Tidenes beste samferdselsminister

Started by Ryddegutt, 31.12.2016, 00:20:28

Previous topic - Next topic

Ryddegutt

Her er et innlegg av tidenes beste samferdselsminister som ha levert på tross av kontinuerlig sabotasjen fra dritten i midten:

Quote"Hvem er grønnest i landet? Den med høyest krav om avgifter? Den med flest restriksjoner? Mange av årets miljødebatter bommer kraftig på målet. God miljøpolitikk handler ikke om å være mest mulig bekymret eller kreve høyest mulig avgifter. Ei heller om å ha mest uforbeholden "trosbekjennelse"."

Hele innlegget her:

http://solvikolsen.blogg.no/1483050067_.html

Emeritus

OK, Ryddegutt, jeg vet at du er Frp'er, et parti jeg ikke har stemt på. Men Listhaug og Solsvik - Olsen fremstår begge som nytenkende, ikke bundet av konvensjoner og handlekraftige. Måten norske veier har vært finansiert og bygget på, er en skandale på linje med måten vi har sølt vekk utviklingshjelp på. Der er mange områder jeg skulle ha likt å hatt en kritisk og gravende presse på, her er et par;

- hvor mye u-hjelp har Norge gitt siden 1965, konvertert til 2015 verdi, hvilke negative og positive konsekvenser er det mulig å spore 50 år senere, jeg er redd for at nettoeffekten er negativ i den forstand at det har hindret de rådende eliter i de ulike mottakerland til å fixe noe selv

- hvor mye penger har vi brukt på veibygging siden 1965, konvertert til 2015 verdi, og hva hadde vi hatt av veier hvis dette ikke hadde blitt besluttet av politikere på detaljnivå, slik at Navarsete kunne forlenge en tunnel med 800 meter for å få det utenfor støysonen til hjemmet sitt, eller at Magnus Stangeland fikk bygget en bro til Stolmen som kostet over en mill. pr. innbygger i 1998 verdi

Når det gjelder Listhaug blir hun husket for innvandringssaken, men det tør jeg påstå er relativt enkelt med den klare folkemening som nå hersker. Det hun gjorde med landbrukssektoren er etter mitt skjønn en større politisk prestasjon, og det skjedde med påfallende lite støy.

-

Ryddegutt

#2
Norge er det siste landet i den vestlige verden uten stamvei med motorvei-standard. Og Norge er det landet som uten sammenligning har ranet bilister for flest penger og dermed har hatt den enkleste jobben hvis man ville drive samferdselspolitikk. I stedet for samferdelselspolitikk har man drevet anti-privatbil-politikk. Bompenger blir i dag brukt for å gjøre hverdagen jævligst mulig for de med minst penger og som fremdeles gidder å møte opp på jobb. 50 år med vanstyre fra Ap har kostet.

Jeg enig i at milliardene til u-hjelp er totalt bortkastet. Se hva Kina har fått til på 10 år i Afrika og samtidig tjent penger på det.

Forøvrig donerte jeg i dag kr.1000,- både til Document.no og HRS (rights.no) og vil oppfordre andre til også å gi et beløp (lavere eller høyere)

Ryddegutt

#3
Her er en liten påminnelse om hvorfor man bør støtte de enslige stemmene som tar opp løsningen på de ubehagelige problemstillingene (HRS og Document):

QuoteDerfor blir det trolig flere terrorangrep i Europa i 2017 enn i 2016

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/derfor-blir-det-trolig-flere-terrorangrep-i-europa-i-2017-enn-i-2016/a/23883933/


Legg merke til artikkelen ikke sier et ord om noe som vil virke om hva man kan gjøre for Ã¥ redusere problemene. GnÃ¥let om integrering har de hold pÃ¥ med i 50 Ã¥r, denne "løsningen"  har beviselig feilet i f.eks Frankrike...