Author Topic: Global tempereatur  (Read 6796 times)

Emeritus

• Supermedlem
    • View Profile
Re: Global tempereatur - januar 2020
« Reply #60 on: 08.02.2020, 06:36:52 »
Global temperatur januar 2020 er den varmeste evah! Og det både hos UAH og i flere av reanalysene, bl.a. Copernicus:

https://climate.copernicus.eu/surface-air-temperature-january-2020

Januar 2020 hos UAH er på 0,56C, den samme verdien som i det relativt kraftige El Nino året 2016, men dette skjer i en ENSO nøytral tilstand.

https://www.drroyspencer.com/2020/02/uah-global-temperature-update-for-january-2020-0-56-deg-c/

translator

• Supermedlem
    • View Profile
« Reply #61 on: 08.02.2020, 12:07:15 »
Global temperatur januar 2020 er den varmeste evah!

Når man ju(k)sterer NED gamle temperaturmålinger og samtidig øker det prosentvise antallet målestasjoner som ligger i flyplassnære områder fra 30 prosent til 70 prosent i fri Michael Mann-dressur, er det ikke til å undres over at det skapes nye varmerekorder.
« Last Edit: 08.02.2020, 12:10:32 by translator »
IPCC - They've told us what it's NOT. But NOT what it is.

Water

• Juniormedlem
  • **
    • View Profile
« Reply #62 on: 08.02.2020, 12:26:56 »

Når man ju(k)sterer NED gamle temperaturmålinger og samtidig øker det prosentvise antallet målestasjoner som ligger i flyplassnære områder fra 30 prosent til 70 prosent i fri Michael Mann-dressur, er det ikke til å undres over at det skapes nye varmerekorder.

'Har du kilder som bekrefter dette?

Emeritus

• Supermedlem
    • View Profile
Re: Global tempereatur
« Reply #63 on: 08.02.2020, 12:45:19 »
Sitat Translator:

Denne påstanden kan Translator selvsagt ikke dokumentere, det er en ny fri fantasi påstand, men stoler Translator ikke lenger på UAH og Spencer som viser akkurat det samme?

Emeritus

• Supermedlem
    • View Profile
Re: Global tempereatur og CMIP6
« Reply #64 on: 17.02.2020, 23:18:48 »
Dette innlegget fremstår sikkert som en ren provokasjon mot Rockefellerteoriene til Translator, og for ikke å snakke om ild, vann og føling i fjæra teoriene til Okular, solteoriene til Solheim, Humlum et al. har vi snakket om tidligere, disse har nå i 20 år har bommet på omtrent alt de har predikert.

Vi snakker nå om de mest latterliggjorte fenomenene her på KD.com, nemlig CMIP'ene, eller Coupled Model Intercomparison Project som er et internasjonalt samarbeid som prøver å gjøre det samme som Humlum et al ved å "spå" den fremtidige klimautviklingen, også kalt klimamodellene.

Og før jeg fortsetter med den informative delen av dette innlegget fremsetter jeg en påstand. Klimamodellene har i overraskende grad (min oppfatning) vært langt mer presise enn alternativene. Særlig vil jeg fremhever James Hansens paper fra 1988 som feiret 30 - års jubileum i 2018, og som traff ekstremt godt når en tar hensyn til kompleksiteten i disse prediksjonene, en prediksjon som ble forsøkt "snakket ned" på WUWT, hos Curry og en rekke andre organer som har bommet langt større selv.

Det har nå kommet ut en rapport om CMIP6, det vil si de ulike klimamodellene som vil danne bakgrunn for konklusjonene i AR6. Og jeg vet at de fleste her på forumet bare ler av disse, men jeg er frekk nok til å rapportere om de, de vil helt sikkert ha langt større global politisk betydning enn historien om Rockefeller og Gretha Thunberg, se på det som en time i samfunnskunnskap:

https://www.atmos-chem-phys-discuss.net/acp-2019-1175/acp-2019-1175.pdf

OK, hvilken klimamodell av de 25 er den minst alarmistiske i verden i dag? Som nordmann kan jeg stolt rapportere om at den nest minst alarmistiske er laget ca. 300 meter fra der jeg skriver dette, nemlig på Bjerknessenteret som har en av de kraftigste computere i verden for klimaformål. Bjerknessenteret sin NORESM2-LM har en ECM på 2,49 og en TCR på 1,48. (begrepene ECM og TCR antar jeg er kjent, hvis ikke er der gode svar på Wikipedia)

Ensemble Mean for alle de 25 modellene i CMIP6 er for ECR ± Std: 3.74 ± 1.11 og for TCR 1.98 ± 0.48.

Dette er et betydelig hopp opp fra AR5 ( CMIP5) der Ensemble Mean  for ERC var ± Std: 3.20 ± 0.70 og for TCR 1.75 ± 0.38

Så nå blir det enda mer å le av. Jeg kan til og med tilby en prediksjon som til og med jeg tror er i meste laget, nemlig modellen til et av de mest anerkjente miljøene i verden, nemlig Met Office Hadley Centre som har en ECS på 5,46, og i så fall snakker vi om en helt ny verden. Mens "alarmistene" i GISS - som har to modeller inne -  begge ligger under 3 (ECS), som altså er i nedre del av skalaen.

Så le i vei. Men de dataene jeg har referert ovenfor har faktisk langt større betydning enn 66.000 Fuck my Face selvrapporterende inkjevetarar.

translator

• Supermedlem
    • View Profile
« Reply #65 on: Today at 00:16:37 »

'Har du kilder som bekrefter dette?

https://www.youtube.com/watch?v=5g6vYfytmns&t=962s
https://www.klimarealistene.com/wp-content/uploads/2019/09/NaturenStyrerKlima0818.pdf (artikkel 7 "Administrativ oppvarming" av Ole Humlum, side 16-17)
« Last Edit: Today at 00:29:01 by translator »
IPCC - They've told us what it's NOT. But NOT what it is.