Infinite Improbability Drive

Started by Ryddegutt, 13.10.2016, 01:07:45

Previous topic - Next topic

Ryddegutt

Her ser man justeringene som er gjort på historiske temperaturdata:



Man har altså "justert" historiske data gjennom 150 år for å tilpasse terrenget til kartet. Nå er det slik at tidligere målinger kan være feil slik at en justering kan være nødvendig. Slik feil vil over tid enkeltvis ha 50% sannsynlighet for å gå i favør av AGW. Men her har man "justert" årsgjennomsnittet for 150 fortløpende år i favør av AGW..

Mange her på forumet kan sannsynlighetsregning, men en liten oppfriskning skader ikke.

Hvis man flipper en mynt er det 50% sannsynlig at man får krone. Hvis man flipper mynten to ganger er det 25% sannsynlig at man får krone to ganger på rad. ( 0.5 x 0.5 = 0.25 ). Sannsynligheten for å få krone tre ganger på rad er 12.5% ( 0.5 x 0.5 x 0.5 = 0.125 ). Og slik fortsetter det.

Sannsynligheten for at 150 år med temperaturdata "tilfeldigvis" ender opp med å justeres i favør av AGW hypotesen kan således regnes ut til å være:

0.5^150 = 7E-47

En sannsynlighet på dette nivået vil være egnet til å kunne brukes i "Infinite Improbability Drive" fra "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy". Man har altså forlatt "Science" og gått over til "Science Fiction"

http://hitchhikers.wikia.com/wiki/Infinite_Improbability_Drive


La meg legge til at boken "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" etter min mening er den morsomste boken som noensinne er skrevet og min intensjon var ikke å dra denne boken ned i søpla sammen med CAGW sprøytet.

Ex-administrator

Det fins mye stoff om slike justeringer, f.eks. fra NOAA selv:


Dette er jo en kraftig malurt for menigheten. Spesielt siden UHI-effekten burde ført til at flere og flere av dagens målinger burde hatt en tiltagende NEDjustering i takt med økende urbanisering, asfaltlegging og betongstrukturer i byene. I tillegg syns jeg også at man begynner å bli litt vel freidig i å til stadighet justere de samme temperaturene igjen og igjen, spesielt når det går samme veien gjentatte ganger.

Ellers setter jeg også Hitchhiker's Guide to the Galaxy veldig høyt. Det er den eneste boka som har fått meg til å få latterkrampe til og med når jeg leste den mens jeg var alene hjemme. Forfatter Douglas Adams er en av mine favorittpersoner, og følgende foredrag (som jeg sikkert har sett snart 20 ganger) viser høy intelligens, en ekstremt god sans for humor, ekte miljøengasjement og en fantastisk skrivegave. Verdt sine 88 minutter:



Husk å se på spørsmålssekvensen etter foredraget også!