Spørsmål Petter T;
"Emeritus, kan du vise til referanser hvor disse organisasjoner har ERKLÆRT at de har som oppgave å svekke klimavitenskapens ANSEELSE?"
Nei, og hva er neste spørsmål, om jeg kan vise til en referanse der mafiaen ERKLÆRER at de bedriver mafiavirksomhet?
Men en skal jo ikke lete lenge, Lindzen er jo en eller annen form for "advisor" hos Cato, og Lindzens bidrag i WUWT kan jo ikke karakteriseres som noe annet enn forsøk på å svekke klimavitenskapens anseelse. Lindzen har etter hvert bare blitt en kjeftesmelle, han bedriver ikke vitenskap i det hele tatt. Han er en aktivist og ikke noe annet, altså på lik linje med Gore et al. Dette i tillegg til at han må være en av de lateste ex vitenskapsmenn som finnes. Jeg mistet totalt respekten for han etter at han kritiserte Karl & Co, ikke fordi han kritiserte artikkelen, men fordi kritikken viste at han ikke hadde lest artikkelen og bare uttalte seg i hytt og pine.
Latskapen til Lindzen er faktisk legendarisk. Når han sitter i reclineren om kvelden og spiser ostepopp og drikker Bud, og kjenner litt romling i magen og at et eller annet skal skje, tar han nesten alltid sjansen på at det er gass og bare gass som skal ut. Han er veldig tilfreds med seg selv ved at han treffer 8 av 10 ganger.
Så var det Translator. Jeg så dette med Lovejoy, at han først hadde funnet opp eller vært med på dette Gaiatøvet, så spådde han død og fordervelse, så begynte han å tvile i en alder av 89 år, hva mener han i dag i en alder av 98 år, og hvem bryr seg?
Så begynner du å slå i bordet med Tim Ball? Den største sjarlatanen av de alle. For det første kan han knapt kalles klimaviter, riktignok surret han seg en tittel som klimatolog. Men han er geograf som er et samfunnsfag på linje med heimstadlære. Han har ikke de fysiske eller matematiske kunnskapene til å delta i dette, noe han beviste selv ved å være en av The Slayers.
Tim Ball har skrevet 4 - fire - vitenskapelige artikler som ved å trekkes etter håret kan hevdes å være en del av klimavitenskapen.
Og når du begynner med Sterke Morris og at han har kuppet WMO og alt det der, har jeg bare ett ønske; god bedring! Tror du i fullt alvor at Sterke Morris sin ånd sniker seg omkring i korridorene på NMI på Blindern og lurer Vidar Theisen til å rapportere om varmere vær enn det det er? Snakk om å ha et en rikt åndsliv.