Money Talks og andre proxyer

Started by Emeritus, 21.06.2016, 20:43:41

Previous topic - Next topic

Emeritus

I mangel pÃ¥ sikker viten om fremtidig klima kan det være nyttig Ã¥ se hvordan beslutningstagere pÃ¥ ulike omrÃ¥der vurderer hva som er sannsynlig og ikke. For en tid tilbake hadde vi en link til en dr. David Evans, ektemannen til Jo Nova, som i en serie innlegg pÃ¥ hennes blogg fremsatte en ny teori som involverte noe force X og andre morsomme greier, poenget var at det i løpet av noen Ã¥r, fra omkring  2017 til 2021, skulle ble mye kaldere. NÃ¥ forsøker de endog Ã¥ gjøre penger pÃ¥ dette ved Ã¥ invitere til Ã¥ sette opp et fond som skal investere i kull og andre fordømte energikilder;

http://www.coolfuturesfundsmanagement.com/take-action

Når temperaturene faller skal altså kull og annen elendighet stige, slik at Peabody - som nå er tatt under konkursbehandling - skal gå fra praktisk talt verdiløs til å komme tilbake til 2006 nivå når selskapet var verdt milliarder. Folk flest kan da "donere" penger til herr og fru Evans initiativ som skal opprette et fond på Cayman Islands, jeg har en idè om hvem som skal forvalte dette fondet. De skal også sette opp a philanthropic hedge fund management company

QuoteThere is a $1.5 Trillion industry selling us better weather. If this climate money bubble were to collapse, someone is going to make a motza-lot of money. (And it might as well be the skeptics who saw it coming, eh?)  Would you like to help develop a hedge fund that can play that game, and take those bets, both to invest and divest, to hedge, donate, and fund research? Another task is to also grow a philanthropic hedge fund management company.*

https://archive.is/5lN96#selection-2629.0-2641.333

Jeg har også en idè om hvem som skal nyte godt av dette fondets filantropiske virksomhet.

De har nå mast om penger i syv måneder;

https://www.gofundme.com/t72gmpng

og har hittil mottatt $ 43.030 fra 199 personer, eller i snitt $ 216 pr. "donator." Sannsynligvis er et flertall av "donatorene"  forvirrede personer med svak økonomi.

Det hevdes at klimaforskere produserer de resultatene de gjør, for å tekkes myndighetene. En konspirasjonsteori jeg ikke fester det minste tillit til, og som jeg finner både økonomisk og politisk meningsløs. Men at der i klimaforskningen har vært et gruppepress om ikke å yppe seg, og at der har vært for lite fokus på negative resultater og at alt for mange har hatt et ønske om sensasjonsoppslag om en eller annen kattastrofisk konsekvens og generell mangel på sunn skepsis, er en helt annen sak. Mye tyder også på at måten penger tildeles på i alt for stor grad oppfordrer til å finne klimaproblemer, i stedet for å utrede klimaspørsmålet. Men dette er først og fremst et problem vitenskapen må ta tak i.

Men herr og fru Evans initiativ er jo utilslørt forsøk på å stjele sukkertøy fra små barn.

Ryddegutt

Her er en lettere måte å lure penger fra folk, spesielt fra barn:

QuoteClimate change is melting the North Pole and itâ??s no longer safe for Santa and his Workshop. So our dear old friend is packing up the sleigh to find somewhere else to live.

You can help! Move your mouse over this website to find gifts you can buy Santa to help him set up a temporary Workshop and protect the North Pole for his return.


https://wattsupwiththat.com/2011/11/30/the-worst-kind-of-ugly-propaganda-david-suzuki-targets-kids-at-christmas-in-the-name-of-climate-chnage/

Emeritus

Nå var jo litt av poenget mitt å vise hvor beslutningstagere setter pengene sine. Jeg tviler på om Bill Gates, Georges Sorros eller Warren Buffet lar Evans forvalte en eneste cent. Derimot synes Suzuki å ha hatt større suksess;

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Suzuki_Foundation

Ryddegutt

#3
Mener du at Gates eller Buffet "investerer" penger i Suzukis aktiviteter for at Suzuki skal "forvalte" pengene og sørge for at der blir et overskudd på investeringene?

At Gates eller Buffet gir penger er ren PR for å fortelle verden hvor moralske de er, ikke investeringer som de forventer direkte overskudd fra. Dessuten er David Suzuki Foundation en såkalt "non-profit organization". Dvs David Suzuki sørger vel for litt profitt til seg selv:

QuoteThe two Suzukis: There's Saint Suzuki, the one you see on CBC, and Secret Suzuki, the capitalist millionaire

http://www.torontosun.com/2013/10/11/the-two-suzukis-theres-saint-suzuki-the-one-you-see-on-cbc-and-secret-suzuki-the-capitalist-millionaire

David Suzuki Foundation er bare en av mange tusen organisasjoner som lever fett på CO2 hysteri-maskineriet. Og selvfølgelig en organisasjon som er klar over at dens eksistens bygger 100% på at hysteriet opprettholdes.

Og i denne kampen for å overleve (eller skal vi heller si svindle til seg penger) er selv barn fritt vilt. Eller ser du ingenting galt i å fortelle barn at de må betale penger til Suzuki slik at Julenissen ikke skal drukne og julen må avlyses?






Emeritus

QuoteOg i denne kampen for å overleve (eller skal vi heller si svindle til seg penger) er selv barn fritt vilt. Eller ser du ingenting galt i å fortelle barn at de må betale penger til Suzuki slik at Julenissen ikke skal drukne og julen må avlyses?

Du snakker om noe helt annet enn det jeg tar opp. Suzuki er en eller annen organisasjon på linje med Greenpeace og mange andre, og har som mål å drive politisk påvirkning. Jeg vet ingenting om Gates & Co gir penger til disse. Og dette med barn etc. er vel mer en WUWT "spissformulering" enn noen realitet. Når ble det et stort problem at barn tømte sparegrisen for å gi penger til Bellona eller Frelsesarmeen?

Spørsmålet er; hva sier prioriteringene og satsingsområdene til investorer om hva finansmarkedene tror fremtiden vil bringe?

Det blir jo stadig sutret over at Al Gore bare var god for et par mill. mens han tapte mot Bush i 2000, mens han i dag visstnok skal være god for 300 etter å ha satset grønt. De som sutrer over dette må jo enten være misunnelige eller SV'ere - noe som i mange tilfeller er to sider av samme sak. Og det samme gjelder Suzuki, om han har tjent penger er det helt OK for min del så lenge det er åpenhet og ryddighet om hva som er politikk/non profitt, og hva som er forretning, og det er her det stinker hos herr og fru Evans;

QuoteThere are no compensation or other insurance schemes in the Cayman Islands covering deposits or investments. Access to this website is confirmation that you have understood and accepted this privacy statement and disclaimer. 

http://www.coolfuturesfundsmanagement.com/disclaimer

De setter dette opp på Cayman Islands der ingen har innsyn og der "donorene" er rettsløse, og der de kan gjøre akkurat hva som passer de.


Ryddegutt

#5
De sier rett ut at der er ikke noen profitt i horisonten. Man gjør dette kun hvis man ønsker å vise IPCC og resten av kjeltringene fingeren. Akkurat som Gates som forteller verden at han gir penger til Suzuki for å fortelle at han er en god og moralsk person, men her med en ny definisjon om hva som er moralsk riktig:

QuoteThe crowd funding site is accessed through this link: https://www.gofundme.com/t72gmpng  $36,000 has been raised thus far. But as with many crowd sourcing ventures, all you really get for the money you put in here is the warm fuzzy glow of satisfaction that you are helping establish what may be an effective financial tool to take advantage of climate alarmists' positions and to be involved and informed as things happen. Donors will obviously also be automatically included in the progress of the fund establishment and as things progress will be sent information on investment in the fund when it is ready to accept applications.

So, other than the one or two shares and other rewards for various levels of donation there will be no real financial gain by participating in the crowd funding. It is totally a goodwill gesture done, so you can actually do something tangible and 'for a bit of fun'; and done to get a good seat on a long and enjoyable journey with like minded skeptics.

http://joannenova.com.au/2016/06/big-news-investing-for-a-cool-future-and-an-answer-to-fossil-fuel-divestment/

Hvor er bedrageriet?

Emeritus

#6
QuoteHvor er bedrageriet?

SÃ¥ du linker Jo Novas side, hvorfor ikke heller  linke til  "investeringssiden" som sier;

QuoteOrdinary citizens of the world are normally excluded by the politically correct nanny state from observing or participating in the world of high finance, as this remains the exclusive domain of wealthy 'sophisticated' investors. Cool Futures Funds Management also offers you the opportunity of 'participating' by having a window seat - next to the pilot of the Cool Futures Hedge Fund, as we execute our Plan.   

Hvorfor ikke sette alt pÃ¥ samme side der det samtididig opplyses at du ikke investerer i noe som helst annet enn at her og fru Evens skal fÃ¥ en masse $ Ã¥ leke seg med. Er du ny her? Den 6. august  2016 har jeg 30 Ã¥rs jubileum som aktør - pÃ¥ begge sider (aktor og forsvarer) - og har sett bedragere operere i alt fra "Kjøtthodesaken"(1992) til "Sportsidiotsaken" (husker ikke Ã¥rstallet men det var fotball-VM i USA) og VIP - saken, jappetidens mest uttalte eksponent. Dette i tillegg til en rekke andre gode historier som jeg av ulike Ã¥rsaker ikke kan snakke høyt om her, endog pÃ¥ dette lukkede forumet. Men jeg forstÃ¥r bedragets anatomi, du snakker her med en fagmann, og dette er noe av det mest utspekulerte jeg har sett. Invitasjonen i seg selv er ikke nødvendigvis straffbar, men om dette initiativet kommer noen vei, vil det ende med en eller annen ny sak, hva med "Klimaidiotsaken?"

Ryddegutt

Neida, jeg prøver ikke Ã¥ utfordre en fagmann. Jeg er gammel nok til Ã¥ huske at min svigemor pÃ¥ 80-tallet hadde hundrevis av glass med melk stÃ¥ende pÃ¥ soverommet der hun dyrket noen slags bakterier som hun hadde kjøpt. Dette skulle inngÃ¥ i et slags kosmetikkprodukt mener jeg Ã¥ huske. Pyramiden falt selvfølgelig sammen før hun fikk cashet inn  ;D

Når det gjelder Evens og Nova så ville den eneste måten jeg ville ha følt meg lurt på (hvis jeg deltok) være at de brukte pengene til å promotere CAGW. Nova har allerede gjort seg fortjent til en slant gjennom jobben hun har gjort de siste årene etter min mening.