Historien utfolder seg mens vi ikke forstår det

Started by Emeritus, 31.05.2017, 23:07:07

Previous topic - Next topic

Emeritus

Jeg var i ferd med å skrive et innlegg som begynte med;

"Den 17. august 1987 kjørte jeg inn i Berlin i en Ford Granada stasjonsvogn."

Men det ble så langt og detaljert at jeg har strøket det og begrenser meg til dette;

Det vi nå ser av splittelse i Europeisk og Amerikansk forståelse og videre utvikling, er ikke tilfeldig eller et utslag av at amerikanerne har valgt Trump. Jeg frykter at, men ser samtidig en mulighet, for at Europa kan gjenvinne det humanitære og vitenskapelige forsprang vi har hatt på verden de siste tusen år.

Historien utfolder seg mens vi lever, vi forstår kanskje litt av den 10 eller 15 år senere, jeg værer nå et paradigmeskifte i vår videre utvikling, noe jeg været den 17. august 1987, og som kom til full blomst i november 1989.





   

Ex-administrator

Tyskboka jeg hadde i 9. klasse (1990/1991) var fra 1988, og hadde et bilde av �st- og Vest-Tyskland som ble føyd sammen med en glidelås.

Etter siste side med innhold i boka var det flere blanke sider, før bildet var der. Uten tekst, uten forklaring. Flott.

Emeritus

#2
Jeg synes denne strengens tittel er så megetsigende at jeg vil benytte den til noe helt annet;

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/02/05/195369337/strengere-store-vil-ikke-settes-i-innvandringsbas-med-frp

http://www.smp.no/ntb/utenriks/2018/02/04/Danske-sosialdemokrater-vil-fjerne-muligheten-til-å-søke-asyl-innenfor-landets-grenser-16024918.ece

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/01/31/195367902/ap-talsmann-frp-er-store-i-kjeften-men-viker-unna-innvandrings-tiltak

What the fuck?

I forrige uke stilte Ap's nye innvandringspolitiske talsmann, som selv har innvandringsbakgrunn, opp i Stortingets spørretime og beskyldte Listhaug for unnfallenhet og manglende hårddhet i innvandringsspørsmålet.

Hvis Carl I. Hagen noe sinne skulle nyte fruktene av sine 40 år i norsk politikk, måtte dette ene innlegget alene være mer verdt en 40 verv i Nobelkomiteer, som Eldrestatsråd eller som Stortingspresident.

Historien skjer mens vi lager middag og er oppttatt av Trine Skei Grande. Men det som er i ferd med å skje i Europa - og det har skjedd på et par - tre år, er et paradigmeskifte som bare ytterligere vil utfolde seg.

- Det vil snart bli etablert som et faktum at store deler - langt mer enn halvparten - av de som har fått opphold på asyl eller humanitært grunnlag* har fått dette ved regulære bløffer, historier de har blitt innprentet av de de betalte for å bistå de, herunder norske advokater.

- At et stort flertall ikke vil greie seg uten offentlig hjelp store deler av sitt livsløp, og at dette vil smitte over på neste generasjon

- At kriminalitetsbildet er verre enn det vi tror, særlig knyttet til sedlighetskapittelet

- Kort sagt, vi har vært godtroende og tatt i mot en masse folk som har kommet til landet under falskt flagg og som ikke har noen hensikt om å innrette seg

Dette begynner nå å bli en snikedne erkjennelse i AP, det har vært det lenge i Danmark og store deler av resten av Europa.

* Selv om en ikke får opphold på asylgrunnlag, som er svært strengt, får det store flertallet likevel opphold på huanitært grunnlag.




Bebben


QuoteHistorien skjer mens vi lager middag og er oppttatt av Trine Skei Grande.

Såså, emeritus, vi er ikke alle besatt (resatt?) av TSK.

Jeg tror mange i Vest-Europa i løpet av et par generasjoner har lullet seg inn i en slags følelse av at historien er slutt. Og at dette er i hvert fall en del av forklaringen på hvorfor østeuropeerne (og østtyskerne) ikke vil ha noen masseinnvandring, for historien har ikke vært "slutt" så lenge der. Dessuten, som en polakk jeg så ble intervjuet på gaten sa, han hadde jobbet i Frankrike og England og hadde blitt skremt av det han så. Vi her hjemme ser kanskje best, i likhet med danskene, hvordan det svenske samhället er blitt fylt opp med motborgare i stedet for medborgare, og begynner å bli alvorlig bekymret for søta bror.

Det har aldri vært flertall blant folk flest for å ta imot hundretusenvis av migranter. Det kan se ut som det er blitt presset igjennom på grunn av påtrykk fra en hellig allianse av velgjørere i organisasjoner, pressen, kirken, andre godhetsapostler osv., og så har forklaringen på hvorfor det er nødvendig, kommet i etterkant når man blir stilt overfor et fait accomplit. En av disse forklaringene ser ut til å bygge på at vi hvite europeere er mer skyldige enn alle andre for all elendigheten i verden, du vet, kolonier og den slags. Selv Norge og Sverige... det er blitt en slags "sannhet" der det f.eks. aldri nevnes hvordan jernbanene i India og Afrika kom i stand, eller hvordan malaria kunne bekjempes, eller spedbarnsdødeligheten, eller kopper, poliomyelitt osv. for å ta et par eksempler. Alt dette som resultat av en kultur som bygger på rasjonalitet, individuell frihet og humanisme i stedet for på reinspikka overtro.

Men vi skal føle skyld enten vi har det eller ikke... det er rein og skjær intellektuell masochisme, og de som tilbyr oss det er sadister.

En fransk jødinne følte seg for en tid tilbake så truet av den nye importerte antisemittismen at hun besluttet å emigrere til Israel. Hvorpå en franskmann kommenterte: "Jeg har ikke noe Israel".

Det ser ut til å være en gryende erkjennelse i Europa nå at vi har faktisk ikke noe annet hjem enn dette, og at dersom alle andre folk i verden har rett til et sted som de kan gjenkjenne som sitt hjem, må dette også gjelde oss. Og det vil blant annet si at det er opp til oss hvem vi vil slippe inn: Det er ingen menneskerett å bo i Europa.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Emeritus

#4
Emeritus;

"https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/02/06/195369515/na-ma-vi-sosialdemokrater-regulere-innvandringen"

QuoteVi har i mine øyne fÃ¥tt for mange ikke-vestlige inn i vÃ¥rt samfunn. NÃ¥r jeg som sosidaldemokrat vil finne løsninger, er mitt beste rÃ¥d Ã¥ regulere igjen.   

Eller sagt på en annen måte, nå må noen gripe inn og stanse denne uansvarlige politikken Fremskrittspartiet har ført i mange år.

Jan P. Syse var en betydelig retoriker. På ett av årsmøtene lenge etter at høyrebølgen på åttitallet hadde lagt seg, og AP og resten av norsk politikk hadde akseptert dereguleringen av boligmarkedet, åpning for andre en NRK å drive radio og fjernsyn, åpningstider i butikker etc., stod Høyre igjen uten at de følte at de hadde fått æren for dette, det var da han sa;

"Noen har stjålet klærne våre mens vi badet"

Jeg tviler på at Listhaug og resten av de fremmedansvarlige vil la det skje igjen. Det er nå det hadde vært på sin plass å finne frem avisuttalelser o.l. av hva som har vært sagt opp gjennom årene, og slått SV, V og til dels AP i trynet med disse. Og høyre slipper heller ikke så lett unna, vi har eksempelvis typer som Victor Normann et al. som har vært fullstendig på bærtur.

PetterT

Oi  :o
PÃ¥ TV2 nyheter kl 1830 i dag ble det uttalt at
INNVANDRING ER VÃ?RT STÃ?RSTE POLITISKE PROBLEM
og jeg som trodde at 97 % av politikerne (som inkluderer de politiserte aktivistforskerne som støtter IPCC) mente det er klimaendringer.

Da innkasserer jeg ubeskjedent nok en seier (i tillegg til at DET ER SOLEN pÃ¥ forskjellig vis som skaper klimaendringer  8)), se denne artikkelen i Resett:
Hva burde bekymre oss mest: klimaendringer eller islam?
https://resett.no/2017/09/25/hva-burde-bekymre-oss-mest-klimaendringer-eller-islam/
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

Vel Petter T., jeg har nylig og flere ganger tidligere uttalt nettopp det samme, altså at innvandringsproblematikken er det mest akutte politiske problem vi og resten av Europa har i vår tid. Og med politisk mener jeg først og fremst en almen aksept for at begrepet "flerkulturelt" eller fargerikt felleskap er noen lureord med en vakker klang. Men Nord - Irland er flerkulturelt, det samme er Irak med sin fordeling av shia og sunni. USA var rimelig monokulturell med the WASP som den dominerende kultur. Og USSR's sammenbrudd var ikke Reagans fortjeneste, men bl.a. at russerne ble stadig færre og alle de andre ble stadig flere.

Problemet med innvandringsdebatten har nå i 50 år blitt dominert av at enhver som ikke er en jublende tilhenger av innvandring, automatisk har blitt møtt med rasiststempelet. Denne tiden er nå forbi, og det neste spørsmål som bør stilles er; hvordan kunne det gå så langt før de ansvarlige politikere innså at en ikke kan endre et lands kulturelle sammensetning på noen få generasjoner uten at dette får følger. Hvor har samfunnsvitenskapene blitt av opp i dette. Finnes der en eneste statsviter, sosiolog eller sosialantropolog som har uttrykt det minste bekymring for denne utviklingen, mens det faktisk er disse fagene som burde ha skreket ut for minst 30 år siden?

Jeg har i noen sammenhenger i halvfylla på restauranter påstått at den innvandringspolitikk som er ført i Norge og store deler av Europa de siste 30 - 40 år, vil ha langt større og langsiktige negative konsekvenser for Europa enn første og andre verdenskrig til sammen. Problemet med slike uttalelser er at en kommer i ABB terreng, der Gro ble til Landsmorderen i stedet for Landsmoderen.

Men for første gang her på KD.com tør jeg påstå at vi kan snakke om et paradigmeskifte, og at dette skjedde langt raskere enn paradigmeskiftene i vitenskapen.

Og Petter T, når det gjelder klima og alt det der, så er det ikke noe å stresse om, overlat det til meg.

Som jeg nettopp har avslørt har jeg sett beviset. Og til Stjakobs kan jeg nevne at hans liste over "The Team" har moret oss mye. Stjakobs traff bra på et par mann;

https://klimatilsynet.wordpress.com/2011/12/06/hvem-er-the-team/

Men alvorlig talt, Mann og Santer, skjerp deg Stjakobs !!

For øvrig heter det ikke "The Team," i de indre IPCC kretser går vi under betegnelsen "The Cardinals," vi er fire fra Europa, ved siden av meg selv kan jeg bekrefte at Phil Jones er en av de øvrige, men nå har jeg sagt nok.

translator

Quote from: Emeritus on 06.02.2018, 14:07:02
vi har eksempelvis typer som Victor Normann et al. som har vært fullstendig på bærtur.

...hvis kone heter Christine Meyer, som var i ferd med å fjerne hele datagrunnlaget for hvordan innvandringspolitikken påvirker Norge, men heldigvis ble stanset av Siv Jensen. Og det var nok ikke så lett siden Meyer er god venninne av Monica Mæland som igjen er god venninne av Erna Solberg. Ah... disse bergensdamene.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

#8
Sitat Translator;

"...hvis kone heter Christine Meyer..."

Fire - fem dager før jul kjørte jeg forbi hovedpolet i Walckendorfgt. pÃ¥ vei hjem fra arbeid, og der spottet jeg en ledig parkeringsplass rett utenfor inngangen. En slik anledning kunne jeg ikke gÃ¥ fra meg, sÃ¥ jeg bestemte meg for Ã¥ gjøre ferdig den del av juleforberedelsene der og da. Polet var rimelig fullt, men av fem kasser, var bare tre betjent, og hvorfor? Jo fordi Victor Normann og Christine Meyer insisterte pÃ¥ at de skulle ha bistand fra tre av betjeningen. Dette var relativt kort tid etter at Meyer hadde oppnÃ¥dd kjendisstatus, og jeg har ikke sett eller hørt  mer flashing og names dropping noen sinne, verken pÃ¥ et pol eller andre steder. Da var ikke tvil om at her er Victor Normann og hans kone med nyslÃ¥tt kjendisstatus, og det skal faen alle bli oppmerksomme pÃ¥.

Uansett hvor i lokalet en var, kunne en høre turtelduene snakke HÃ?YT OG TYDELIG med betjeningen om "en bouquet av lær," eller "nei Victor jeg tror den blir for kompleks for duene 2. dag, jeg tror de trenger en mer elegant og mineralsk avslutning," og  "ja kjære du har rett som vanlig, men kan vi ikke ta en mer robust og jordaktig til forretten, hva har dere av tørre gravesvarianter?"

Og slik holdt de pÃ¥, jeg var ferdig lenge før de hadde kjøpt en flaske, men køene ble bare lengre og lengre siden rævvhÃ¥llene*  insisterte pÃ¥ Ã¥ okkupere tre av betjeningen.

*rævvhåll: bergensk for rævhøl