Enda en dose klimaalarmisme fra Ole Mathiesmoen (det er bare helt utrolig at han får holde på slik han gjør):
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Alle-burde-hatt-en-firearing-eller-to-7693731.html â??Hva slags verden er det vÃ¥re 4-Ã¥ringer skal vokse opp i?â? spør han retorisk.
Enda en gang spiller han hemningsløst på vår samvittighet når det gjelder barn og fremtiden deres. Han drar sine barn med i en samtale som han refererer til i sin artikkel.
Han får ikke mye støtte i kommentarfeltet. Tvert i mot florerer det med kritiske kommentarer, mange svært så gode.
Lurer på om Ole leser kommentarfeltet?
Han forsvarer seg i hvert fall ikke mot alle de kritikken.
Et utdrag:«Pappa, ikke sant at sommerfuglene egentlig har fire vinger?» Søsteren: «Og edderkoppen har egentlig faktisk åtte bein.»
«Jo da �» Klokken er så vidt seks en tidlig morgen. Mens fireåringene kravler over meg, og informerer meg om naturen, slår det meg at det jo er nettopp dette jeg har brukt natten til å lese 127 deprimerende dokumentsider om. Om selvfølgeligheter som vi er i ferd med å ødelegge. Hver eneste dag klarer de to, på sitt direkte vis å minne om at vi som lever nå, bare er gjester på kloden. Men vi er noen ganske traurige gjester.
De lever i 2100.
Det er god sjanse for at dagens fireåringer lever i år 2100. Vi voksne, inkludert samtlige av dagens politiske ledere, er da forlengst døde. Hva slags verden er det tvillingene skal bli gamle i, og bringe videre til sine barn?
Jo, i det 176 sider lange utkastet til «Synthesis report» â?? eller hovedkonklusjoner, gir FNs klimapanel et ganske krystallklart svar. Tidlig i november legger panelet frem et sammendrag av det siste Ã¥rets tre delrapporter.
UTDRAG SLUTT