President Trump og klima

Started by Ryddegutt, 15.11.2016, 09:35:50

Previous topic - Next topic

Emeritus

"Emeritus, hvorfor mener du at isbjørnen som rase ikke klarer å overleve den moderate klimaforbedringen vi har i dag når de klarte å overleve tidligere mye større oppvarminger"

En klar stråmann, jeg har bare påpekt at hvis du tar bort habitatet, så har isbjørnen et problem. Men i dette forumet må endog slike selvfølgeligheter gjentas, med fare for å bli stemplet som alarmist.

PetterT

En KLOK (!) norsk emeritus klimarealist prof. em. Solheim m.fl. har forventninger om at Trump skal gjeninnføre troverdig og ekte vitenskap i klimasaken:

Skeptical scientists crash UN climate summit, praise Trump for â??bringing science back againâ??
http://www.climatedepot.com/2016/11/19/skeptical-scientists-crash-un-climate-summit-praise-trump-for-bringing-science-back-again/
Norwegian Astrophysicist Professor Jan-Erik Solheim, emeritus of the Institute of Physics at the University of Tromso, said a Trump presidency can help free up scientific journals into not censoring studies that go against the UN climate change narrative.
â??We know many skeptical scientists, but many of them are silent and cannot speak out and cannot publish their work underminingâ? the UNâ??s climate claims Solheim told Climate Depot.
â??Trumpâ??s victory is very promising. We can get real science back in the field,â? he added.
Det er tanken som teller :-)

translator

Quote from: Ryddegutt on 19.11.2016, 16:55:09
Hmm, pussygrabber er innenfor, men bortskjemt drittunge er utenfor?

Men det er mulig du har rett. En hel time med ukontrollert raseri i edru tilstand kan muligens tyde mer på en mental sykdom enn bare å være bortskjemt. I alle fall er kofferten med atomknappen heldigvis utenfor hennes rekkevidde nå.

Men siden du kommer inn på det tenkte scenariet der Trump hadde tapt. Ingen norske MSM har nevnt Clintons "meltdown" eller hennes oppfordring til å lage opptøyer med et eneste ord så langt. Hvis Trump så mye som hadde knust et glass i gulvet (altså ikke kaste glasset på medarbeidere som Clinton gjorde) og kommet med et banneord eller tre, tror du MSM i Norge da hadde latt være å skrive om det?

Som svar på ditt direkte spørsmål, nei jeg tror faktisk ikke det hadde blitt noen stor nyhet. Trump hadde allerede sagt så mye som skilte ham fra alle andre kandidater i løpet av valgkampen at hans utsagn om at han ville akseptere valgresultatet "if I win!" knapt hevet et øyebryn. Hvis noen andre i denne eller tidligere valgkamper, republikaner eller demokrat, hadde skapt tilsvarende usikkerhet rundt sitt demokratiske sinnelag, så hadde det antagelig vært skandale nok til at vedkommende hadde måttet trekke seg fra valgkampen. Du skriver at Clinton oppfordret til å lage opptøyer. Det er nytt for meg, og hvis det er sant er det alvorlig. Kan det dokumenteres? Når det gjelder kasting av glass og munnbruk så har jeg f.eks. hørt/lest ett og annet om da George W. Bush var president i Det hvite hus.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

Quote from: Emeritus on 19.11.2016, 15:46:48
Og visst er debatten polarisert, er det noe galt med det også nå da?

Polarisering for polariseringens skyld, der man går bevisst inn for å misforstå hverandre, stråmann etter stråmann, er ganske kjedelig lesning, ja. Jeg synes heller vi burde våge å komme opp fra skyttergravene og se hvor vi egentlig er uenige. Da har vi en sjanse til å komme videre. Men det er kanskje ikke målet?
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Ryddegutt

QuoteDu skriver at Clinton oppfordret til å lage opptøyer. Det er nytt for meg, og hvis det er sant er det alvorlig. Kan det dokumenteres?

Mens alle hillbillies, rednecks  og voldsvenstre som støttet Clinton løp rundt i gatene og satte fyr pÃ¥ bygninger og biler i protest mot at Clinton tapte sÃ¥ holdt Clinton en tale der hun formulerte seg slik:

Quote"The divisions laid bare by this election run deep, but please listen to me when I say this. America is worth it. Our children are worth it. Believe in our country, fight for our values and never, ever give up."

Altså ikke et ord fra hverken Clinton eller Obama om at mobben måtte roe seg ned, men tvert i mot en oppfordring om å fortsette å "slåss". Så kan man si Clinton "sikkert bare mente" at man verbalt skal forsvare hennes politikk og det er sikkert sant. Men i en slik situasjon så formulerer man seg bare ikke sånn. Da prøver man å roe ned situasjonen. Selv en lokalpolitiker fra Toten ville ha skjønt dette.

Men en bortskjemt uberegnelig drittunge med et temperament problem som nettopp har tapt et valg gjorde altså ikke det...

QuoteNår det gjelder kasting av glass og munnbruk så har jeg f.eks. hørt/lest ett og annet om da George W. Bush var president i Det hvite hus.

Hvor har du "hørt" det. Gateavisa? Eksakt når hadde han en times kontinuerlig "meltdown" i edru tilstand slik som den treåringen vi snakker om her?