Gratulere til USA og gratulere til Trump!

Started by Ryddegutt, 02.06.2017, 00:12:40

Previous topic - Next topic

translator

#15
Quote from: Emeritus on 04.06.2017, 12:40:45
Dere ser på Trumps uttrekning fra Paris - avtalen utelukkende i lys av klima og at Trumps handling nærmest er et bevis for at vitenskapen bak klimaforskningen har fått seg et skudd for baugen. Og hva angår den tyske artikkelen som er limt inn, så les den. Denne gruppen hevder er at tograders målet er urealistisk og at en heller bør se det positive sidene ved AGW som at Nordpolen blir isfri med den betydning det har for skipsfart og fiskeri. Dere har altså ikke funnet noen brødre i ånden her.

Som jeg har sagt tidligere så blir jeg ikke med på å spekulere i Trumps motiver, poenget er at han med dette får frem ting ved Paris-avtalen og klimapolitikken generelt som til nå har vært feid under teppet i mediene. Du kaller det løgner, men oppegående folk er fullt i stand til å finne ut av slike ting selv når de før høre om dem. Trump sa ingenting i sin tale om at vitenskapen bak klimasirkuset er pill råtten. Det behøvde han heller ikke å gjøre, hvilket reaksjonene i bl.a. Tyskland viser (und Emeritus, ich hab' den Artikel gelesen).

Quote from: Emeritus on 04.06.2017, 12:40:45
USA's uttrekning av Parisavtalen, har minimal betydning for klimaforskningen eller hva verden vil gjøre med CO2 utslippene. Som jeg har sagt mange ganger før, klimaet driter i bløffene til Klimarealistene og overdrivelsene til Michael Mann og James Hansen. Klimaet vil følge fysikkens lover og fasiten - og dermed hva verden må foreta seg eller ikke foreta seg - vil kunne leses direkte av termometerne de neste år og tiårene.

Leste jeg riktig - "overdrivelsene til Michael Mann og James Hansen"?? Er det ikke du som har forsvart Michael Mann i tykt og tynt på dette forumet? Det er også han som er den store bløffmakeren og som iscenesetter andre bløffmakere. F.eks. denne Thomas Karl som like før klimatoppmøtet i Paris fikk offentliggjort en rapport som angivelig skulle bevise at det er ingen pause i den globale oppvarmingen. Problemet for Karl var bare at en av hans medarbeidere, Dr John Bates, gikk til den britiske avisen Daily Mail og presenterte bevis for at rapporten var basert på misvisende, ubekreftede data.

QuoteIn an exclusive interview, Dr Bates accused the lead author of the paper, Thomas Karl, who was until last year director of the NOAA section that produces climate data â?? the National Centers for Environmental Information (NCEI) â?? of â??insisting on decisions and scientific choices that maximised warming and minimised documentationâ?¦ in an effort to discredit the notion of a global warming pause, rushed so that he could time publication to influence national and international deliberations on climate policyâ??.

Dr Bates was one of two Principal Scientists at NCEI, based in Asheville, North Carolina.

A blatant attempt to intensify paper's impact
Official delegations from America, Britain and the EU were strongly influenced by the flawed NOAA study as they hammered out the Paris Agreement â?? and committed advanced nations to sweeping reductions in their use of fossil fuel and to spending £80 billion every year on new, climate-related aid projects.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4192182/World-leaders-duped-manipulated-global-warming-data.html

Ved å kalle Mann en "klimaoverdriver" er du fullt på linje med Scott Pruitt, som like etter Trumps tale på spørsmål fra journalister brukte ordet "climate exaggerators". Det var en diplomatisk uttalelse, for om ikke Trump selv gjør det, så følger Pruitt helt sikkert med på hva som foregår bak kulissene i klimadebatten, og han har presidentens øre.

http://www.politico.com/story/2017/06/02/scott-pruitt-donald-trump-paris-climate-change-agreement-239086


"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

#16
Translator, dine evner ril å ta til seg kunnskap synes sterkt svekket.

1. Jeg har ikke på generelt grunnlag forsvart Mann, jeg har uendelig mange ganger påvist at han ikke - som blir hevdet her på forumet - tryllet bort MWP eller LIA i MBH99. Link til ett innlegg der jeg på generelt grunnlag har forsvart Mann. Jeg har bl.a. karakterisert han som en Erik Solheim type og det som verre er. Men "forbryteren" Mann eller "lukkemuskelen" Mann har jeg avstått fra. Det er vel mangelen av disse karakteristikkene som får deg til å tro at jeg "har forsvart Michael Mann i tykt og tynt på dette forumet."

2. Trumps tale kan alle lese og mange har gjort det, her er noen;

http://edition.cnn.com/shows/cnn-tonight

http://abcnews.go.com/Politics/wireStory/ap-fact-check-trumps-shaky-claims-climate-accord-47778984

http://www.cnbc.com/2017/06/01/fact-checking-the-energy-claims-in-trumps-paris-agreement-speech.html

http://time.com/4802829/mit-researchers-trump-climate-change-paris/

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2017/06/01/fact-checking-president-trumps-claims-on-the-paris-climate-change-deal/?utm_term=.0a4d5c15d66f

Og hvis du mener at oppegående folk kan finne ut av noe som helst om Trump, bør du skrike ut og fortelle hva du mener, ellers plaserer du deg åpenbart i båsen blant de ikke oppegående og kan en dag sitte igjen med samme følelsen som AKP'erne satt igjen med i 1985, når alt var falt i grus.

3. Du er åpenbart dårlig orientert om Bates affæren eller Currygate som den heter her på forumet. At du er aldeles clueless avslører du best med denne uttalelsen;

"F.eks. denne Thomas Karl som like før klimatoppmøtet i Paris fikk offentliggjort en rapport som angivelig skulle bevise at det er ingen pause i den globale oppvarmingen."

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta dette, men;

- resultatene i Karl et al (2015) var i all hovedsak basert på et paper av Huang et al. (2015)
- Huang et al(2015) var sendt til peer review i desember 2013, to år før Parismøtet
- Karl et al (2015) ble sendt til peer review desember 2014, ett år før Parismøtet

Dette har jeg påvist minst fem ganger nå her på forumet, likevel fortsetter dere plapretantene for Watts og The Heartland Institute og hevde at denne forskningen kom ut "like før klimatoppmøtet i Paris."

Og det er ikke påvist noen feil i Karl et al (2015), tvert i mot ble studien uavhengig bekreftet av Hausfather et al(2017) som basert på andre data kom til samme resultat. Og Bates har trukket samtlige anklager om vitenskapelig fusk, sitatene og henvisningene finner du på Currygatestrengen.

translator

#17
Quote from: Emeritus on 04.06.2017, 15:39:48

1. Jeg har ikke på generelt grunnlag forsvart Mann, jeg har uendelig mange ganger påvist at han ikke - som blir hevdet her på forumet - tryllet bort MWP eller LIA i MBH99. Link til ett innlegg der jeg på generelt grunnlag har forsvart Mann. Jeg har bl.a. karakterisert han som en Erik Solheim type og det som verre er. Men "forbryteren" Mann eller "lukkemuskelen" Mann har jeg avstått fra. Det er vel mangelen av disse karakteristikkene som får deg til å tro at jeg "har forsvart Michael Mann i tykt og tynt på dette forumet."

2. Og hvis du mener at oppegående folk kan finne ut av noe som helst om Trump,

3. Og det er ikke påvist noen feil i Karl et al (2015), tvert i mot ble studien uavhengig bekreftet av Hausfather et al(2017) som basert på andre data kom til samme resultat. Og Bates har trukket samtlige anklager om vitenskapelig fusk, sitatene og henvisningene finner du på Currygatestrengen.

1. Denne leflingen med ord er uinteressant. Mann har meg bekjent ikke kommet med så mange overdrivelser i sine uttalelser (stort sett når han åpner munnen er det for å komme med personangrep på andre forskere, f.eks. Curry), men han skaper dem. Og for å skape dem M� han jukse med data. Ved å si at han overdriver har du dermed allerede akseptert premisset at han driver med forskningsjuks. De to lar seg ikke skille. Og i motsetning til Erik Solheim er Mann vitenskapsmann, han vet hva han gjør.

2. Du mener altså at de opplysningene Trump hadde i sin tale om at Kina og India kan fortsette å øke sin kullproduksjon, mens resten av verden skal stramme inn, ikke stemmer? Har du kilder for det? Og det er ikke småtterier vi snakker om. Ifølge Bergsmark planlegger India ett verk hver 8. dag i 10 år framover, i Kina ett verk hver 10. dag i 10 år. Det vil selvfølgelig gi Kina og India en økonomisk kjempefordel fordi kull er mye billigere å investere i enn fornybar energi. Dette har Trump forstått og tatt konsekvensen av ved å bryte med avtalen, mens de andre vestlige statslederne har prøvd å feie det under teppet eller så har de ikke forstått hva de har skrevet under på. Like ille begge deler.

3. Jeg vet godt at denne saken har vært diskutert tidligere på forumet og at du har hatt litt spesielle meninger der, men jeg forholder meg til Daily Mail-artikkelen:

QuoteDr Bates accused the lead author of the paper, Thomas Karl, who was until last year director of the NOAA section that produces climate data â?? the National Centers for Environmental Information (NCEI) â?? of â??insisting on decisions and scientific choices that maximised warming and minimised documentationâ?¦ in an effort to discredit the notion of a global warming pause, rushed so that he could time publication to influence national and international deliberations on climate policyâ??.

Official delegations from America, Britain and the EU were strongly influenced by the flawed NOAA study as they hammered out the Paris Agreement â?? and committed advanced nations to sweeping reductions in their use of fossil fuel and to spending £80 billion every year on new, climate-related aid projects.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

#18
Sitat Translator;

1.  "Denne leflingen med ord er uinteressant."

Denne leflingen med ord er faktisk din hovedinteresse, ellers hadde du ikke benyttet et helt avsnitt på å lefle om at jeg "har forsvart Michael Mann i tykt og tynt på dette forumet." Så din lefleinteresse synes situasjonsbetinget, denne gang opphørte den fordi du innser at du har dritt på draget.

Sitat Translator:

2. "Du mener altså at de opplysningene Trump hadde i sin tale om at Kina og India kan fortsette å øke sin kullproduksjon, mens resten av verden skal stramme inn, ikke stemmer?"

Siden du i forrige innlegg hevder at "alle oppegående folk er fullt i stand til å finne ut," så har jeg begrenset meg til henvisninger til at Trump er en notorisk upålitelig kilde. Men jeg kan gi deg et tips for nybegynnere som uttaler seg bastant om Paris avtalens innhold, Paris avtalen inneholder ikke noe om forpliktelser knyttet til "kullproduksjon." Så Mr. Oppegående, jobb videre med saken.


Sitat Translator:

3. "Jeg vet godt at denne saken har vært diskutert tidligere på forumet og at du har hatt litt spesielle meninger der, men jeg forholder meg til Daily Mail-artikkelen"

Det du egentlig mener å si er;

"Jeg vet godt at denne saken har vært diskutert tidligere her på forumet, men Emeritus nå må du snart innse at her på forumet er det man ellers i virkeligheten kaller "normale" meninger, et synonym for "spesielle" meninger. Så ikke kom med denne virkeligheten din igjen, det blir bare mer lefling med ord, og det er så slitsomt å foreholde seg til. Og når jeg mener at Karl et. al(2015) ble utgitt "like før klimatoppmøtet i Paris." Spiller det ingen rolle om du påpeker at det ble sendt til publikasjon allerede ett år før toppmøtet i Paris, dette er uansett en "spesiell" mening og lefling med ord."

   




Emeritus

Ett av "the talking points" som ble benyttet av Trump, og ofte gjentas av plapretantene i WUWT og andre steder, er at forskjellen med og uten Paris avtalen utgjør bare 0,2C.

De som opprinnelig foretok denne beregningen,  MITâ??s Joint Program on the Science and Policy of Global Change, har nÃ¥ tatt til motmæle, forskjellen utgjør ca. 1C, ikke 0,2C som Liar in Chief opplyste.

"First, the 0.2 degree-figure used in the talking point reflects the incremental impact of the Paris Agreement compared with the earlier Copenhagen agreement.  If you instead compare the impact of the Paris Agreement to no climate policy, then the temperature reduction is much larger, on the order of 1 degree Celsius â?? 1.8 degrees Fahrenheit â?? by 2100. This would be a significant reduction in the global temperature rise, though much more is needed if the world is to achieve its goal of limiting warming to 2 degrees Celsius or less."

http://news.mit.edu/2017/mit-issues-statement-research-paris-agreement-0602

translator

Til dine svar på 1+2+3:

Når sakligheten i dine svar er lik null, så har du gått tom for argumenter, min kjære Emeritus!
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

#21
Sitat Translator;

"Til dine svar på 1+2+3:

Når sakligheten i dine svar er lik null, så har du gått tom for argumenter, min kjære Emeritus!"


Poengtert og godt leflet!

Din "argumentasjon" er;

1. Du tok feil, men vil ikke innrømme det, du lefler det bort med noe viss vass om at Solheim er politiker og det er ikke Mann

2. Du stiller et spørsmål som du får svar på - der står ikke noe forpliktende om kullproduksjon i avtalen

3. Du mener jeg har spesielle meninger og viser til en artikkel i en notorisk upålitelig avis, uten å gå til kilden, nemlig Bates offentlige uttalelser som er gjengitt mange steder, bl.a. her på bloggen.

Og du beskylder meg for å mangle argumenter?

Telehiv

#22
I dag skal altså den Trumpsparkede FBI-direktør Comey forklare seg om Trump og Russland. Trump har brækende meddelt at han vil kommentere høringen pr. løpende twittermeldinger.
Burde han ikke spørre Sofie-Elise om gode tips her? De er vel på samme narsissistiske utviklingssnivå?

Uansett, stadig flere tror dette er begynnelsen på veien til riksrett (første steg til avsettelse), og deretter 2/3 flertall i senatet for endelig avsettelse*.
For spørsmålet er jo, som tidligere diskutert, hvor lenge kan USA og verden forøvrig leve med denne tullingen over atomknappen?

*For at en president skal bli stilt for riksrett (impeachment) må Representantenes hus med simpelt flertall gå inn for det. Deretter avholdes en rettssak i Senatet ledet av Høyesterettsjustitiarius. Det må være to tredjedels flertall for å få presidenten dømt og avsatt. Republikanerne, Trumps parti, kontrollerer både Representantenes hus og Senatet.

PS: Signaler på hva vi kan vente oss senere i dag (kl 1600 norsk tid)
Vi har jo allerede noen indikasjoner på dette, for innholdet i samtaler mellom president Donald Trump og daværende FBI-direktør James Comey ble offentliggjort onsdag, en dag før den avsatte FBI-sjefens høring i det amerikanske Senatet. De juridiske ekspertene mener utsagnene Trump kom med i samtalene er tilstrekkelig til å bygge opp et søksmål om at han forsøkte å blande seg inn i etterforskningen av et lovbrudd. Comey har beskrevet en rekke samtaler mellom de to om etterforskningen av forholdet mellom Trumps valgkampanjeapparat og Russland. Comey har også beskrevet sin misbilligelse over kontakten med Trump. I en skriftlig forklaring som ble lagt ut i går, opplyser Comey at presidenten ba ham legge vekk Flynn-etterforskningen på et møte 14. februar i Det hvite hus. Comey sier Trump ba om lojalitet. Presidentens ønske om å avslutte undersøkelsen av tidligere nasjonale sikkerhetsrådgiver Mike Flynn er mest ødeleggende for Trump, mener ekspertene.

Emeritus

Den som vil ha en smakebit av hva han skal forklare, kan lese hans skriftlige erklæring her;

http://www.huffingtonpost.com/entry/james-comey-testimony_us_59383bd8e4b00610547e9a95?az




Emeritus

Med mindre noen er i ferd med å bli kjørt inn til operasjonsstuen for å ta en by pass, eller har en avtale med Rihanna på rom 314 på Ambassadør Hotell i C. Sundtsgate i Bergen, anbefaler jeg å se på TV. Jeg ser på CNN, men jeg antar dette sendes direkte på mange andre kanaler.

Emeritus

#25
Jeg vet ikke helt om det er på sin plass å melde dette på denne strengen, men siden den begynner med Gratulerer til USA, så er det jo spot on.

Høringen er nå slutt. Det har så vidt jeg vet, ikke kommet noe twittrer fra Trump (annet fra en av de to American Psycho sønnene hans.)

Ikke et ord fra Sean Spicer, hans talsmann, eller hans mouthpiece som det kalles i USA. Ikke et ord fra Kellyanne Conway, hun med "alternative facts" og en kjeft som ser ut som grillen på en Buick Roadmaster fra 50-årene.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/1954_Buick_Roadmaster_convertible_front.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6e/Kellyanne_Conway_by_Gage_Skidmore.jpg/250px-Kellyanne_Conway_by_Gage_Skidmore.jpg

Men hvem dukket opp, jo Trumps "Personal Lawyer," antagelig samme mann som Truet med å saksøke Bill Maher for noen år siden etter at Maher påpekte at Trump så ut som en orangutang;

https://www.youtube.com/watch?v=wc0JJi71MEc

For de som ikke gidder å se hele videoen, se fra ca. 7 minutter.

Jeg gadd ikke å se på denne advokaten, men jeg antar at han har sagt noe i retning av at Trump "is the greatest truth seeker the world ever has seen," og at "It's not in my specter of imagination that The Donald ever should speak one untrue word."

Vel, poenget mitt var at den amerikanske presidenten nå uttaler seg gjennom en advokat som etter mitt ringe skjønn har en rekke fellestrekk med Tor Erling Staff.

Fortsatt fornøyd med Trump? 

Emeritus

For noen dager siden begynte Gulfaraberne å boikotte Qatar, og Trump ble umiddelbart identifisert som en spiller, noe han skrøt av bl.a. på twitter;

http://e24.no/utenriks/donald-trump/trump-hevder-aa-staa-bak-bruddet-med-qatar/24023326

http://www.aftenposten.no/verden/Trump-glad-for-at-Qatar-isoleres-622649b.html

Kanskje Trump ikke visste at USA har en stor base i Qatar, den eneste Gulfnasjonen som har tillatt dette og denne har de hatt siden Gulf I krigen i 1991, der er over 12.000 amerikanere stasjonert på basen med flyvåpen og det hele.

http://www.rawstory.com/2017/06/trump-may-not-have-known-us-has-11000-troops-in-qatar-when-he-bashed-country-on-twitter-report/

Nå har vi fått en 180 graders vending;

https://www.theguardian.com/us-news/2017/jun/06/donald-trump-qatar-tweets-us-diplomatic-damage

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2017/06/09/195308596/usa-ber-om-slutt-pa-blokaden-av-qatar?autoplay=1

http://edition.cnn.com/2017/06/07/politics/trump-qatar-call/index.html


Så det verden stiller spørsmål ved nå; er det Trumps twittermeldinger som representerer USA's utenrikspoletikk, eller er det USA's utenriksdepartement en skal lytte til?