UAH 6 publisert

Started by Ryddegutt, 07.03.2017, 23:19:59

Previous topic - Next topic

Okular

Quote from: Emeritus on 04.11.2017, 17:12:16
Hva er real HadCRUT?

Forklart her:
https://okulaer.wordpress.com/2017/01/22/4241/

QuoteOg med fare for å fremstå som en idiot, hva mener du med at "Alt synes å være akkurat som det skal."

At alt synes å være akkurat som det skal. Intet mer, intet mindre. Overflate og troposfære er tilsynelatende tilbake i synk.

QuoteHvis du skal forklare sammenhengen mellom overflate og LT så tas det i mot med takk, men slik jeg leser både Spencer og Christy forstår de ikke helt hva som skjer.

Spencer sammenlikner med HadCRUt4. Det går ikke. Da misforstår man sammenhengen, fordi man tror rent spuriøse (metodologiske) forskjeller på et vis gjenspeiler naturlige årsaker bak divergensen.

Emeritus

#31
UAH for desember, og dermed hele 2017 er inne;

http://www.drroyspencer.com/2018/01/uah-global-temperature-update-for-december-2017-0-41-deg-c/#comments

Både september og oktober var rekordhøye, vi hadde et ganske klart fall i november, men likevel var november den nest varmeste november siden UAH-serien startet i 1979. Jeg trodde det skulle fortstte ned siden november fortsatt er en god del over trendlinjen. Men desember gikk opp fra 0,36 i november til 0,41 i desember.

�ret under ett havnet på 3. plass, sitat Spencer;

Quote2017 ended up being the 3rd warmest year in the satellite record for the globally-averaged lower troposphere, at +0.38 deg. C above the 1981-2010 average, behind 1st place 2016 with +0.51 deg. C, and 2nd place 1998 at +0.48 deg. C.

Dette resultatet har overrasket mange. Wahl tippet en 6 - 7. plass, Spencer selv tippet en årsanomali på 0,2 mens den ble på 0,38. Og hvis jeg nå hadde vært en kilmakuk kunne jeg ha brutt ut;

OG DETTE I ET LA NINA Ã?R!!!!

Men siden jeg er nøktern og intellektuell redelig konstaterer jeg at 2017 formelt hadde en full flegde La Nina i følge NOAA's definisjon, men ikke i følge BoM's, og at vi gikk inn i 2018 med La Nina "conditions." Igjen et utsalg av at klima ikke er digitalt og at det ville være uredelig å karakterisere 2017 som et La Nina år, nesten like uredelig som alle "skeptikere" som fortsatt snakker om at vi fortsatt "egentlig" er i ettervirkningene av den "enorme" 16/17 El Ninoen, som for øvrig var en fjert i en høststorm i forhold til 1997/98 El Ninoen.


Hvis der skulle være noen Klimarealister der ute som leser dette så uttalte Wahl for lenge siden noe i retning av "og det spørs om UAH noen gang igjen vil komme under null."

Og hvis dere fortsatt mener at vi ikke har noen statistisk signifikant oppvarming siden 1996 så kast ett blikk på grafen;



Den som vil ha en enda større versjon kan klikke her;

http://www.drroyspencer.com/wp-content/uploads/UAH_LT_1979_thru_December_2017_v6.jpg

Er det noen Klimarealister som ser noe mønster her. Og dette spørsmålet stiller jeg helt åpent og i full erkjennelse av at jeg ikke har statistiske kunnskaper større enn en middels bussjåfør. Er det eksempelvis statistiflustiks sagnikifuck at vi ikke har hatt en enste måned etter sommeren 2012 under null, mens under null var hovedregelen før 1998?

For øvrig minner jeg om;

Norges Blindeforbund
E-post: info@blindeforbundet.no
Besøksadresse: Sporveisgata 10
Telefon: 23 21 50 00
Post: Boks 5900 Majorstuen, 0308 Oslo