Advarsel: 1. april er i full gang....

Started by Telehiv, 01.04.2016, 10:52:31

Previous topic - Next topic

Telehiv

Vill tommelvekst hos mobilbrukende ungdom?
På Hegnar fant jeg i dag en hemningsløs artikkel, som er på grensen til å tangere den mest spekulative klimaforskningen bl.a. om klimaendringsindusert snabelvekst hos fluer (tidligere omtalt her på forumet, servert fagfellevurdert, i fullt alvor og med omfattende statsstøtte).

Men her er uansett den nye varianten av hva ytre omstendigheter gjør med oss: 1. aprilindusert tommelforskning: http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2016/04/Tomlene-vaare-vokser-og-mobilen-har-skylda



Noen andre som har funnet en aprilsnarr-sviske i dag? 

PS: Jeg antar denne er BTs bidrag i karusellen: http://www.bt.no/100Sport/sykkel/Vil-fjerne-Stadsporten-for-a-gi-plass-til-sykkel-VM-719298_1.snd

Og avisen DAGEN dro like godt til med at deler av Slottet skal bli akutt asylmottak: http://www.dagen.no/Nyheter/KONGEHUSET/Deler-av-slottet-blir-asylmottak-324035

Emeritus

Jeg så den om byporten og skjønte straks at det var tull, men når jeg leste at det skal være VM i sykling her neste år, trodde jeg at det også bare var tull, men det er faktisk riktig, som dere skjønner er jeg ikke særlig sportsinteressert.

Bebben

Prøvde meg med en liten en på VGD inspirert av Euan Mearns:

QuoteEU skal innføre inntil 5 nye tidssoner i Europa. �rsaken er problemer knyttet til strømforbruk, og som skyldes ujevn og upålitelig tilskudd av fordyrbar... eh, fornybar, energi fra vind og sol når alle europeere skal stå opp, dusje, lage middag osv. osv. samtidig. Overgangen vil bidra til å forskyve "peak demand" i de forskjellige tidssonene slik at toppene blir lavere. Tiltaket vil bidra til en større andel fornybar energi i den generelle miksen og dermed gi lavere CO2-utslipp, mener EUs toppolitikere.

Uten å få særlig respons. Men über-reguleringskåte EU-byråkrater er vel kanskje litt for troverdig til at folk umiddelbart gjennomskuer det som en spøk.

Dessuten er det plenty klimahistorier ute og gÃ¥r som kanskje ville ha fÃ¥tt problemer hvis de hadde blitt publisert 1. april. Klimaendringer skaper jo f.eks. flere prostituerte, samtidig som det reduserer den mannlige kjønnsdriften. Hvilket gir et dÃ¥rligere marked for den førstnevnte gruppen. (Klimaendringer har alltid negative konsekvenser.) Som om ikke dette var nok, fører klimaendringene til at sauene krymper. Jeg sier ikke mer.  8)



Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

translator

Drammens Tidende hadde denne drastiske meldingen. FÃ¥ lot seg lure.

QuoteI et ekstraordinært bystyremøte sent i går kveld vedtok politikerne å stenge Drammen sentrum for biler.
http://www.dt.no/nyhet/drammen/trafikk/mange-lot-seg-engasjere/s/5-57-328123
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

#4
Etter å ha trygt overlevd også årets 1. april (tror jeg?) blir jeg ekstremt fristet til å legge ut en oppsummering i dagens Dagbla' av noe av det mest mislykkede/feilslåtte av aprilspøker opp gjennom årene:



Her er verdens verste aprilspøker

Sjekk hvor feil det kan gå.

(Dagbladet): De fleste har sikkert fått med seg at Googles forsøk på en aprilspøk i går, ikke gikk helt som planlagt. Nettgiganten innførte en ny måte å besvare epost på, noe som førte til at all videre korrespondanse med personen du sendte til, ble avbrutt.

Men når lista over verdens verste aprilspøker skal lages, er Googles blemme bare et lite blaff.

Her er noen av høydepunktene - eller lavmålene - vi har funnet.

En av historiene som går igjen på alle topplistene vi har sett, handler om stakkars Glenn Howlett, som var ansatt i kommunestyret i London, Ontario i Canada. Han var på ferie, da kollegene sendte ham en melding om at fristen på rapporten han skulle levere hadde blitt endret, og at Howlett nå bare hadde to uker på seg før alt skulle være ferdig.
Han avsluttet ferien, dro hjem og jobbet på spreng for å bli ferdig. Howlett pådro seg hjerteproblemer, måtte permiteres med full lønn og helseskadene førte til at han måtte førtidspensjoneres - med en klekkelig pensjonsavtale for tort og svie.
Etter dette har byen innført forbud mot aprilspøker i det offentlige.

Den danske spilloppmakeren Jasper Ritz ble intervjuet av dansk TV 2 i går, og fortalte om hans verste - eller ifølge ham selv, beste - aprilspøk.
- Jeg var i militæret i 2002, og vi ble spurt om vi ville være blant de første til å gå inn i Irak. Så da ringte jeg mora mi og sa at jeg skulle ned dit for å krige. Hun begynte å gråte på telefonen. Så sa jeg aprilsnarr!

Det er flere av spøkene på topplista som handler om Irak. 1. april 1998 skrev den irakiske avisa Babil at president Clinton hadde hevet sanksjonene mot landet. �ret etter skrev de at de månedlige rasjonene til innbyggerne nå ville inneholde bananer, Pepsi cola og sjokolade.

I tillegg liret faktisk Iraks ambassadør til Russland, Abbas Khalaf Kunfuth, av seg en noe upassende aprilspøk bare dager før den irakiske regjeringen kollapset. 1. april 2003, mens koalisjonsstyrkene vant mer og mer terreng, holdt han en pressekonferanse i Russland.
Der leste han fra noe han insisterte på at var en melding fra nyhetsbyrået Reuters.
- Amerikanerne har ved en feil avfyrt en atombombe mot de britiske styrkene. Sju personer er drept.
Det tok noen sekunder før han fornøyd kunne opplyse om at han bare tullet.
- Aprilspøk!

Så har man selvfølgelig alle aprilspøkene som skapte panikk. I 1980 kringkastet en amerikansk tv-stasjon at Great Blue Hill, som var en liten haug på 194 meter, var en vulkan i ferd med å få utbrudd. Det førte til at folk rømte fra hjemmene sine.

Og i 2010 skrev avisa Al Ghad at en UFO hadde landet rett ved byen Jafr og at tre meter store romvesener herjet i området. Meldingen førte til at borgermesteren i Jafr satte inn store styrker for å lete etter de utenomjordiske gjestene.
- Elever holdt seg hjemme fra skolen, foreldrene var redde og jeg vurderte å evakuerte de 13 000 innbyggerne i Jafr. Folk fryktet at de skulle bli angrepet av romvesenene, sa han ifølge The Telegraph.

Til orientering ble den kjente The War of the Worlds-episoden, som spøken trolig er basert på, sendt på Halloween i 1938.

Den siste på lista vår er egentlig ikke en aprilspøk, men vi fant den så underholdende at vi følte den måtte med likevel.
Financial Times skriver om den gang forfatteren av boka «How to Lose Friends and Alienate People», Toby Young, bestilte et stripper-telegram til en kollega for å gjøre ham forlegen på bursdagen hans.
Det Young ikke hadde fått med seg var at kollegens bursdag tilfeldigvis sammenfalt med den årlige «Ta med datteren din på jobben»-dagen.
- Jeg ble reddet av at det hele var så galaktisk upassende at folk ikke visste hvordan de skulle håndtere det.

Her har du noen av topplistene:
http://hoaxes.org/worstaprilfools.html#_ga=1.115510854.1581140880.1458993266
http://www.forth1.com/local/april-fools-jokes-that-didnt-go-to-plan/#_ga=1.115510854.1581140880.1458993266
http://metro.co.uk/2016/03/30/five-times-april-fools-jokes-backfired-horribly-5783660/#_ga=1.115510854.1581140880.1458993266
   

Telehiv

Klimaets menneskeskapte elendighet tar ingen ende, og slutter selvsagt ikke etter 1. april:

Siste nytt fra Australia er at "klimaendringer vil ta fra kvinner sexlysten"!!

Claim: Climate Change will Stop Women from Wanting Sex

Tenkte vi det ikke.

Men hvorfor er det likevel damene på de sydlige breddegrader som har flest barn? Jeg skjønner - pust, pes - ikke at de orker i det hele tatt.
Jeg sier ikke at de dermed også er de kåteste, men her sliter jeg med å få empirien til å stemme....de store talls lov er vel at antall fødsler vil avhenge av antall stikk? Verken katolikker eller muslimer driver jo særlig med prevensjon, så da er det bare noen skarve protestanter med p-piller og spiraler igjen til å forstyrre regnestykket. Og de blir jo relativt sett færre og færre.

PS: Og det kan bli verre: Det vi hørte rykter om allerede i god tid før 1. april i år, er at også damene i MDG (tross surt og jævlig klima som burde føre til det motsatte!!) har sluttet med sånt, fordi det da blir pustet ut for mye CO2. Man har også sett glimt av dårlig skjult glede i øynene hos noen av mennene, et samværsklima det selvsagt må raskt gripes fatt i.

Nei, folkens, fremtiden vil nok neppe bli særlig lys...heller avholdsbeskjært både for orgasmeskrik og ølraping.

Tankekors:
Det begynner å gi stadig større mening å få full global konvertering til radikal/funadmentalistisk islam over hele fjøla (det må selvsagt forutsettes at de feiltroende muslimene først elimineres eller så blir jo hele verden en eneste borgerkrig), som vel må være det mest klimaforebyggende som finnes:

- omskjærte og gjensydde kvinner som hindrer uvettig klimaforpestende pesing blant milliarder av mennesker
- sende alle tilbake til middelalderen med klimavennlige hakker og grev
- kvinnene bort fra klimaødeleggende deltakelse i arbeidslivet, og noe bilkjøring blir det jo heller ikke på dem
- og ikke minst: hvem i h.....skal man bombe, hakke opp og skjære armene av når alle er på samme lag?

Link: https://wattsupwiththat.com/2016/04/09/claim-climate-will-stop-women-from-wanting-sex/