Et nødvendig oppgjør med Facebook

Started by Telehiv, 09.09.2016, 12:24:19

Previous topic - Next topic

Telehiv

I dag er jeg litt stolt over våre politikere, som har tatt fatt i dette lumre, småborgerlige sensursystemet til Facebook.
Alt fra politikere til ytringsfrihetsengasjerte mennesker generelt protesterer på Facebooks sletting av dette ikoniske vitnesbyrdet om amerikanernes grusomheter i Vietnam, som i ettertid har blitt løftet opp som et generelt historisk minnesmerke over krigens galskap:



Her et eksempel på protest mot disse dobbeltmoralske sensurpinlighetene:




PS: Sprekt av Erna å kline til også, men da får vi også håpe at hun holder seg for god til å halse etter USA neste gang de ber om bombestøtte mot noen nye stakkars jævler som står i veien for deres planer:



Emeritus

#1
Og det hadde faktisk en effekt:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/09/09/195241362/facebook-snur-om-vietnam-bildet

Facebook, som jeg er en meget motvillig deltager av, og hele det nye mediabildet er bÃ¥de en trussel mot, og en oppløsning av alle ideer om ytringsfrihet der denne først kom til uttrykk i avsier og senere i radio og TV. Jeg opplever generelt en svekkelse av Jean-Jacques Rousseau ideer der disse nÃ¥ begynner Ã¥ bli mer og mer relative. Vi ser det pÃ¥ Filipinene der den nye presidenten generelt oppfordrer til folkemord pÃ¥ de narkomane. Vi ser det i USA der Trump mener det er pÃ¥ tide at vi rutinemessig begynner Ã¥ drepe familiene til terrorister, selv om disse ikke har noen forbindelse eller medvirkning til terrorhandlingen. Og der slike uttalelser ikke umiddelbart blir parkert pÃ¥ historiens skraphaug, men blir bortforklart som forsnakkelser og at han var veldig engasjert. Og vi ser det i Tyrkia der det Ã¥penbart foretas massive menneskerettighetsbrudd, men der vÃ¥re tidligere statsministere stÃ¥r i kø for Ã¥ hylle Erdogan. Jeg merker det pÃ¥ meg selv nÃ¥r jeg greier Ã¥ mobilisere meg til ufølsomhet for de 30.000 syrere som kom inn i 2015. SpørsmÃ¥let vi alle bør stille oss, er om vi kun er siviliserte nÃ¥r vi er mette, fornøyde og lever i noenlunde homogeniserte samfunn, og ellers oppfører oss som sultne grønlandshunder.   

Ryddegutt

#2
Vel, en dag eksploderer det:

QuoteSeksuelt misbruk av britiske jenter, typisk utført av grupper pakistanske menn, er ifølge en politianalytiker sÃ¥ utbredt at man ikke makter Ã¥ tro det er sant. Det snakkes om en million – ja, en million – ofre gjennom Ã¥rene.

https://www.rights.no/2016/09/easy-meat-sa-utrolig-at-du-ikke-vil-tro-det/

QuoteSøndag ettermiddag i Toulon gikk et dusin ungdommer til angrep på to familier. De to familiene, i selskap med en venn, var ute på tur med barna i et av de såkalte "sensitive" områdene i Toulon. Det var varmt og de syklet, skatet og gikk. I shorts. Ungdommene begynte å rope til dem: "hore" og "kle dere helt nakne". Ektemennene tok sine shortskledde koner i forsvar og ba ungdommene om å respektere dem. Dette førte til at gjengen gikk til angrep.

De tre mennene ble slått og hardt skadet foran sine vettskremte koner og barn. Den ene mannen er blitt sykemeldt for 30 dager på grunn av skadene.

https://www.document.no/2016/09/09/ektemennene-angrepet-gjeng-konene-pa-shorts/