Ministry of Truth

Started by Ryddegutt, 18.12.2016, 01:07:06

Previous topic - Next topic

Ryddegutt

De fleste journalister i Norge har tippet helt over når det gjelder CO2-hysteriet. Nettavisen presenterer i dag en artikkel om Miljøterroristene De Galne med Obersturmführer Rasmus Hansson i spissen som Ministry of Truth:

QuoteDet er absurd at et regjeringsparti mener at sannheten er noe som kan vedtas av et landsmøte. Er det noen andre forskningsresultater som skal vedtas der? Vil Frp ta stilling til om røyking forårsaker kreft, eller om jorda er flat? sier Hansson til Nettavisen...
--
--
Frp har Olje- og energiministeren, Finansministeren, Samferdselsministeren og Fiskeriministeren. Hvis alle disse mener at sannheten om global oppvarming er noe som kan politisk vedtas av Frps landsmøte, er det fullstendig uakseptabelt. Dette bør de avkrefte raskest mulig, sier Hansson.

http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/mdg-hansson-om-klimadebatten---vil-frp-ta-stilling-til-om-jorda-er-flat/3423294106.html

Hagen slenger gjerne litt med leppa og drar ofte til med en overdrivelse eller to. Men akkurat i denne artikkelen er Hagen ganske edruelig  og kan derfor lett vise til forskning for 100% for det han sier, mens nullet Hansson kun kan pÃ¥berope seg støtte fra Gobbels for sine feberfantasier.

Det morsomme er at journalistene bak artikkelen ikke skjønner dette og heller ikke skjønner at Hansson selv praktiserer følgende utsagn 100%:

Quotesannheten er noe som kan vedtas av et landsmøte

Emeritus

#1
Dette innlegget hører åpenbart til på en annen streng, og det gjelder selv om du ikke liker tittelen på strengen, jeg var den raskeste.

Du har til om med stjålet mitt begrep, "Sannhetsdirektoratet," som klimakukene Bebben og Petter T. tror jeg vil innføre. Mens mitt innlegg under strengen "Et alvorlig problem," er et generelt innlegg om hvilke farer grl. § 100, EMK art. 10 og det første grunnlovstillegget i den amerikanske konstitusjon i alminnelighet står overfor, og der jeg ikke en gang hadde klima i tankene.

Mens klimakukene tror at jeg vil forby klimakritiske innlegg, og overhodet ikke ser de problemer som oppstår når vi går fra en redaktørstyrt mediaverden, til en totalt ukontrollert mediaverden. Ytringsfriheten er ingen naturrett, og er i praksis ikke mer enn hundre år gammel, og knapt nok det. Den har blitt tillatt fordi våre herskere fant dette mest opportunt i den periode den oppstod, våre herskere kan fort ombestemme seg, og det er det jeg forsøker å adressere.

Jeg føler meg dypt forurettet.

Ryddegutt

#2
Vel, jeg kommenterte at Norges mest blåste politiker som kun har en sak i sitt idiotprogram driter seg fullstendig ut. Mens en 72 årig pensjonist som har gjort hjemmeleksen sin i løpet av noen dager river ned hele korthuset som MDG-dusten har brukt hele sitt falske liv på å bygge opp.

Når det gjelder ytringfrihet så viser Brexit, Trump og debunkingen av MBH99-søppelet at det er internett som styrer showet. Politikere og media er nå plassert i baksetet selv om de ennå ikke har skjønt det selv. Selv under krigen hadde man undergrunnsaviser. I dag har man Tor-nettverket. Det er ikke lenger opp til politikere å "tillate" ytringsfrihet, det blir som om man tror at man "tillater" at solen står opp.

Emeritus

#3
"Når det gjelder ytringfrihet så viser Brexit og Trump at det er internett som styrer showet. Politikere og media er nå plassert i baksetet selv om de ennå ikka har skjønt det selv. Selv under krigen hadde man undergrunnsaviser. I dag har man Tor-nettverket. Det er ikke lenger opp til politikere å "tillate" ytringsfrihet, det blir som om man tror at man "tillater" at solen står opp."

Og der tar du jævlig feil. Det er mindre enn 30 Ã¥r siden radio og TV ble tillat for andre enn de Det Norske Storting godkjente, der var ingen tekniske eller andre problemer som hindret dette, annet enn at vÃ¥re herskere ville ha kontroll. Og du har helt rett i at "Politikere og media er nÃ¥ plassert i baksetet selv om de ennÃ¥ ikka har skjønt det selv." Min bekymring er hva som skjer nÃ¥r de skjønner det selv, vil de bare legge seg flate og si at vÃ¥r era er over?   

I Kina og Tyrkia er det innført sofistikerte sperrings og overvåkningssystemer som ikke bare sperrer informasjon, men som endog gjør myndighetene i stand til å spore opp den kineser som eksempelvis søker en bestemt type informasjon. Og dette benyttes i både Kina og Tyrkia. Hva Putin pønsker på, vil jeg ikke en gang fantasere om.

Så enkelt blir det ikke i Vesten der befolkningen har smakt på ytringsfriheten, så her må Goebbels på banen, hvilke primitive emosjoner og basale behov vil vi foretrekke blir tilfredsstilt, hvis vi får valget mellom "litt" innskrenkninger i ytringsfriheten mot at våre barn skal gå den sikre død i møte.

Nettet kan fort bli den største fare vi noensinne har hatt mot den frie tanke, spør Edvard Snowden.


Ryddegutt

Ja, jeg så den artikkelen. Og den forteller vel akkurat det vi vet, nemlig at selv land med beinhard policy mot befolkningen ikke klarer å stoppe informasjonsflyten.

QuoteKreml skjønner ikke hvordan nettet fungerer når de tror det er mulig å stoppe en sak, sier Solovei.
--
Problemet for Kreml er likevel at dagens system er usofistikert, komplisert og lett å omgå. Dessuten øker datamengdene enormt:
--
Brexit, USA-valget og folkeavstemningen i Italia viste at store grupper av mennesker går imot den «offisiell informasjonen»
--
En ny trend i år er at langt flere russere enn noen gang i historien våger å ytre seg med offentlige kommentarer på nettet, til tross for Putins strengere lover.

Problemet for Russland, Kina og alle land som ønsker å stoppe denne informasjonsflyten er at det eneste som virker er å stenge ned hele Internett slik som i Nord-Korea. Men da stenger de samtidig ned sin egen økonomi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tor_(anonymity_network)

Ryddegutt

#6
Her er en relatert artikkel skrevet av en av norges beste journalister, Nina Hjerpset-Ã?stlie:

QuoteHovedstrømsmediene sliter tungt for tiden. De gjør seg skyldige i grove feilvurderinger av store bevegelser som Brexit, Donald Trump og høyresidens gjenkomst, kampanjejournalistikk fÃ¥r ikke lenger gjennomslag, leserne flykter, annonsørinntektene svikter, oppsigelser følger og de trues av konkurrenter – sosiale medier inklusive – pÃ¥ alle kanter. Selvinnsikt- og kritikk ser vi imidlertid lite av, men desto mer ser vi av skingrende beskyldninger mot konkurrentene. Det er deres feil, alt sammen!

https://www.rights.no/2016/12/gad-vite-nar-vi-kan-forvente-at-medienes-sorgfase-fem-inntrer/

Emeritus

#7
Det kryper stadig nærmere;

http://www.huffingtonpost.com/entry/german-fake-news-fines_us_585843d5e4b03904470a1dfb

Jeg skylder å gjøre oppmerksom på at jeg på oppdrag fra Rasmus Hansen har under utarbeidelse et lovforslag. Loven har arbeidstittelen "Klimainformasjonsloven" og vil rette seg mot all form for klimainformasjon, herunder på blogger, sosiale medier, Twitter osv.

- alle journalister som arbeider med klimarelatert stoff skal sertifiseres, det er snakk om å etablere en toårige tilleggsutdannelse på Høgskulen i Volda

- blogger og tilsvarende kan kun åpnes etter vedtak fattet ved Kongelig Resolusjon

- bloggene skal overvåkes 24/7 av et nyopprettet Direktorat, Klimainformasjonsdirektoratet, Benestad har sagt seg villig til å bli direktoratets første direktør

- det skal utarbeides et eget register over personer som i ulike sammenhenger har uttalt seg kritisk og det er tale om generell 24/7 overvåkning av disse

- det vurderes også en egen hjemmel for særlig farlige typer der disse kan interneres på Kyrksæterøra og undergå omskolering, forslaget kom etter at Rasmus spurte; "Men hva skal vi gjøre med Ole Humlum, Geir Aaslid og Petter T?"

- Hva som skal være tillatt og ikke er under heftig og opphetet diskusjon, men glem T2 og at CO2 kommer etter temperaturene og alt det der. Som den sterke tilhenger av ytringsfriheten jeg er, forsøker jeg å forhandle på TCR og ECS, men alt under 2 er det umulig å få til. Når det gjelder havstigning er det allerede på plass, minst 50 cm før 2050 og 120 cm før 2100.

- det gjenstår en del detaljer på orkaner, tørke og tining av permafrost, men jeg tror dette løser seg.

Rasmus regner med sikker støtte fra SV, Ap og V. Han mener han skal få med seg Senterpartiet ved å forby import av ost med den begrunnelse at osteimporten alene er ansvarlig 25 Gt i CO2 utslipp. Da har han riktignok også regnet med den netto prompeeffekten det reduserte ostesalget vil medføre på kontinentet. KrF blir utfordringen, tvungen morgenbønn på alle skoler ligger allerede på bordet, det mumles om abortloven, men det sitter langt inne hos noen av de andre partiene. Men et par milliarder årlig til Santalmisjonen kan gjøre susen.

PetterT

Beæret over at Emeritus setter meg i samme bÃ¥s som prof. Humlum, en av "the three wise norwegians".  ;D
Det er tanken som teller :-)