Main Menu

Idioten Torp

Started by Emeritus, 04.09.2017, 22:11:54

Previous topic - Next topic

Emeritus

Jeg sitter å ser på Torps intervju med Rasmus Hansen der han skal avvikle oljeindustrien og får det faktisk til å høres ut som om at dette er uproblematisk. Torp kan ikke et eneste tall, ikke hvor mye av statsbudsjettet som kommer direkte eller indirekte fra oljevirksomheten (direkte og utbytte fra oljefondet.) Ikke hvor mange som arbeider i bransjen - direkte og indirekte - kort og godt nada. Han prøvde seg på ett tall. ved siden av at tallet var feil, greidde han ikke en gang å si milliarder, men millioner.

Emeritus

#1
Jeg ble så inspirert at jeg sendte følgende nyhetstips til NRK's tipslink - og dette under fullt navn.

Emne;

"Ole Torp
Jeg har et kjempe tips som burde bli hovedoppslag i samtlige norske media i morgen. NRK - sannsynligvis den viktigste mediekanal relatert til Stortingsvalget - har en utspørrer som ikke forstår tall eller å evner å sette seg inn i tall. En kan tilgi at en blander milliarder med millioner. Men en kan ikke tilgi at en i en spørsmålsstilling til MGD som vil avvikle oljeindustrien, ikke er i stand til å stille et eneste faktabasert spørsmål knyttet til hva dette vil bety for statsbudsjettet, for oljefondet, for antall arbeidsplasser - direkte og indirekte, og hva det vil gjøre med kompetanseutviklingen i norsk oljeindustri - for å nevne noe.

Jeg registrerer at HVPU reformen nå definitivt er implementert i NRK, jeg har hatt mistanken lenge, men nå er det fullbyrdet."

Baseballstick

NRK har lenge vært kongen på haugen når det gjelder valgdekning i kategorien tåketeppe, men TV2 er faktisk på vei til å bli enda verre. Etter at Karianne Solbrække (eksdama til terrorist-Bhatti) tok over som nyhetsredaktør har det sannelig gått raskt utfor bakke der i gården.

Jeg husker da TV2 var nytt og friskt, og skulle bli det nøytrale alternativet til ARK. A-media reiv av seg håret mens Holmgang satte fokus på idiotisk og selvmotsigende sosialistisk politikk gang etter gang. Norge hadde fortjent et Holmgang igjen nå.

PetterT

Torp skal intervjue prof. Terje Tvedt i morgen 14/2-18 19:45 på NRK2 TV.
Tvedt har gitt ut boken "Det internasjonale gjennombruddet", som omhandler hvordan «den nye humanitær-politiske eliten» utøver det han kaller «godhetsmakt» pÃ¥.  Innvandring og islam analyseres.
FÃ¥r se hvordan Torp takler det.
Det er tanken som teller :-)

translator

Han har nok piggene ute før programmet har begynt. ;)

Sylvi Listhaug refererte til den boka i en tv-debatt nylig, da hun i et sjelden øyeblikk fikk komme til orde.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund