CO2-hysteriet er gått av mote

Started by Ryddegutt, 18.03.2017, 11:42:33

Previous topic - Next topic

Per

I elbil forbundet blir begrepet fossilbiler brukt jevnlig så er det at en kanskje mindre folkelig utrykk som omhandler
effekten av energi nemlig watt ser at f eks watt kubikkmeter luft  eller kubikkmeter vann brukes i noen omhandlinger
vil tro at bruk av desse begrepene er blir for vanskelige måtte i såfall bli både mega og giga i et klimaperspektiv.
Mitt poeng er at co2 blir for abstakt
dessuten  er der noen som har funnet at ppm betyr part per million.

Emeritus

#31
Velkommen Per***.

Jeg har lest dine to innlegg. Det eneste jeg kan ta stilling til (eller som jeg forstår noe av) er en mulig bias mot el - bilen.

Der er jeg helt uenig, og det mener jeg ikke fordi jeg er en klimakuk*, men fordi teknologien er uendelige mye vakrere enn alternativet.

*Klimakuk; en person som lar de fleste eller alle sine politiske, teknologiske, sosiologiske, juridiske, medisinske, psykologiske og psykiatriske** standpunkter, analyser og konklusjoner være styrt av den oppfatningen man har av klimaspørsmÃ¥let til enhver tid. 

**OK, jeg innrømmer dobbeltbehandling her siden det "medisinske" også omfatter det "psykiatriske," men i klimasammenheng er denne gjentagelsen ikke bare forsvarlig, men ofte nødvendig.

***Per; siden vi nå er på en utpreget konspirasjonsblogg, og jeg har vært i konfirmasjonsselskap i dag, du er vel ikke den onkel Per alle flasker må gå en omvei omkring? Jeg fikk onkel Per assosiasjoner når jeg leste innleggene dine.

Bebben

Quote from: Emeritus on 14.05.2017, 23:45:05

[...]


*Klimakuk; en person som lar de fleste eller alle sine politiske, teknologiske, sosiologiske, juridiske, medisinske, psykologiske og psykiatriske** standpunkter, analyser og konklusjoner være styrt av den oppfatningen man har av klimaspørsmÃ¥let til enhver tid. 

**OK, jeg innrømmer dobbeltbehandling her siden det "medisinske" også omfatter det "psykiatriske," men i klimasammenheng er denne gjentagelsen ikke bare forsvarlig, men ofte nødvendig.

***Per; siden vi nå er på en utpreget konspirasjonsblogg, og jeg har vært i konfirmasjonsselskap i dag, du er vel ikke den onkel Per alle flasker må gå en omvei omkring? Jeg fikk onkel Per assosiasjoner når jeg leste innleggene dine.

Gratulerer med konfirmasjonen emeritus!!!
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Per

Diskusen er om co2 og hysteri forstår at hysteriet nå blir ivaretatt av de som hadde dette som religion.
Hva som virkelig er synd er at co2 opplysninger fra media har svekket tiltrua til hele klimaproblematikken
et lite fosrøk  pÃ¥  forsiktig klimadiskusjon pÃ¥ kafeen fører idag til agressive ateistlignende holdninger i ulike retninger
verst er klimafornekterne .de som alvorlig nekter for enhver sammenheng med fossilt forbruk og klimapåvirkning.
kan være at fremtidsutsiktene blir for tøft Ã¥ forholde seg til, eller de som er gÃ¥tt lei alle  medie innslagene fra
vitenskaps populistiske  artikler NÃ? er det slik at jeg tror pÃ¥ sola som viktig klimapÃ¥driver.
ogsÃ¥  da den skinte for noen million Ã¥r siden og lagret det vi idag tar opp og brenner med bÃ¥de varmeenergi og
forurensning som resultat

Telehiv

Quote from: Per on 15.05.2017, 18:02:07
Diskusen er om co2 og hysteri forstår at hysteriet nå blir ivaretatt av de som hadde dette som religion.
Hva som virkelig er synd er at co2 opplysninger fra media har svekket tiltrua til hele klimaproblematikken
et lite fosrøk  pÃ¥  forsiktig klimadiskusjon pÃ¥ kafeen fører idag til agressive ateistlignende holdninger i ulike retninger
verst er klimafornekterne .de som alvorlig nekter for enhver sammenheng med fossilt forbruk og klimapåvirkning.
kan være at fremtidsutsiktene blir for tøft Ã¥ forholde seg til, eller de som er gÃ¥tt lei alle  medie innslagene fra
vitenskaps populistiske  artikler NÃ? er det slik at jeg tror pÃ¥ sola som viktig klimapÃ¥driver.
ogsÃ¥  da den skinte for noen million Ã¥r siden og lagret det vi idag tar opp og brenner med bÃ¥de varmeenergi og
forurensning som resultat

Nykommer Per,
jeg har forøkt å trenge gjennom dine første innlegg her for å finne poeng og retning, men må innrømme at dette ligger utenfor mitt tolkningsunivers.
Jeg håper evt. nye innlegg vil hjelpe på dette.
Alternativt kan vi kanskje anbefale at du legger innleggene på forskning.no, forskningsrådets private Mann-portal, der det utvises stor romslighet for spennende tanker, jfr. at de nylig la ut en sak om forskere som har fått betaling for å spekulere rundt å sende overskuddsvann fra verdenshavene ut i verdensrommet for å demme opp for havstigning forårsaket av computere.