USA, Trump og Clinton

Started by Ryddegutt, 16.09.2016, 14:38:11

Previous topic - Next topic

Ryddegutt

Hans Rustad har en leseverdig artikkel om USA, Trump og Clinton:

QuoteHans linje er: America First.

Dermed sier han at under Obama og Hillary har det ikke vært slik. Andre interesser har gått først.

– Jeg vil være president for USA, ikke president for hele verden, sa Trump.

Dermed fikk han satt merkelappen på Obama og Hillary: De har store edle saker: De vil redde klimaet, avskaffe atomvåpen, være venner med islam og muslimer. De gjør det i menneskehetens navn. Men det holder ikke. Det går på bekostning av amerikanerne. Av nasjonens interesser.

Obama og Hillary forsøker å fremstille Trump som uamerikansk og unasjonal. Men det kniper.

https://www.document.no/2016/09/16/trump-et-paradigmeskifte/

Hadde Trump vært lur så hadde han i valgkampen satt fokus på prislappen på CO2 hysteriet til Obama og Clinton:

QuoteOver 9.7 million people across all nations and age groups and educational and income levels have voted so far. And, shockingly, of the 16 listed priorities for action, "Action taken on climate change" ranks a distant 16th, or last.
--
--
In the U.S., for example, in a Gallup poll ranking the levels of concern about 15 pre-selected, randomly-ordered national problems, "Climate Change" again comes in a distant last place.

Just yesterday, a poll conducted by the Energy Policy Institute at the University of Chicago and reported by the Associated Press revealed that 43% of American citizens would refuse to pay more than $1 a month to fight climate change - though we're not exactly sure what fighting climate change means. And the refusal to pay rises as the relative cost of fighting the climate rises: 61% would refuse to pay even $10 a month, about 70% would refuse to pay $20 a month, and 80% of Americans would refuse to pay $50 a month.

http://notrickszone.com/2016/09/15/alarmism-not-working-world-citizens-rank-climate-change-dead-last-as-concern/



Emeritus

"Dermed fikk han satt merkelappen på Obama og Hillary: De har store edle saker: De vil redde klimaet, avskaffe atomvåpen, være venner med islam og muslimer. De gjør det i menneskehetens navn. Men det holder ikke. Det går på bekostning av amerikanerne. Av nasjonens interesser."

Jeg vet ikke hvem denne Rustad er, han er i hvert fall ikke i stand til å bygge opp en koherent påstand. Er det en motsetning mellom å ville avvikle atomvåpen, å være venn med muslimene og ivareta amerikanske nasjonale interesser?

Hvis jeg var leder i et muslimsk land og dette ble formidlet, ville det første jeg foretok meg være å skaffe meg et par nukes. Da er en garantert ikke å bli invadert.

Jeg liker Obama og tror at hans presidentperiode vil bli gunstig vurdert i historiens lys. HC er jeg ikke begeistret for, hun er åpenbart intelligent, kunnskapsrik og flittig. Men hun har noen personlighetstrekk som gjør henne ganske uspiselig. Trump er imidlertid bare fryktelig. Med en noenlunde grei motkandidat hadde han blitt feid av banen. Men kanskje dette er det beste USA kan stille opp med i 2016? I så fall vil jeg begynne å se meg om etter andre allianser.