Trump-skandalene: Må republikanerne sette inn nødkandidat?

Started by Telehiv, 08.10.2016, 11:18:23

Previous topic - Next topic

Emeritus

Sitat Ryddegutt;

"Ved å kalle amerikanske soldater for terrorister legger du deg på samme lavmål som Gule og Hurra-for-9/11-Gilbert. Deg om det..."

OK, da utfordrer jeg deg til å selv karakterisere den virksomheten USA bedrev i Irak. Tok de bare i mot ordre? Er det skillet mellom terrorist og terrorisme, forklar deg selv ut over en sleivete Gule bemerkning og "Deg om det.."

Sitat Ryddegutt:

"Hovedformålet var å frata Al-Qaeda sin trygge havn, ikke bringe demokrati til Afghanistan. Jeg vil påstå at det målet er oppnådd."

Ok, endelig kan jeg erklære deg å være "denialist" uten å bli møtt av en "barage" av KD'ere som påstår at jeg beskylder deg for å være holocaustfornekter.

"In the psychology of human behavior, denialism is a person's choice to deny reality, as a way to avoid a psychologically uncomfortable truth.[1] Denialism is an essentially irrational action that withholds the validation of a historical experience or event, by the person refusing to accept an empirically verifiable reality.[2] In the sciences, denialism is the rejection of basic facts and concepts that are undisputed, well-supported parts of the scientific consensus on a subject, in favor of radical and controversial ideas.[3] The terms Holocaust denialism and AIDS denialism describe the denial of the facts and the reality of the subject matters,[4] and the term climate change denialist is applied to people who argue against the scientific consensus that the global warming of planet Earth is a real and occurring event primarily caused by human activity.[5] The forms of denialism present the common feature of the person rejecting overwhelming evidence and the generation of political controversy with attempts to deny the existence of consensus."

Du er altså Afghanistandenialist, jeg får nyte stunden her på KD.com inntil der kommer en jøde og forteller meg at dette psykologiske begrepet er forbeholdt jødene og den som forsøker å knabbe dette begrepet fra jødene skal få med Simon Wiesenthal å gjøre.

Afghanistan er om mulig enda mer fucked up nå, enn etter at russerne innså tabben for 30 år siden.

Sitat Ryddegutt;

"Trump har vel som standpunkt at USA skal slutte å være verdenspoliti. Clinton lovte å skape fred i verden ved å sende amerikanske jagerfly i kamp med russiske jagerfly over Syria for å opprette flyforbudssone."

Så han skal slutte å være verdenspoliti men likevel rydde opp i ISIS? Tror han at det holder å gi de en Golden Shower som dette muslimforbudet vil bli oppfattet som, endog Hillary med sine bombefly hadde en bedre strategi enn dette. Og hvorfor skal vi overlate dette til amerikanerne, hva med å si til USA at vi grenser til disse områdene, vi har like bra økonomi som amerikanerne, vi har mer enn nok teknologisk kompetanse til å bygge våpen selv og at hva vi gjør får konsekvenser for oss. Dette i motsetning til dere BigMac slaskene som bare kan melde dere ut av som det passer. Vi har fått nok "hjelp" av USA nå.

Ryddegutt

QuoteAfghanistan er om mulig enda mer fucked up nå, enn etter at russerne innså tabben for 30 år siden.

Har noen fortalt deg at formålet med å fjerne Taliban fra makten var å innføre fred og demokrati i Afganistan? Al-Qaeda er knapt en trussel i dag og det var formålet med invasjonen i Afganistan. Men Afganistan med sine krigsherrer kommer til å krige internt de neste tusen årene også.

Quotekarakterisere den virksomheten USA bedrev i Irak.

Tja, du kaller terroristene på Guantanamo for "soldater" og US soldater for "terrorister". Dine nærmeste meningsfeller blir da Gule og Gilbert. Har du dokumentasjon på krigsforbrytelser i Irak så kom gjerne med det.


QuoteOg hvorfor skal vi overlate dette til amerikanerne

Nei, vi burde selvfølgelig ikke gjøre det. Men Europa er ikke i stand til annet enn å sutte på tommelen mens de observerer strømmen av immigranter som kommer. Churchill og Thatcher er døde, vi har ingen politikere med handlekraft igjen her.




Emeritus

OK, denier:

"Har noen fortalt deg at formålet med å fjerne Taliban fra makten var å innføre fred og demokrati i Afganistan?"

Ja, og jeg tror han hette noe med Georg eller Bjørg, eller noe i den retning. Og det samme ble for øvrig våre døde landsmenn fortalt, her har du en video der demokrati allerede er erklært både i Irak og Afghanistan. Og bare så det er nevnt Ryddegutt, det var dette som var den offisielle begrunnelsen og at du først i det siste har skjønt at det ikke var hensikten eller en gang mulig, kan ikke bortforklare at du opprinnelig trodde på dette, og at du nå er i denial;

https://www.youtube.com/watch?v=Eq_aA2FXk74

"Al-Qaeda er knapt en trussel i dag,"

Og hvem gjennomfører dette, tror du at IS eller ISIS er noe annet Al-Qaeda? Er det ikke bare en fortsettelse av Salafistenes virksomhet under stadig nye betegnelser? Er du nyfødt, bare naiv eller i denial?

Sitat Ryddegutt;

"Har du dokumentasjon på krigsforbrytelser i Irak så kom gjerne med det."

Jeg beklager at jeg har vært så hensynsløs mot en mann som har lagt i koma siden før 2003.

Men selve invasjonen i Irak var en åpenbar krigsforbrytelse. � redegjøre for detaljene i krigsforbrytelsene som ble begått som en konsekvens av krigsforbrytelsen får vi ta en annen gang når du har fått deg noen kopper kaffe og litt hjernemassasje etter å ha ligget i koma siden 2003.




Ryddegutt

Her er et offisielt dokument som forteller om  bakgrunnen for invasjonen i Afganistan:

http://researchbriefings.files.parliament.uk/documents/SN05340/SN05340.pdf


Her er kortversjonen av det som står i dokumentet over:

QuoteThe war in Afghanistan (or the American war in Afghanistan)[29][30] followed the 2001 United States invasion of Afghanistan.[31] Supported initially by the United Kingdom, the US was later joined by the rest of NATO, beginning in 2003. Its public aims were to dismantle al-Qaeda and to deny it a safe base of operations in Afghanistan by removing the Taliban from power.[32] Key allies, including the United Kingdom, supported the U.S. from the start to the end of the phase. This phase of the war is the longest war in United States history.[33][34][35][36][37]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_in_Afghanistan_(2001–2014)



QuoteMen selve invasjonen i Irak var en åpenbar krigsforbrytelse.

Dette kommer sikkert som en overraskelse for de som kun leser hva Gule og Gilbert skriver, men USA invaderte altså ikke Irak alene. Der var 4 andre land i tillegg som deltok. Og så kan man stille seg opp sammen med SV å skrike at man fant ikke masseødeleggelsesvåpen. Men det er altså etterpåklokskap uten verdi. Det man viste da var at FN inspektørene ble hindret i letingen og at Saddam hadde brukt gass mot egen sivilbefolkning.

Når det gjelder kreftsvulsten Al-Qaeda så har den utspilt sin rolle. Den som mener at det hadde vært en bedre ide å la Bin Laden og Taliban få være i fred er temmelig nedsnødd. Men takket være den 1400 årige idelogien så kommer der til å dukke opp nye kreftsvulster. I dag heter den IS, hva den heter om 5 år er ikke godt å si. Frem til noen kommer med en bedre ide enn å drepe de så får vi bare fortsette med våpen som før. Alternativet er virkelig naivt.

Dagens utgave av forstadiet til Irak-krigen er Iran som er i gang med å skaffe seg atomvåpen. Hva er så Emeritus sin løsning på dette? Altså en løsning utfra dagens informasjon, ikke etterpåklokskap om 10 år.



Emeritus

Så skal vi invadere Iran også nå?

Og ikke dra Gule og SV kortet fordi jeg sammen med 90% av verden hevder at invasjonen i Irak var komplett idiotisk og rettsstridig. USA og England har for mange tiår fremover tapt retten til å påstå noe som helst om verken tortur eller internasjonal rett. De kommer til å prøve seg, men så er det bare å si "Irak" og "Abu Graib" og de står tilbake som noen hyklere.

Masseødeleggelsesvåpen var åpenbart ikke annet enn et påskudd til å prøve å etablere et lojalt regime i Midt - �sten siden saudiene var og er upålitelige. Irak var blant de mest sekulære land i regionen, og en kan si mye om Saddam, men han hadde bl.a. løftet kvinnenes posisjon og bygget opp et brukbart skole og helsevesen før sanksjonene på 90 - tallet gradvis ødela hele samfunnet. Saddam representerte ingen trussel annet enn for egen befolkning og hele verden savner i dag Saddam. Han hadde i hvert fall kontroll på salafistene enten du kaller de Al-Qaeda eller IS.

Iran er allerede en samarbeidspartner i kampen mot IS. Iranavtalen som ble inngått av bl.a. Obama er en god avtale. Iran er et av de desidert eldste kulturer i hele verden med en stor og brukbart utdannet befolkning, og der brede samfunnslag vil ha et mer liberalt vestlig orientert samfunn. Det er de kreftene vesten må spille på, og ikke det reaksjonære presteskapet som idioten i det hvite hus nå har gitt enda en trumfkort ved å sette Iran i bås med disse syv statene som er omfattet av innreiseforbudet.

Der er kort og godt ikke noe bedre alternativ enn å begynne å handle med Iran og gjennomføre Iranavtalen etter beste evne, begynner USA å trekke seg fra denne, og deretter begynne å rasle med sablene, bør Europa sammen med resten av verden be de å holde seg til helvete borte, vi trenger ikke mer amerikansk idioti i Midt - �sten nå.

Emeritus

Og her er et godt apropos;

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/02/01/195274461/grandhagen-veldig-bekymret-over-usa

Og slik er opplevelsen i Japan, Australia og andre deler av den siviliserte Ã?sten, i Syd Amerika, Canada og Europa.

Ryddegutt

Quotehele verden savner i dag Saddam.

Gjør verden det? Eksakt hvem andre enn Emeritus savner Saddam?

QuoteDer er kort og godt ikke noe bedre alternativ enn å begynne å handle med Iran og gjennomføre Iranavtalen etter beste evne

Den dagen prestestyret i Iran får atomvåpen i hendene så har vi sluppet opp for alle alternativer. Der er sannsynligvis ingen ikke-voldelig løsning for å fjerne dette prestestyret som befolkningen selv overrakte makten til.

Telehiv

Grandiosa'en og Solhjell persona non grata i Moskva?

Etter planen skulle en norsk politikerdelegasjon (stortingets utenriks- og forsvarskomite) besøke Moskva 2. og 3. februar. Dette ville i så fall være den første reisen til den russiske hovedstaden for norske politikere på et så høyt nivå på tre år. Men Bård Vegar Solhjell og Grandiosa'en har ikke fått visum og hele turen avlyses iht Aftenposten idag: http://www.aftenposten.no/verden/Norske-stortingspolitikere-avlyser-Moskva-besok-Fikk-ikke-visum-614264b.html

Hvorvidt de to avviste bare har prestert sitt vanlige surr med selvskading mot norsk næringsliv og dermed blitt for seine med søknaden, eller om Putin allerede er sÃ¥ langt inne i utestengingsleken med Trump at han begynner en tilsvarende ydmykelse av folk han ikke liker trynet pÃ¥, er ikke godt Ã¥ si. 


USAs Donald Trump og hans nærmeste rådgivere i telefonsamtale med president Vladimir Putin i helgen

Men man trenger vel uansett ikke være Jesus for Ã¥ anta at vi er pÃ¥ vei inn i diverse politiske splitt-og-hersk-syndromer, med de to største statsleder-hevdelseskompleksene i føringen. 

Emeritus

Sitat Ryddegutt;

"Gjør verden det? Eksakt hvem andre enn Emeritus savner Saddam?"

Ja, hvor skal vi begynne, Trump først;

http://foreignpolicy.com/2016/07/06/a-brief-history-of-donald-trumps-love-affair-with-saddam-hussein/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3288722/World-better-place-Saddam-Kadhafi-power-Trump.html

Ledende israelske sikkerhetseksperter;

http://forward.com/news/9790/israeli-experts-say-middle-east-was-safer-with-sad/

Ledende CIA eksperter;

http://www.commondreams.org/news/2016/12/19/saddam-hussein-was-not-worth-removing-power-ex-cia-agent

Og ikke minst ex sjefen i Mossad, men der finner jeg ikke noe på nettet i farten.

Så kan du ta med store deler av Iraks befolkning og ikke bare sunniene. Saddam og Gadhaffis kunststykker var å holde de ulike stammene i sjakk, de forstod hvilke samfunn de styrte, og hvordan en skulle dele ut goder slik at flest mulige var fornøyd. Husk at dette er arabere som rutinemessig hugger hodet av hverandre, det gjorde de før Saddam, og det kommer de til å fortsette med.

I stedet for Saddam fikk Irakerne Hollywoodtypen Paul Bremer som trodde han skulle gjenta McArthurs okkupasjon av Japan. En mann som ikke en gang umaket seg med å sette seg inn i Iraks kulturelle og politiske historie, og som ble jaget hjem etter et års tid.

Og la vi nå se om du greier å vri dette til at jeg vil ha Saddam som statsminister i Norge.

Verden er ikke så binær som du og George Bush tror, geopolitikk er svært ofte et valg mellom det minste ondet. Noe eksempelvis Leonard Spencer forstod når han allierte seg med Stalin mot Hitler. Og husk at det gjorde han ikke fordi han oppfattet Stalin som mer spiselig enn Hitler. Det var et rent strategisk valg da han heller ville at U-landet USSR skulle overleve, enn la industrimakten Tyskland utfordre det britiske imperiet. Men som vi vet bommet han grovt, GB vant krigen men tapte freden. De gikk fra en verdensmakt til et hvilket som helst Belgia på noen tiår, noe de knapt nok har forstått enda.

Og Iran? Jeg ser en grunn til at Iran skal skaffe seg atomvåpen, og hadde jeg vært iransk president hadde jeg gjort det tvert.

Hvis ikke jødene og amerikanerne snart slutter å true med å bombe, invadere og herje med Iran, og behandle denne gamle kulturen bestående av 70 mill mennesker som en slags pariakaste, så har de all grunn til å skaffe seg atomvåpen.

Disse fem - seks million Holocaustdyrkende lommetyvene noen titalls mil vest for de, har jo atomvåpen, og de kan tilsynelatende oppføre seg akkurat som de vil.
 





Telehiv

Quote from: Emeritus on 01.02.2017, 18:52:22
Og Iran? Jeg ser en grunn til at Iran skal skaffe seg atomvåpen, og hadde jeg vært iransk president hadde jeg gjort det tvert.
Hvis ikke jødene og amerikanerne snart slutter å true med å bombe, invadere og herje med Iran, og behandle denne gamle kulturen bestående av 70 mill mennesker som en slags pariakaste, så har de all grunn til å skaffe seg atomvåpen.
Disse fem - seks million Holocaustdyrkende lommetyvene noen titalls mil vest for de, har jo atomvåpen, og de kan tilsynelatende oppføre seg akkurat som de vil.

Nå er USA allerede i gang med nye trusler mot Iran, basert på nyoppkokte skremsler:
http://www.dn.no/nyheter/2017/02/01/2036/Utenriks/usas-nasjonale-sikkerhetsradgiver-hardt-ut-mot-iran

Når begynner Trump å planlegge sin første Midt-�sten invasjon?

Emeritus

Denne raketten som ikke er en del av atomavtalen ble skutt opp etter innreiseforbudet;

http://edition.cnn.com/2017/02/01/politics/michael-flynn-condemns-iran-actions/index.html

Det fremstår som en slags test. Hvis en ser på videoen som følger CNN innslaget skal altså ikke Iran ha anledning til å handle en gang i sine nærområder hvis dette er i strid med amerikanske interesser.

Jeg lurer på hva amerikanerne vil gjøre når den første kinesiske Super Carrier Task Force tar seg en runde i internasjonalt farvann inne i Mexicogulfen.

Telehiv

Skal denne potteframviseren (jfr. Emeritus' fabelaktige diagnose) sitte i minst en periode til?
Min forstand forbyr meg å tenke tanken:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/ap-trump-truet-med-soldater-mot-bad-hombres/a/23914507/

Emeritus

Nervene mine !!!!

Bondevik var i Washington i dag, han skulle delta på et bønnemøte blant en del religiøse ledere. Og denne historien er egentlig to historier.

1.

Bondevik har som tidligere statsminister diplomatpass, det betyr at han har rett på en viss respekt, diplomatpass deles ikke ut til hvem som helst. Likevel ble han sjekket, og de fant ut at han hadde et gammelt stempel fra Iran etter et offisielt besøk der. Og Kjell Magne ble behandlet som en hvilken som helst annen muslim. En times forsinkelse, avhør og hele leksen. Her er det på sin plass med en hard, uforsonlig og latterliggjørende protest fra norsk UD. De neste femten amerikanere som ankommer Gardermoen med diplomatpass, skal undergis indrekontroll fra et utvalg særdeles feminint anlagte medlemmer fra Landsforeningen for lesbisk og homofil frigjøring, alle utstyrt med latekshansker og det hele skal foregå med lyden av Elton Johns "Daniel" i bakgrunnen.

2.

Og nå kommer det beste. Trump deltok i denne nærmest geistlige konferansen der ulike religiøse ledere - deriblant Bondevik - skulle snakke om og praktisere bønnens indre styrke og evne til å spre håp. Og hva var Trumps bidrag. Jo han benyttet hele taletiden sin til å snakke om det realityshowet han ledet før, som The Terminator nå har tatt over og der Trump fortalte alle de fremmøtte at han hadde langt høyere seertall enn The Terminator, så benyttet han anledningen til å be om at Arnold skulle få like høye tall, og ba de øvrige om å be med.

Og dette var Trumps bidrag til alle disse religiøse lederes håp om mer fred og medmenneskelighet her i verden, altså ren pottefremvisning igjen.

Jeg trodde dette skulle bli gradvis bedre etter noen innkjøringsproblemer, men vi er jo for i helvete vitner til menneskehetens ultimate reality show. 

translator

Det mest interessante pÃ¥ NRKs "Debatten" i kveld, som handlet om Trump, var investor Spetalens kommentar til Norges outsourcing av oljeoppdrag til land i Asia. Det har skjedd fordi verft fra disse landene har kommet med anbud pÃ¥ kontrakter man burde skjønt de ikke kunne levere. Hvilket stemmer, for oppdragene har blitt vesentlig fordyret og forsinket hvis de i de hele tatt har blitt gjennomført  Ifølge Spetalen har man pÃ¥ den mÃ¥ten gitt koreanere og kinesere tilgang til den spesialkompetansen som norske verft og leverandørfirmaer til oljevirksomheten til nÃ¥ har vært enerÃ¥dende pÃ¥.

Den samme politikken har kineserne drevet mot andre land, ikke minst USA. De dumper prisene på sine statskontrollerte bedrifter slik at de selger med tap, og legger enorme tollavgifter på konkurrentene slik at de blir utkonkurrert. Han brukte solcelleindustrien som eksempel, der norske REC med fabrikker i USA og Singapore er den eneste konkurrenten til kineserne.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

Vel, det er problemet hvis man setter smÃ¥piker pÃ¥ 17 Ã¥r med seks dagers arbeidsuke til kr. 185,- i mÃ¥nedslønn -  omtrent det samme en fiskeriarbeider i Finnmark koster pr. time -  til Ã¥ filetere norsk torsk og der dette er undergitt en serie internasjonale avtaler osv.

Translator: Jeg vet ikke når når du ble konfirmert, men når jeg ble konfirmert kostet et par sko og en dress mer i nominelle verdier enn det gjør i dag. Handelen med Kina og de øvrige u-land har gjort det mulig for endog sosialklienter å gå på kjøpesenter i ny og ne og føle seg velstående.

OK, dropp frihandel, et par sko vil i Norge koste ca. 5000,-, en dress ca. 8.000,-. og en tacomiddag vil være uoppnåelig siden vi ikke har maismel eller avocado til å lage guacamole av.

Og ethvert norsk hjem hadde gått i umiddelbar oppløsning.