CO2 - en klimagass?

Started by Amateur2, 29.09.2016, 23:06:24

Previous topic - Next topic

PetterT

Snakker om å ro på tørt land og IKKE forstå norsk språk:
Jeg ønsker info om ETTERPR�VING av Tyndall og Arrhenius, ikke deres originalarbeider.
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

#46
Før du skal etterprøve noe, må du vite hva du skal etterprøve. Du har ikke lest noen av disse, du bare later som. Og for det tilfellet jeg skulle ta feil, hvilke "målt faktisk temperaturøking" som er "det essensielle," er det du vil etterprøve i Tyndall og Arrhenius arbeider?

PetterT

Jeg har ikke behov for Ã¥ late som om noe som helst.  Det er bare Emeritus som kverulerer ut ifra sin klimatro, likt tungetale.
En viktig oppdagelse til dr. Allmendinger er at bÃ¥de luft og CO2 varmes opp av strÃ¥ling, nesten likt, og jeg lurer pÃ¥ om andre forskere har observert det samme.  Jeg vet ikke om noen.  Det blir en form for kvalitetskontroll.
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

#48
OK, Petter T, da spør jeg deg direkte. Har du lest disse to vitenskapelige artiklene tidligere? Og i så fall kan du gi et kott resymè, gjerne ca. 10 - 12 linjer omkring hovedpunktene, kall det gjerne et abstract, noe disse artiklene begge mangler siden de begge er over 100 år gamle.

Du skal få mitt svar om jeg har lest de; Ja, med de begrensinger min mangel på naturvitenskapelig trening og utdannelse kan håndtere.

Og kutt ut denne påstanden om at jeg er religiøst overbevist, det virker så jævlig lite troverdig da det er nesten kun jeg som faktisk synes interessert i vitenskap på denne bloggen. De fleste øvrige, der du står i en særstilling, synes utelukkende å bygge sin klimateori om at alt er bløff, at vitenskapen de siste 160 år er fake og alt det der.

Jeg er faktisk en av de få som har en oppfatning om temperaturene og andre klimadata her på forumet, de fleste øvrige mener jo at alt er bløff og fanteri, og er således i totalt villrede og uten noen annen empirisk oppfatning av dette, enn det de drar ut av ræva til enhver tid.

Dette må jo være en grusom situasjon å befinne seg i.

PetterT

Jeg har mye annet å gjøre enn å fore Emeritus med mer trollmat.
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

Jada, la feigheten råde. Du er stor i kjeften, men når du blir utfordret bare stikker du av, og da med samme begrunnelse som en annen klimarakettkirurg i den norske debatten ofte benytter, nemlig Geir Aaslid.

Møter en saklig og konsistent motstand spilles trollkortet. Den som påstår at to pluss to ikke er fem, men fire, blir erklært som "troll" og får gjerne strøket hele innlegget.

Du er bare fucking clueless som synes å mene at O og N har de samme IR-absorberende egenskapene som CO2, H2O og CH4.

Hilsen Trollet.

translator

Vær forsiktig med å kalle noen feig, Emeritus, særlig i disse valgtider. En bekjent av meg gjorde det i en skoledebatt for noen år siden. Da fikk han en på trynet (bokstavelig talt!) og det ble så mye støy rundt saken at han endte opp på Stortinget 8)
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fremskrittspartiet/schanche-vil-ikke-beklage/a/73319/
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

At Schanche for alltid parkerte seg som politiker ved å opptre som en idiot, gjør ikke uttrykket "feig" mindre aktuelt eller anvendelig.

https://www.youtube.com/watch?v=McZtCIDAu6U

Jeg har faktisk hørt ett og annet om Petter T, (jeg har aldri møtt han,) og det sies at han er snill og hyggelig som dagen er lang, og basert på det jeg har hørt om han, ville jeg aldri tiltenke han å dra til en meningsmotstander selv om han var tom for argumenter.

Dette er faktisk en erfaring jeg har gjort meg mange ganger. Folk som en først møter i skriftlig sammenheng, og der har jeg møtt noen hundre, viser seg nesten uten unntak å være langt hyggeligere ansikt til ansikt.

PetterT

Quote from: Emeritus on 12.09.2017, 18:33:58
Jada, la feigheten råde. Du er stor i kjeften, men når du blir utfordret bare stikker du av.....
Emeritus: Har du lest boken jeg anbefalte deg (fra s. 261)?
Dersom du har etisk integritet forventer jeg en uforbeholden unnskyldning.
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

Du mener denne boken?:

http://www.nyhetsspeilet.no/2016/05/varsleren-viktig-og-verdig/

Jeg har ikke lest den, men er kjent med problemstillingen og har endog som advokat representert varslere.

Jeg har ikke noe ønske om å bli veldig personlig, men ble nysgjerrig, er du omtalt der? I så fall skal jeg skaffe meg den boken.





PetterT

Du spurte i en annen trÃ¥d om jeg hadde jobbet med risiko og sikkerhet. Det holder ikke Ã¥ bare svare ja pÃ¥ det, det mÃ¥ dokumenteres, og det er gjort i den boken, sÃ¥ ja og ja pÃ¥ dine spørsmÃ¥l.  Jeg tror det objektivt ogsÃ¥ kan dokumenteres der at jeg ikke er feig.  Derimot sÃ¥ oppfatter jeg de autoritetstro klimadebattantene som feige.  Jeg gidder rett og slett ikke Ã¥ skrive synopsis for slike.  Jeg skriver om det jeg selv vil skrive.
Om det å stikke av fra debatt; det er grenser for hvor lenge man orker å svare kverulanter, spesielt de som bruker obskøne innvektiver, for de vil alltid ha siste ord.
Det er tanken som teller :-)

stjakobs

Quote from: PetterT on 12.09.2017, 22:29:09

Om det å stikke av fra debatt; det er grenser for hvor lenge man orker å svare kverulanter, spesielt de som bruker obskøne innvektiver, for de vil alltid ha siste ord.

Godt sagt!
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Emeritus

Jeg foretrekker obskøne innvektiver, fremfor  pervertert fysikk.

PetterT

Det er tanken som teller :-)

PetterT

Another New Paper Dismantles The CO2 Greenhouse Effect â??Thought Experimentâ??
3 Atmospheric Scientists: Greenhouse Effect Based On â??Physically Irrelevant Assumptionsâ??

Om flat-jord-kald-sol "energibudsjettet" til Kiehl&Trenberth + IPCC m.fl.
QuoteAs these three atmospheric scientists conclude, the 288 K â?? 255 K = 33 K equation underlying the theoretical greenhouse effect â??lacks adequate physical meaning as do any contributions from optically active gaseous components calculated therebyâ??. 
Det er tanken som teller :-)