har denne holdningen. Tvert i mot, de gir fra seg glimrende idèer gratis og lar en eller annen pengepuger sitte igjen med fortjenesten, mens de med stor entusiasme begynner på neste problem. Og dette gjelder på langt nær bare forskere, en ser det ellers i arbeidslivet og ikke minst i frivillig organisasjonsvirksomhet. Jeg har en svoger, 50 år og en anstendig fotballspiller som i 25 åring, og ble endog solgt for 25.000 som 18 åring, noe jeg stadig mobber han for under henvisning til at dette inflasjonsjustert er prisen for en 55 år gammel negerslave.

Vel, hvor var vi, jo meningen med livet. Min svoger har i over 20 år trent opptil tre ulike aldersklasser, bruker tre - fire kvelder i uken på dette, og jeg tør påstå at han kjører i snitt 8000 km i året med egen bil. Han betaler fergebilletter og baconpølsene selv, og har til dags dato ikke mottatt fem øre i betaling eller utgiftsdekning for noe som helst.

Så dukker fittene i Idrettsforbundet opp med sine 1852 kroners vin, og 78 shots med Grappa som min svogers barn har gått rundt å selge lodd for å finansiere.

Min mening med livet ville på rent frivillig basis være å anlegge et massesøksmål mot hele dette fuckings idrettssystemet med presidenter og hva faen de nå er i spissen, og be de betale tilbake all denne galskapen fra egen lomme og overføre de til de tusenvis av ubetalte frivillige som holder hele systemet oppe. Jeg skulle ha gjort det helt gratis og med den største personlige tilfredsstillelse, og jeg skulle ikke ha gitt meg før de alle hadde følt at de hadde blitt tatt i ræva av en elefant på 6 tonn.

Så jeg er uenig med deg BBS. Jeg kjenner verken Siv eller Nina, men har en bestemt følelse av at ingen av de kaster bort livene sine for å opprettholde sin egen arbeidsplass. Dette i likhet med de aller fleste forskere jeg kjenner, og jeg tror ikke at klimaforskerne er så veldig mye verre.

SÃ¥ vennligst kutt ut denne Stuttumske nedvurderingen av de som faktisk bringer verden videre, det hører i hvert fall ikke hjemme pÃ¥ en blogg som pretenderer Ã¥ diskutere klimavitenskap, at der finnes rævhøl i dette miljøet ogsÃ¥, er ikke noe holdepunkt for Ã¥ formidle og opprettholde det generelle og ukritiske syn du forfekter.     


* for det record, jeg har vært fullt betalende medlem i snart 30 år (ca. 7000,- pr. år,) men har enda ikke vært på ett eneste møte, jeg møter mer enn nok oppblåste drittsekker i det daglige om jeg ikke skal oppsøke slike miljøer i tillegg.