Intermittent og hva faen betyr det

Started by Emeritus, 28.03.2017, 21:52:42

Previous topic - Next topic

Emeritus

Sitat Telehiv;

QuoteAlle disse bilene ble vel ikke laget av Holden-fabrikken?
Hvor mange av disse bilene var produsert av Holden?
Hva var salgsutviklingen spesifikt mht Holden?
Er det ikke innenlandske Holdens markedssvikt som har gjort at fabrikken legges ned?

Hva er det du roter med? Steinar Jakobsen hevdet at Holden ble lagt ned på grunn av;

QuoteDet er ikke fake news, og den linkede artikkelen viser heller ikke det! Selvsagt er det mange sammensatte faktorer med i bildet, men den grønne fanatismen blant politikerne kombinert med CO2-avgifter har hatt sÃ¥ stor innvirkning pÃ¥ konsumprisindeksen i Australia at bilsalget avtok katastrofalt. Strømprisøkningen var en sterkt medvirkende Ã¥rsak. 

Jeg dokumenterer punkt for punkt er dette er utilslørte og skamløse bløffer, og ikke har noe med energipriser å gjøre.

Holden mistet stadige markedsandeler fordi (stort sett) asiatiske kjøretøyer er billigere og bedre.


Baseballstick

Quote from: Administrator on 09.01.2018, 14:21:40
Jeg ser det fins muligheter for Ã¥ installere en funksjon som gjør at hver enkelt bruker kan ha en blokkeringsliste, men tror det blir rotet diskusjoner av det  ;D

Jeg synes det er mer rotete slik det er nå. Folk går lei av å diskutere tredjegradslikninger med sånne som ikke kan å dele.

Emeritus

#47
Sitat BBS;

QuoteJeg synes det er mer rotete slik det er nå. Folk går lei av å diskutere tredjegradslikninger med sånne som ikke kan å dele

BBS, FUCK OFF. Jeg har aldri hatt noen "diskusjon" med deg. Du har selvsagt ingen kommentarer til min gjennomgang av Fake News Artistens innlegg, som ville være naturlig gitt de faktiske opplysningene jeg har fremlagt.

Jeg hadde et ærlig forsøk knyttet til batterifergene da du fremstilte deg selv som en som ;

QuoteJeg har jo bare konstruert deler av nødløsningen som reduserte antall driftsstanser, sÃ¥ min kompetanse pÃ¥ dette er nok ubetydelig sammenlignet med den opphøyde maskinisten som egentlig ikke trengs.   

Noe jeg innledningsvis faktisk trodde på, for så å måtte konstatere at dette fremstod som høyst tvilsomt siden du rent faktuelt var på bærtur.

Så igjen; jeg skal ikke kommentere dine innlegg med mindre jeg finner faktafeil av en slik karakter at jeg mener dette må påpekes. Men risikoen for det er jo ikke særlig høy, her er et lite knippe av dine faktafrie noksagt bidrag her på forumet, de fleste rettet mot meg;

Quote
Sitat fra: Administrator på I dag kl. 14:21:40

Jeg ser det fins muligheter for Ã¥ installere en funksjon som gjør at hver enkelt bruker kan ha en blokkeringsliste, men tror det blir rotet diskusjoner av det  ;D

Jeg synes det er mer rotete slik det er nÃ¥. Folk gÃ¥r lei av Ã¥ diskutere tredjegradslikninger med sÃ¥nne som ikke kan Ã¥ dele. 

Quote
Sitat fra: stjakobs på 07.01.2018, 21:35:35
Dette er tullprat, intet mindre.
Som så mye annet fra den kanten.
Finnes det en ignoreringsfunksjon pÃ¥ dette forumet, sÃ¥ man slipper Ã¥ kaste bort tid pÃ¥ strÃ¥mannmedskylappargumentering?   


QuoteMye desperasjon og krampaktighet her i julen.  ;D     


QuoteArtig at Samset har oppdaget solen som temperaturdriver, og at han noe motvillig ikke avviser den påviste sammenhengen.

Men han legger ikke skjul pÃ¥ at hans personlige favorittklimafaktor er noe som fortsatt ikke er pÃ¥vist i like stor grad, og det sier det meste om Samsets stÃ¥sted i debatten.   



QuoteEnda mere usammenhengende ravende babbel.

Jeg har betvilt Dunning-Kruger effekten, men ikke nÃ¥ lenger.     

Så igjen, FUCK OFF, har du noe interessant å formidle så vil jeg jo sette pris på det, men for all del, du kan bare fortsette med disse meningsløse noksagt innlegge dine også, for meg er det ingen belastning med mindre dine mangelfullt utviklede skjelsevner blir benyttet til å irritere meg.

Baseballstick

Quote from: Emeritus on 09.01.2018, 21:10:58
Noe jeg innledningsvis faktisk trodde på, for så å måtte konstatere at dette fremstod som høyst tvilsomt siden du rent faktuelt var på bærtur.

Takk for personkarakteristikken. For en gangs skyld skal jeg svare på samme måte.

Først kan vi oppsummere det eneste forsøket jeg har gjort på å diskutere med deg her, som bekreftet det alle har sett:
Du brukte flere dager på å benekte at det fantes noe som het kondensatorbank.
Også fant du ut at det var sannelig noe som hette kondensatorbank likevel.
Men uansett var du ikke i stand til å sette ord på forskjellen i energilagringskarakteristikk og energiutladningskarakteristikk mellom batteribank og kondensatorbank.
Til tross for denne åpenlyse mangelen på innsikt i det vi egentlig diskuterte, la du ned stor energi på å prate om andre ting, og hva "mekanikeren om bord" hadde fortalt om virkningsmåte og virkningsgrad for det elektriske anlegget, ladestyringen, kapasiteten og svakhetene.
Hvilket bekrefter at du faktisk ikke vet forskjell på elektriker og mekaniker.

Jeg har såpass stor tiltro til de fleste her på forumet at de er fullt ut i stand til å avgjøre hvem av oss som er på bærtur både her og der.
Din måte å diskutere på i dette forumet består kun av utmatting, fornektelse og avsporing, og det gidder jeg ikke bruke tid på.
Jeg er her for å lese artiklene det linkes og meningene om disse av de andre, faktabaserte og kompetente forumbrukerne.
Du er kort fortalt ikke blant dem.

Din tilstedeværelse her på forumet kan for enkelthets skyld sammenlignes med Torbjørn Jaglands tilstedeværelse på planeten Jorden.
En ustoppelig tro på egen innsikt, egen uovertruffenhet og egne ferdigheter kombinert med en blåøyd naivitet, og en så flau og åpenbar mangel på basiskunnskap og folkeskikk at det kan sammenlignes med såkalt pute-TV kombinert med en manglende selvinnsikt som fremkaller tidvis stor underholdning og et forsiktig, medfølende smil. Men som i lengden bare blir slitsomt og fordummende, samtidig som totalpakken demper konstruktiv bruk av forumet.

Og det skulle vel ikke forundre meg om det er nettopp det som egentlig er agendaen.




Emeritus

#49
Quote
Du har gitt meg en utfordring, og denne skal jeg svare nøkternt og mest mulig presis på. Den siste del av ditt innlegg er ikke noe å diskutere, det er vurderinger om min agenda og noe om Torbjørn Jagland, det eneste jeg kan bestride, eventuelt bekrefte er dette avsnittet;

QuoteFørst kan vi oppsummere det eneste forsøket jeg har gjort på å diskutere med deg her, som bekreftet det alle har sett:
Du brukte flere dager på å benekte at det fantes noe som het kondensatorbank.
Også fant du ut at det var sannelig noe som hette kondensatorbank likevel.
Men uansett var du ikke i stand til å sette ord på forskjellen i energilagringskarakteristikk og energiutladningskarakteristikk mellom batteribank og kondensatorbank.
Til tross for denne åpenlyse mangelen på innsikt i det vi egentlig diskuterte, la du ned stor energi på å prate om andre ting, og hva "mekanikeren om bord" hadde fortalt om virkningsmåte og virkningsgrad for det elektriske anlegget, ladestyringen, kapasiteten og svakhetene.
Hvilket bekrefter at du faktisk ikke vet forskjell pÃ¥ elektriker og mekaniker.   

"Diskusjonen" begynte her;

http://klimadebatt.com/forum/index.php?topic=939.msg7571#msg7571

Og jeg ber deg om å foreholde deg til det som faktisk er skrevet og uttalt, og for ordens skyld, jeg har ikke endret på noen av disse innlegg, utover de endringer som ble gjort kort tid - minutter - etter at de var skrevet.

Din første påstand er;

QuoteDu brukte flere dager pÃ¥ Ã¥ benekte at det fantes noe som het kondensatorbank.   

Kan du vennligst illustrere dette med sitater fra det jeg har skrevet. Jeg stilte først et spørsmål om hva du mente med kondensatorbank den 09.12.2017, 18:35:51. Mitt neste innlegg 09.12.2017, 21:41:26 der jeg ikke bestrider at det er noe som heter kondensatorbank - og hvis du mener noe annet - vis med sitat hvordan jeg har gjort det.

I mitt innlegg  10.12.2017, 00:07:26 skriver jeg;

QuoteHvilke fremmedord er det jeg ikke har kontroll over? "Kondensatorbank?" Forsøk Ã¥ google "kondensatorbank" og hva finner du? Først en tysk Youtube video og deretter en omtale av en Hi-Fi forsterker med en "...mye større kondensatorbank, og dermed langt bedre dynamikk og kontroll."   

Så fra det tidspunkt "kondensatorbank" ble nevnt første gang av meg, til jeg linket inn til noe som omhandlet kondensatorbanker gikk det (fra 09.12.2017, 18:35:51 til 10.12.2017, 00:07:26) eller ca. 12 timer, der jeg ikke på noe tidspunkt har bestridt at det er noe som heter kondensatorbank - og hvis jeg tar feil så hvis hvor jeg har bestridt det.

Og mens du prøver å finne en forklaring på det, hvordan kan 12 timer bli til flere dager?

Din neste påstand er;

QuoteMen uansett var du ikke i stand til Ã¥ sette ord pÃ¥ forskjellen i energilagringskarakteristikk og energiutladningskarakteristikk mellom batteribank og kondensatorbank. 

For det første ba du om;

QuoteMen mens du er i gang, hva er forskjellen pÃ¥ batteri og kondensator? Ikke nødvendigvis den fysiske oppbyggingen, jeg tenker mer egenskaper knyttet til lagring av energi og utlading av energi? Dette har jeg alltid lurt pÃ¥, og nÃ¥ som jeg har en fagmann i diskusjon øyner jeg en mulighet for Ã¥ lære noe nytt.   

Altså ikke den fysiske oppbygningen, men egenskaper knyttet til lagring av energi og utladning av energi. Til dette svarte jeg;

QuoteMen svaret er; kondensatorer kan mellomlagre Ã¥ styre elektrisitet i korte tidsintervaller (sekunder), et batteri er bygget for Ã¥ lagre elektrisk kraft i lange tidsintervaller (dager og uker).   

Du kan gjerne være misfornøyd med dette svaret, men jeg har absolutt svart på spørsmålet om hva som er "forskjellen i energilagringskarakteristikk og energiutladningskarakteristikk mellom batteribank og kondensatorbank"

Men sÃ¥ til det viktige. Du hevder eller syns Ã¥ hevde at  en "kondensatorbank" kan gjøre den samme jobben som batteriene - det er visst noe litiumgreier - kan gjøre pÃ¥ disse to fergeleiene. Kan du nÃ¥ endelig lime inn er datablad fra en eller annen leverandør som tilbyr kondensatorbanker som kan lagre elektrisk energi i timevis og fungere pÃ¥ samme mÃ¥te som de batteriene som er levert av dette selskapet;

http://corvusenergy.com/

Og det er så vidt jeg har forstått ikke kondensatorbanker, men en eller annen litiumvariant av det "alle" benevner batterier. Og denne oppfordringen har du fått tidligere, jeg kan lime inn mange datablad for kondensatorbanker, men ingen som kan gjøre den jobben batteriene fra Corvus gjør på Oppedal og Lavik - og det var det som var tema.

Se om du kan svare på disse spørsmålene med samme presisjon og uten utenomsnakk som de er stillet.

Baseballstick

Quote from: Emeritus on 09.01.2018, 23:50:49
Og denne oppfordringen har du fått tidligere, jeg kan lime inn mange datablad for kondensatorbanker, men ingen som kan gjøre den jobben batteriene fra Corvus gjør på Oppedal og Lavik - og det var det som var tema.

Det har ikke slått deg at det var derfor det var behov for ekspertise som kunne utvikle noe spesielt? Noe det ikke finnes datablad på? Noen som bygger "noe" på spesialbestilling, konstruert med et spesielt formål for øyet?

Nok en gang:

Trenering, avsporing, fornektelse og fordumming.

;D

Emeritus

#51
Nå må det faen meg være nok.

Svar på de spørsmål og utfordringer du har fått. Du stillet premissene, jeg fulgte opp, ord for ord, setning for setning. Og alt du stiller opp med er et tåpelig smilefjes.

Og hør her Fjottulf, hvis du har utviklet dette;

"Det har ikke slått deg at det var derfor det var behov for ekspertise som kunne utvikle noe spesielt? Noe det ikke finnes datablad på? Noen som bygger "noe" på spesialbestilling, konstruert med et spesielt formål for øyet?"

SÃ¥ vet jeg nok om kvalitetssikring og krav til dokumentasjon at det uansett skal leveres datablad, vedlikeholdsmanualer og annen dokumentasjon;

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2001-12-04-1450#KAPITTEL_1

"Før anlegg tas i bruk og etter hver endring, skal reder sørge for at det er kontrollert og prøvet for å sikre at det tilfredsstiller forskriftens sikkerhetskrav.
Enhver som er ansvarlig for prosjektering, utførelse eller endring av anlegg skal utstede erklæring til reder om samsvar med sikkerhetskravene i denne forskrift.
Som underlag for slik erklæring skal det være utarbeidet dokumentasjon som gjør det mulig å vurdere om anlegget er i samsvar med forskriftens krav.

Dokumentasjonen skal utformes i henhold til gjeldende IEC-normer, eller norske normer.
Det må foreligge en oversikt over anvendte normer, eventuelt en detaljert beskrivelse av løsninger som er valgt for å oppfylle forskriftens krav når normer ikke er anvendt.

Dersom det er nødvendig å ta spesielle forholdsregler i anlegget for å oppfylle kravene om elektromagnetisk kompatibilitet, skal den som prosjekterer eller utfører anlegget utarbeide instruksjon for bruk og vedlikehold av disse tiltakene. Slik instruksjon skal være lett tilgjengelig om bord."

I ditt siste innlegg har du faen meg tatt æren for at det er du - en bløffmaker fra Trøndelag - som har utviklet systemene på Oppedal og Lavik, og du benytter uttrykkene trenering, avsporing, fornektelse og fordumming for å dempe denne vanvittige påstanden. Eier du ikke skam, eller er du varig skadet siden det var du som lå underst i kålåkeren på Leinstranda?

Baseballstick

Kan du vise meg vedlikeholdsmanualen for laderen til telefonen din?

:D

Emeritus

#53
Sitat han som muligens lå nederst på Leinstrand;

"Kan du vise meg vedlikeholdsmanualen for laderen til telefonen din?"

Ja det kan jeg, du kan lese det her;

https://www.nokia.com/en_int/phones/sites/default/files/user-guides/Nokia_DT-14_UG_en.pdf

Kan du så lime inn dokumentasjonen for det system som skal sikre en forsvarlig sjøfarts personell og godstransport mellom Oppedal og Lavik?

Fjott!

Baseballstick

#54
Snodig, det står ingenting om bruk, oppbygning, driftspenning, ladetid, forventet mekanisk levetid, komponentliste, montasjeanvisning eller en "detaljert beskrivelse av løsninger som er valgt for å oppfylle forskriftens krav når normer ikke er anvendt".

Jeg tror ikke laderen din er lovlig Ã¥ bruke i Norge, Emerutiss.  :o

La meg opplyse deg om følgende, siden det er klinkende klart at du ikke forstår dette:

Spesialprodukter leveres helt eller delvis med serviceavtale. Reder, reders ansatte, reders interne vedlikeholdsstab, svelestekere eller idiotiske passasjerer som tror de har teknisk doktorgrad basert på youtube har absolutt ingenting å bestille bak de lukkede dører.

Om optikken på en rakett fra Kongsberg Defence & Aerospace streiker i felt, så er det ikke bare å sette deltidsansatt byssegutt og maskinassistent på tilfeldig nærliggende fartøy til å feilsøke dette. Om nanokomposittmaterialene på en F35 trengs utskiftet, foreligger det ingen krav om at du skal få banket nye paneler på nærmeste slåmaskinverksted.

Du ser ikke ut til å ha forstått at dette er et teknologidrivende prosjekt. Sa ikke maskinisten noe om det?

Det er fortsatt forskjell på googleyoutubehelter som deg, og fagfolk som meg. Og takk og lov for det.

;D

Emeritus

#55
Og du er fortsatt en bløffmaker og fjott, hadde du kunnet levere noe som helst, hadde det kommet for lenge siden, du er ettertrykkelig avslørt.

Baseballstick

Quote from: Emeritus on 10.01.2018, 01:51:02
Og du er fortsatt en bløffmaker og fjott, hadde du kunnet levere noe som helst, hadde det kommet for lenge siden, du er ettertrykkelig avslørt.

Og sånn ser "trøstesegselv-mentalitet" ut i praksis.

Jeg syns faktisk det minner om Jagland.

;D

Emeritus


Baseballstick

Jeg har levert. Det er bare du som ikke er kompetent nok til å forstå det.

Men resten ser det, da.

Emeritus