Lurås om innvandring

Started by Emeritus, 04.08.2016, 11:55:22

Previous topic - Next topic

Emeritus

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Kronikk-Terror-memer-i-sommermorket---Bjorn-Stark-601292b.html
http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Innvandringsmotstanden-skyldes-mer-enn-IS-og-terrorisme--Helge-Luras-601295b.html

Den siste er noe av det beste jeg har sett av innvandringsinnlegg i norsk presse. Han kan i realiteten ikke angripes på et eneste punkt.

Hadde jeg hatt tid, skulle jeg ha satt meg grundig inn i kriminalitetsstatestikken og funnet ut hva innvandringen har hatt å bety for antall mord, grove voldsforbrytelser og voldtekter tilbake til 1970. Snakk om tema for et doktorgradsarbeid innen kriminologi! Men vedkommende student hadde vel blitt kjeppjaget fra instituttet straks de hørte hva han holdt på med. Når det gjelder narko vet "alle" som driver i justissektoren at ikke etniske nordmenn er totalt dominerende. Inntrykket mitt er at etniske nordmenn generelt har blitt mindre voldelige de siste 50 årene, og bl.a. antall drap er omtrent uendret i et lengre tidsperspektiv. SSB synes ikke å ville prioritere dette området;

https://www.ssb.no/omssb/om-oss/nyheter-om-ssb/ssb-har-statistikk-pa-innvandrere-og-kriminalitet

PS1; her var antydning til en innvandringsdebatt, hvor er den tråden?

PS2; mine sosionomvenner, og ingen av de er det aller minste høyrevridde, bekrefter det vi alle vet men som få tør å si. Hverdagen i NAV er endret fra å ta seg av de klassiske taperne i samfunnet, til å få bortimot total fokus på innvandrere, og dette har skjedd på et par tiår. Og våre nye landsmenn har en ekstremt bratt læringskurve på dette området.

Et eksempel fra egen virksomhet: Vi hadde tre mann fra x som jobbet full stilling fra kl. 1900 til kl. 0200. Slik holdt de på i ca. seks måneder før de ble langtidssykmeldt og vi så de aldri igjen. Det vi erfarte i ettertid, var at de også hadde hatt en fulltidsjobb fra 0800 til 1530 i en annen bedrift i nærheten. Straks de hadde opparbeidet de nødvendige rettigheter og da med rettigheter fra begge arbeidsgivere, hadde de blitt langtidssykmeldt av en lege i Oslo, også han fra x. Deretter jobbet de svart på en kebabbsjappe i Oslo med maks betaling fra NAV så lenge det varte. Jeg har hørt rykter om at vedkommende lege ble tatt, men dette er bare toppen av et isfjell.

I fjor hadde vi en annen søt histoirie der en type  fra y for tredje Ã¥ret pÃ¥ rad meldte seg syk mens han var pÃ¥ ferie i det landet han hadde flyktet fra som asylsøker, det var kort og godt tale om Ã¥ utvide ferien med fire uker. De to første Ã¥rene bare akseptere vi denne sykmeldingen fra en lege i y og utbetalte sykepengene. I fjor insisterte jeg pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ se flybilletten hans som vilkÃ¥r for Ã¥ akseptere sykmeldingen, den kom aldri. Og følgelig hadde han bestilt sykdommen samtidig som han bestilte flybilletten.

Ex-administrator

Dette er flyttet fra en annen tråd.

Fant ikke innvandringsdebatten ved søk, laget en ny tråd i stedet.