Sint Al Gore med ny film

Started by translator, 28.05.2017, 23:51:43

Previous topic - Next topic

stjakobs

Quote from: Emeritus on 01.06.2017, 19:27:39
Svendsmark's hypotese er så vidt jeg vet ikke styrket de siste par årene. Jeg er enig i at hva som forårsaket istidene på ingen måte er "settled science," men M-syklusene er vel fortsatt den mest anerkjente modell. Det er det min oppriktige oppfatning at der er flere årsaksforhold til klimaendringer ut over det som oftest fremheves, og at de største overraskelser kan finnes i interaksjonen mellom solen, planetene og for den del Tellus drift gjennom Melkeveiens armer, der vi nå befinner oss i utkanten i forhold til det vi gjorde for "noen år" siden. Men på mitt nivå, blir dette knapt nok synsing.

Som fysiker har jeg satt meg inn i Svendsmarks hypotese. Den er ikke bare grunnleggende solid, men også sannsynliggjort ved hjelp av eksperiment og målinger.

Kritikken mot Svendsmarks hypotese er gjort ved hjelp av simulering (datamodeller). Simulering er ikke det samme som målinger, simuleringer er et forsøk (ofte ikke vellykket) på å etterligne den reelle verden.
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.