Klimaklovn Benestad i fri dressur

Started by Ryddegutt, 01.02.2017, 20:47:53

Previous topic - Next topic

Ryddegutt

Bergsmark har skrevet svar til Benestad:

QuoteJeg har utgitt to klimarapporter. Rasmus Benestad gÃ¥r voldsomt ut mot min siste klimarapport i sine kronikker pÃ¥ nettsidene i Energi og Klima (30. januar) samt Enerwe og Dagbladet (1. februar). Jeg ber leserne gÃ¥ tilbake og lese Benestad en gang til. Sammenlagt gjennom hele teksten bruker han nesten 40 % av spalteplassen til personlig diskreditering av meg og mine kilder, samt til fremhevning av egen  kompetanse og erfaring. Det er et tegn pÃ¥ dyptliggende usikkerhet at Benestad ser seg nødt til Ã¥ vinne debattstyrke pÃ¥ denne mÃ¥ten. Hans retorikk er nedlatende, uakademisk og ikke en forsker verdig, og det er tydelig at han ikke tolererer en fri og Ã¥pen debatt.

https://enerwe.no/miljo/bare-4-prosent-av-co2-i-atmosfaeren-er-menneskeskapt/



Emeritus

#16
Sitat Bergsmark;

"Dr. David Evans er en kontroversiell men lynskarp skeptisk forsker. Evans har seks akademiske grader over 10 Ã¥r relatert til modellering og anvendt matematikk. Heller enn selv Ã¥ fortsette argumentasjonen  mot Benestad vil jeg henvise til Dr. Evans, sjekk linken under..."

Er ikke dette rakettkirurgen fra Australia som for ett års tid siden varslet et paradigmeskifte i klimadebatten, hvor har det blitt av det?

For øvrig kan jeg opplyse at jeg knuser Evans i grader, jeg har 12 og det før jeg begynner å regne på mine akademiske grader. Jeg har 1. klasse, 2. klasse osv, så tre år på gymnas, og det til om med på realgymnas.


Jeg ser også at halvapen Bersfjott fester sin lit til The Daily Mail og David Rose. Skulle det fortsatt være noen der ute som mener at Mail artikkelen og Bates viser noe som helst, anbefaler jeg lithium;

https://www.youtube.com/watch?v=kQph_5eZsGs&t=21s

PS; Ryddegutt; hvordan går det med det fondet ekteparet Evans skulle etablere på Cayman Islands, har du fulgt med? Har de allerede tømt det og brukt det opp på Cola og Potetgull?


Ryddegutt

Jeg ser du driver frenetisk brannslukking for å prøve å berge stumpene av troverdighet for NOAA. Bløffmakeren Karl og hans våpendragere er nå avslørt som amatører og aktivister, det er ingenting du kan gjøre med det...

Emeritus

Sitat Ryddegutt;

"Jeg ser du driver frenetisk brannslukking for å prøve å berge stumpene av troverdighet for NOAA. Bløffmakeren Karl og hans våpendragere er nå avslørt som amatører og aktivister, det er ingenting du kan gjøre med det..."

Og du er åpenbart "in denial."

Jeg har spurt deg før: Hva er det mulig å trekke ut av dette etter at Bates nå har trukket seg på samtlige punkter?

http://www.sciencemag.org/news/2017/02/how-culture-clash-noaa-led-flap-over-high-profile-warming-pause-study

Er det ikke snart på tide å innse at dere blir systematisk lurt trill rundt av folks som Rose og Evans, hvis ikke anbefaler jeg umiddelbart å sette pengene på ekteparet Evans;

http://www.coolfuturesfundsmanagement.com/

Her kan den enfoldige klimaskeptiker velge å benytte sin siste $ 25 på ekteparet Evens, eller et par flasker rødvin til helgen. Og vet du hva du får?

https://www.gofundme.com/t72gmpng/donate

Et bronse medlemskap !!!!!! Kanskje det til og en medalje som du kan gå rundt med på 17. mai. Hvis du virkelig vil sløyfe neste ti helgers fredagskos, kan du og med bli gullmedlem, det koster bare $ 250. Tenk deg hvor godt du føler deg etter dette, særlig når du sitter igjen som et sårt rævhøl når det endelig går opp for verden at det hele bare var en ekte klimabløff.

Jeg kan for øvrig meddele at jeg pÃ¥ vegne av en klient har fÃ¥tt i oppdrag Ã¥ selge EiffeltÃ¥rnet. Det er snakk om hele tÃ¥rnet inklusiv alle rettigheter til turistinntekter etc. Første mann som setter inn $ 250.000,- pÃ¥ min konto 33556.erz.4467.990 i The Snappy Nigga Bank, David Livingstonestreet 14, Upper Volta, vil fÃ¥ tilsendt papirene. 

translator

"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

#20
Sitat Ryddegutt:

"Er dette en dyrehage?"

Nei, dette er en klimablogg der noen av deltagerne finner klare likhetstrekk til enkelte operatørers opptreden slående lik den dyrene utviser. Og her har vi mange å velge mellom, apene er jo en enkel metafor, men jeg har langt flere. Jeg skal for rettferdighetens skyld revurdere Bergsfjott, ikke fordi jeg har dårlig samvittighet overfor Bergsfjott, men jeg har en viss sans for apene.

Og dette gjelder ikke bare dyrene, men også lokale fordommer som at jeg forbinder voksne menn som selger "renholdsprodukter," altså forskjellige kjemikalier og andre mixer, som entydig forbundet med velkledde menn fra Haugesund eller Molde. Jeg var ikke mer enn seks - syv år da min lille verden (en liten familiebedrift) ble oppsøkt av små velkledde menn som kom inn med fem liters kanner med forskjellige kjemikalier de tilbød. Og som liten gutt tenkte jeg; Hvilken mann kan fortsatt si at han er en mann, og reise rundt i en skrøpelig bil å selge såpe? Vel, det viste seg å være Haugesundere eller Moldensere hver gang.

Jeg behøver ikke å ha rett, men jeg garanterer at om Forskningsrådet bevilget en milliard til å forske på "såpeselgerfrekvensen" blant ulike byer i Norge, hadde Molde og Haugesund kommet høyt opp. Og hvis ikke de likevel ikke hadde kommet høyt opp, skulle jeg sørge for så mye innsikt og påvirkning i denne forskningen, at de kom på første og andreplass uansett.

Visste du forresten at den byen som solgte mest platåsko på syttitallet i forhold til befolkningen var Molde, med Haugesund på en klar andreplass? Jeg har ikke et snev av forskning å vise til, men det er likevel helt sant.

Ryddegutt

#21
Quote from: EmeritusSitat Ryddegutt:

"Er dette en dyrehage?"

Nei, det er ikke et sitat fra Ryddegutt.


Så langt har Bergsmark feiet gulvet med Bermestad og Bermestads lissomkilder som søppelsiden skepticalscience og kloakken desmogblog. Bergsmarks mål er å formidle et komplisert budskap til ikke-tekniske publikum på en pedagogisk måte. Dette er et område der Bermestad er fullstendig amatør og det vises. Og i tillegg har Bergsmark faktaene på sin side, det hjelper jo litt...

2 - 0 til Bergsmark...

Emeritus

#22
Sitat Ryddegutt;

"2 - 0 til Bergsmark... "

Den 100 % legmannen Emeritus har kommentert sprøytet til Bergsmark ett eller annet sted her på bloggen. Kan du - basert på fakta, ikke alternative fakta - dele ut en karakter?

Mannen er jo aldeles hjelpeløs, han plukker det verste av det verste fra Klimarealistene, Tony Heller og den slags bizarro blogger og lager et sytti - åtti siders makkverk som først og fremst er en slags hjelpeløs politisk analyse over alt som er så galt her i verden. En sørlandsk versjon av Smørselgeren der en i tillegg får inn tonefallet og sutringen til Esther Pirelli Benstad, "�h, disse klimatypene, jeg blir helt dårlig av de altså."

https://www.youtube.com/watch?v=5mNP7543u84

Gi meg en time med med Bergsmark om en tre - fire på forhånd fastsatte tema, eksempelvis

-K15 - som han mener er debunket, jeg garanterer han er om mulig enda dårligere orientert enn Ellestad, se hans innlegg på Klimarealistene, ikke ett av avsnittet er feilfrie, og i flere tilfeller avslører han total uvitenhet om det han kommenterer

- hvilke målinger som sannsynligvis er best - overflate eller satellitt og hvorfor en kan hevde det ene eller andre

- GMSL, om dette utelukkende er naturlig, det var dette temaet Bergsfjott presterte å bruke 12 linjer på i en sytti siders rapport

- sjøis, og da Arktisk siden vi har lite kunnskap om Antarktis, om denne ligger innenfor de normale anomaliene i et historisk perspektiv på 150 år

Og la det hele bli bedømt av tre helt utenforstående vitenskapsmenn uten klimabakgrunn, og jeg garanterer at jeg skulle ha fått han til å fremstå som den uvitende fjotten han er.

Hele innlegget ditt synes å bygge på en logisk kortslutning:

Siden Benestad (ikke Esther Pirelli, men den andre) synes å ha andre vitenskapelige standpunkter enn Bergsmark, og siden du ikke liker Benestad, må Berksmark ha rett.

Jeg heller er ikke spesielt begeistret for Benestad, jeg synes han er en selvhøytidelig fjott på linje med Jan Egeland og Erik Solheim, som anser seg utpekt av høyere makter til å redde verden, men dette utelukker ikke at Benestad kan ha fått med seg ett eller annet klimafaktum.

Ryddegutt

#23
Bermestad er ute å sprer møkk igjen.

Alle som ikke er enig med Bermestad er gjøker, lite troverdige, har forutinntatte holdninger, er skråsikre, dogmatiske, inkompetente, seiler under falskt flagg, er lik Trump, har feilslutningene, begår elementære misoppfattelser, mangler forståelse +++

http://www.dagbladet.no/kultur/respekt-for-fakta/67036442

Dessuten stemmer modellene på en prikk med temperaturutviklingen. Det er bare Christy som er så dum at han ikke skjønner det. Her er en link Bermestad bruker i Dagbladet for å "bevise" det:

https://enerwe.no/miljo/dette-er-figuren-som-viser-steinmarks-manglende-fagforstaelse/

3 - 0 til Bergsmark...


translator

QuoteUansett viser Bergsmark beskyldninger som â??manipuleringâ?, â??skandaleâ? og â??bortforklaringerâ? at han ikke er i stand til Ã¥ forstÃ¥ de faglige sidene. Og at han pÃ¥ en ufin mÃ¥te forsøker Ã¥ sverte klimaforskningen. Akkurat som han har gjort før, og passer inn i trenden som Stefan Rahmstorf beskriver pÃ¥ RealClimate.org.

Hvem er så Stefan Rahmstorf? Jo, han er den tyske klimaforskeren som beskyldte Jan Veizer (canadisk geolog) og Nir Shaviv (israelsk astronom) for å ha publisert temperaturdata i deres felles artikkel (2003) som var tilpasset Nir Shavivs rapport (2001) fra et par år tidligere. Problemet var bare (for Rahmstorf) at Veizer allerede hadde publisert disse dataene i en rapport som ble publisert i 1999, helt uvitende om Shavivs fremtidige arbeid!
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund