ADVARSEL - MASSIVT VIRUSANGREP PÃ? GANG

Started by Emeritus, 22.02.2017, 22:23:36

Previous topic - Next topic

Ryddegutt

Ã? gÃ¥ over til Linux er nok en litt drastisk løsning, men Ã¥ bytte ut Outlook med Thunderbird under Windows  burde være smertefritt. Det skulle ikke forundre meg om datamannen din bruker Thunderbird selv.

stjakobs

Quote from: Ryddegutt on 24.02.2017, 10:48:16
Ã? gÃ¥ over til Linux er nok en litt drastisk løsning, men Ã¥ bytte ut Outlook med Thunderbird under Windows  burde være smertefritt. Det skulle ikke forundre meg om datamannen din bruker Thunderbird selv.

Om det er drastisk Ã¥ gÃ¥ over til Linux vil være avhengig av de applikasjonene som bemyttes. Dersom disse bare er tilpasset Windows, sÃ¥ kan det være et problem. Erstatning for MicrosoftOffice-pakken finnes i form av  OpenOffice. Det er de andre applikasjonene som er kritiske.
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Ryddegutt

#17
Jeg bruker både windows og linux daglig og er godt fornøyd med begge deler. Men selv med en windows-lignende distribusjon som Mint så vil en bruker oppleve at ikke alt er likt som med windows. Når det er sagt så er jo LibreOffice mer likt MS Office 2006 enn Office 365 og Mint mer likt windows xp og 7 enn f.eks Windows 8 eller Windows 10. Så hvis en ønsker å beholde et kjent gammelt grensesnitt så er Mint sammeen med LibreOffice et godt valg. Men hvor lett det er å leie inn en "datamann" for å vedlikeholde dette er jeg ikke så sikker på.

Men for all del, hvis det bare er internett browser, Word, Excel, Skype og mail man trenger så er Linux perfekt. For spesielle windowsprogramm så har en jo Wine. Og med Linux så får man en stabilitet og sikkerhet som man bare kan drømme om i windows-verdenen.

Og nå har Microsoft lagt inn ekte native Ubuntu Bash shell i Windows 10 (ikke bare som VM) så de er ikke helt blinde for utviklingen. Men jeg har ikke prøvd dette selv ennå.

Ryddegutt

Dette høres vilt ut:

QuoteNesten 40 prosent av all svindel-e-post som ble sendt i 2016 inneholdt ransomware, og det antas at bakmennene til sammen tjente over én millard dollar i løpet av fjoråret på den slags.

http://www.dinside.no/data/blir-du-rammet-av-losepengevirus-kan-du-prute-pa-prisen/67361707

Smiley

I mitt firma brukes kun Google docs. Da kan vi bruke alle platformer over alt og skulle pcen bli angrepet kan man fremdeles laste alt ned fra Ipaden eller telefonen.
For sikkerhetsskyld logger nettleseren av når den lukkes og husker aldri passordet til neste gang.