Sitat Stjakobs:
"Siden rapporten til Washington baserer seg på observasjoner, er det du lirer av deg bare tullprat.
Det har gått og går stadig ferger til Nord-Polen, f. eksempel fra Sverige. Ferger til Nordpolen har du diktet opp."
Det er mulig jeg lirer av meg tullprat, men jeg er en av de få her på forumet som presentert vitenskapelige data som sier noe som helst om tilstanden i Arktis. Jeg gidder ikke å gjenta det i dette innlegget siden det sannsynligvis er fånyttes mot en forumdeltager som i fullt alvor mener at en rapport på noen linjer fra en amerikansk konsul i Bergen kan si noe fornuftig om isforholdene i dag i forhold til for 80 år siden.
Sagt på en annen måte Stjakobs, hva mener du å lese ut av disse linjene fra konsulen i Bergen som kan imøtegå min påstand, og ikke bare min, men samtlige som kan litt om Arktisk havis, Mener du at uttalelsen her;
https://docs.lib.noaa.gov/rescue/mwr/050/mwr-050-11-0589a.pdfsier noe som helst av målbar vitenskapelig betydning? I så fall øs av din og den Amerikanske konsulen i Bergen sun kunnskap, var det 2 millioner km2 mer eller mindre is når dette ble skrevet?
Og ferge eksempelet mitt er ikke tilfeldig eller en spøk. Det var fullt mulig for en alminnelig norsk bilferge å nå Nordpolen i september i fjor. Den som hadde forsøkt noe slikt i 1934 hadde blitt tvangsinnlagt.
Nå må dere Tony Heller disiplene her på forumet snart forstå at vi er en stolt polarnasjon med historisk innsikt og forståelse for Arktis.
Slutt å post innlegg som avslører dere som de rene Polarfjotter.