Tragedien i Manchester

Started by Telehiv, 23.05.2017, 12:29:00

Previous topic - Next topic

Telehiv

Så skjedde det altså igjen:



Foreløpige offeroversikt er 22 døde og 60 skadde. Trolig er flertallet barn og ungdom.

Politiet har foreløpig ikke sagt noe om hvem som står bak. De mener å ha påvist en enkelt gjerningsmann så langt (omkommet), uten at identitet er diskutert offentlig.

Samme muslimske gjerningsmann-mønster igjen?
Her til lands har vi forhåpentligvis lært å være forsiktige med å trekke for tidlige konklusjoner, jfr. da det raskt ble bredt antatt at det var snakk om en muslimsk terroraksjon da Behring-Breivik slo til i Oslo og på Utøya. Men når det er sagt; ut fra modus operandi (å sprenge seg selv i lufta) vil det likevel ikke overraske om det (som i en rekke andre nylige tilfeller) er snakk om en andre- eller tredjegenerasjons muslim med innvandringsbakgrunn, dvs. en britisk statsborger, som er en sosial taper med kriminell fortid, men som på denne måten gjenvinner både egen og familiens tapte ære.

Som alle klassisk utdannede kulturanalytikere vet og som ikke har latt seg totalt overkjøre av kaffelatteslurperne rundt våre forkvaklede kvasi-radikale (egentlig stokk reaksjonære) media, så er tre generasjoner i et vestlig land ikke engang et musepiss i havet mht. å endre noe særlig på kulturelt signifikante styringskodekser i lillehjernen: ære/skam problematikk; fundamentale religiøse overbevisninger/hjernevaskinger; patriarkalske maktbilder, lave sperrer mot hevnmønstre, paradisillusjonene om 72 jomfruer, osv.

Siste:
Nå har IS kommet ut og sagt at de står bak angrepet. Samt at politiet har arrestert en mulig medskyldig.
   

Telehiv

Ja, da var det dessverre akkurat som ventet: En muslimsk mann med opprinnelse i Libya "kjent av politiet fra før".....
Da får vi bare håpe at han får hygge seg med de 72 jomfruene der han er nå, og at familien ellers føler seg lykkelig renset for skam og sosialt tap.



Bebben

... og nå regner jeg med at blomsterhattantene er i full gang med å fortelle oss, men først og fremst britene, hva vi/de skal føle. Sorg og kjærlighet... men antakelig ikke raseri, for det kan jo føre til islamofobi og mistenksomhet mot grupper og det som verre er. Blir noen forbannet og føler hat fordi barbarer myrder barna deres, risikerer de jo å være høyrepopulister, rasister og nazister uten noe særlig forsøk på å skille mellom det ene og hitt.

Brendan O'Neill forstår dette som en skjult melding til folket om å forholde seg passive til det som foregår og ikke begynne å tenke ut sine egne løsninger, eller drive politikk for å si det slik:

http://www.spiked-online.com/newsite/article/after-manchester-its-time-for-anger/19849#.WSSbeWewceg

Iranskfødte Jaleh Tavakoli forklarer at musikk er "haram" og forklarer at

QuoteHvad skal vi gøre, spørger du? På kort sigt skal vi sikre os med massiv politi, overvågning og kontrol. På langt sigt skal vi bekæmpe de ideer som står bag og motiverer terroren, uanset om de for terroristerne er en religion.

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/jalehtavakoli/ECE9598371/manchester-boern-skulle-doe-fordi-musik-er-haram/

og

QuoteWe will not be intimidated by, nor ignore terror, and we will not stop defending our freedom, values and our way of life. So we should stop pretending that the terror is fought with prayers, thoughts, flowers and candles, and instead get involved in the battle of ideas.

http://www.jaleh.dk/2015/11/13/do-not-pray-for-paris-fight-islamism/

Selvfølgelig. Antiterrorpoliti skal beskytte oss, dette er den viktigste kortsiktige delen, men den langsiktige delen er ideologisk, politisk og kulturell: Vi skal vinne kampen med humanisme, sekularisme og modernitet.

Som også svenske Ann Heberlein sa etter terroren i Stockholm nylig:

QuoteVi ska slåss, inte kapitulera.

https://ledarsidorna.se/2017/04/vi-maste-vakna-handla-leva/

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Baseballstick

Rutinen gjentar seg.

1. PANG!
2. Vi må vente med å legge skyld på noen til vi har hele bildet, inklusiv kolonisering, korsfarere, slavedrift og onkel Toms hytte.
3. Det eneste som er helt sikkert fra starten av er at det har ingenting å gjøre med islam.
4. Den som protesterer på pkt 2 og 3 er en jævla rasist.
5. Bombe-Lars Gule bekrefter at dette ikke har noe med islam å gjøre, der han går fra studio til studio med synlig ereksjon.
6. Støre, Brende og Grande fordømmer dette sjokkerende og totalt uventede angrepet.
7. Det arrangeres et rosetog for terroristens slektninger som har kommet i en vanskelig situasjon, samtidig som en stadig synkende andel av Facebookbrukerne gidder å bruke et fargefilter med profilbildet sitt. Også opprettes en hashtag som oppfordrer til enda mere religionsutøvelse.
8. Livet går tilbake til normalen, inntil pkt 1 inntreffer på nytt. Like uventet hver gang.

6000 muslimer samlet seg på Yongstorget i 2012 for å protestere mot en islamkritisk film. (Innocence of muslims). Hvor er protestene mot islamsk terror?

Tullingen i Manchester var i politiets søkelys fra før.
Han hadde akkurat vært i Libya.
Han har vært i kontakt med en navngitt rekrutterer for IS.

Likevel klarer han å gjennomføre en terrorbombing på dette nivået.
Og etterpå presterer våre politisk korrekte myndigheter å betvile at dette har noe med IS å gjøre.

Jeg kan ikke akkurat si at noe av dette bidrar til at jeg føler meg mere trygg... Om en person som har utløst blinkende varsellys på flere nivåer, og dermed allerede var/burde vært under ekstraordinær oppfølging, kan utføre sånt, så kan hvem som helst faktisk gjenta bragden.


Telehiv

#4
Vesten er dessverre totalt handlingslammet i å gjøre noe effektivt med dette: Uansett hva man vil prøve på, kommer kvasi-raddisene og selvskaderne og drar sine ulike kort. Alt ender i den vanlige sausen av "krav til forståelse", og at dem som vil sette foten i bakken er rasister, nazi, usiviliserte og alle de andre standardbegrepene man finner i bunken. Poenget er at våre samfunn har forstått lenge nok nå, og dessuten helt andre ting. Og denne forståelsen er tuftet greit og enkelt på folkevett: Nok er nok.

For hva er det vi står overfor videre?

Jo, når disse islamist-dævlene først har oppdaget at en liten andre- eller tredjegenerasjons taperfan - altså udetonerte femtekolonister midt i våre egne samfunn - hentet ut av en hvilken som helst dobbelt-moralsk moske/utklekningsanstalt kan omtrent uhindret kverke dusinvis av barn i slengen bør imidlertid disse høymoralske fjolsene snart begynne å tenke litt konstruktivt de også. Men de nøyer seg selvfornøyd med å fastslå at de er omgitt av krenkede islamister og halvfascistiske medborgere...

Emeritus

#5
Sitat Baseballstick:

"5. Bombe-Lars Gule bekrefter at dette ikke har noe med islam å gjøre, der han går fra studio til studio med synlig ereksjon."

Dette er muligens en litt spesiell innfallsvinkel å melde seg inn i debatten på, men jeg har tenkt å gi mitt bidrag i denne debatten i form av RASERIANFALL.

RASERIANFALL nr.1

Gule har sluppet for billig. Han er de facto terrorist og er dømt for det. Jeg tør påstå at han også de facto er muslim. Den siste påstanden har jeg egentlig ingen dekning for, men jeg fikk denne åpenbaringen mens jeg rett før jul i 2015 satt i bil fra Bergen til �lesund og hørte på radio. Gule deltok i et program om hvordan kulturforskjeller på bedriftsjulebord skulle håndteres, og hva sa han? Jo, at å nyte alkohol på julebord hvis der var en muslim til stede, var som å pisse på muslimen.

Det står ingenting i bibelen om at Jesus var født samtidig som vi har feiret juleblot. Norge og et par andre land er ett av de få kulturer som fortsatt benevner midtvintersfesten jul,* som er langt eldre enn både Jesus fra Nasaret og hestkuken som kom noen år senere, han som har en forkjærlighet for kjønnshårløse, ikke menstruerende og delikate vaginaer, i vår kultur benevnt som småjenter, og helst 72 av de.

Vel, i år skal vi ha julebord i Budapest. Jeg har allerede bestilt inn fire muslimer, vi har med oss Løitens Linie fra Norge, (de har bra øl i Budapset, så det tar vi lokalt), og jeg skal ta det opp på video og sende det til Lars Gule.

RASERIANFALL nr. 2.

I dag - denne gang på vei fra �lesund til Bergen i bil - hørte jeg på radio en viss Stortingsrepresentant Abid Q. Raja stille spørsmål til undervisningsminister Torbjørn Røe Isaksen om hva han hadde gjort for å formidle demokratiske verdier i den norske skole. Spørsmålet kom direkte i forbindelse til bombingen i Manchester. En kunne med et godt øre høre Røe Isaksens raseri i svaret der han (mens han slo i bordet så det hørtes på bilradioen) ramset opp en del verdier denne Raja ikke har noen som helst mulighet å hevde at hans kultur eller de som har valgt han inn på Stortinget en gang forstår konturene av.

Igjen ble vi trykt ned av konformitetspresset, svaret fra Røe Isaksen burde ha vært noe i retning av;

"Herr President. Før jeg besvarer representanten Rajas spørsmÃ¥l, bør vi muligens som nasjon og kultur stille oss spørsmÃ¥let; i hvor mange generasjoner skal vi mÃ¥tte inkludere i vÃ¥r kultur mennesker som kommer fra kulturer som i all vÃ¥r statistiske viten er uegnet til Ã¥ forstÃ¥ disse verdiene, og dette fordi deres foreldre, som deres besteforeldre, er mentalt ute av stand til Ã¥ frigjøre seg fra denne svøpen som i liberale kretser skal godta som religionsfrihet, men som i realiteten er den fullkomne fascistoide manual." 


*Jul har ingenting med Jesus å gjøre, men er betegnelsen på den ureuropeiske festen som alltid ble holdt når solen snudde, i enkelte deler av Engeland er uttrykket "juletide" fortsatt kjent.