Presidentvalget 2016

Started by Emeritus, 28.02.2016, 02:25:50

Previous topic - Next topic

Ryddegutt

Det var i gamle dager at Aftenposten var en borgerlig avis:

QuoteFor det første: Aftenposten er ikke lenger en borgerlig avis. Av de over 60 artiklene er det, så vidt jeg kan se, bare en eller to artikler som gir uttrykk for et klart borgerlig-liberalt synspunkt som skiller seg fra det rådende sosialdemokratiske synet.

https://www.civita.no/2015/01/01/aftenposten-en-borgerlig-avis

Emeritus

Les din egen link;

"Alt dette passer godt inn i den borgerlig-liberale profilen som nÃ¥ ser ut til Ã¥ avtegne seg â?? og alt passer ikke like godt inn pÃ¥ lederplass i f.eks. Dagsavisen. Det tegner bra for samfunnsdebatten i Norge â?? og det kan bli enda bedre, dersom denne profilen gradvis ogsÃ¥ avtegner seg tydeligere pÃ¥ kommentarplass i avisen. 2015 kan bli et spennende Aftenposten-Ã¥r!"

At de har hatt utskudd som AKPHaugsgjerd og bøtteknotten fra Vaksdal i den redaksjonelle ledelsen i noen år, svekker ikke en 150 år lang tradisjon. Tvert i mot, det viser at avisen er levende og prøver nye varianter. De hadde også visse komplikasjoner på 30-tallet knyttet til en viss karakter nede på kontinentet, alle kan gjøre feil.

Norsk presse er generelt dårlig, og da er det ikke deres politiske standpunkter jeg sikter til, men den journalistiske standarden. Evnen til å tenke selvstendig, kontroversielt og utfordre den gjeldende oppfatning er i stor utstrekning fraværende. Johaugsaken er et glanseksempel på dette, snakk om en gjeng knehøner og rævdaltere.

Dette er ikke et høyre eller venstrespørsmÃ¥l, men et journalistisk spørsmÃ¥l. Og i sÃ¥ henseende tør jeg pÃ¥stÃ¥ at Aftenposten er landets beste avis - med alle sine mangler og feil. 

stjakobs

Her er en kommentar til det avdekkede valgfusket i USA der mange avdøde stemmer på Demokratene.

https://www.youtube.com/watch?v=WUEqh07E4dY

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Ryddegutt

Selv Michael Moore tror Trump vinner:

QuoteDonald Trump came to the Detroit Economic Club and stood there in front of the Ford Motor executives and said: if you close these factories, as you are planning to do in Detroit, and rebuild them in Mexico, I am going to put a 35% tariff on those cars when you send them back and nobodyâ??s going to buy them.

http://joannenova.com.au/2016/10/trump-is-the-molotov-cocktail-the-middle-classes-can-throw-at-the-establishment-sayth-michael-moore/

Emeritus

Jeg er fullstendig oppgitt over at der er folk her på forumet som tror at Trump er noen løsning. Og enda mer oppgitt over at stjakobs synes å mene at fusk er et stort problem i det amerikanske demokratiet.

Dere mÃ¥ snart forstÃ¥ at det som er høyresiden i USA ikke er høyresiden i Norge eller Europa. Hvis vi er enige om at vi skal ha et samfunn der STATEN er en stat i den forstand at den har oppgaver som Ã¥ ta seg av en del grunnleggende mÃ¥l som utdanning for alle, vern av de aller svakeste som eldre mennesker og barn, et minimum av helsevesen, et justisvesen som hindrer de resurssterke fra Ã¥ herje med de hjelpeløse samt et felles forvar mot ytre inntrengere, sÃ¥ kan en ikke sammenligne disse samfunn. USA er allerede i den nedre grense for Ã¥ inneha disse obligatoriske og klassiske statsdannende attributter, mens Europa generelt, og Norge spesielt, har tatt staten til et nivÃ¥ der enkeltmenneskets ansvar for eget liv er sÃ¥ utvannet og sosialisert, at det er i ferd med Ã¥ knekke vÃ¥r statsdannelse. SÃ¥ løsningen er mer Europa i USA, og mer USA i Europa, og ikke mer USA i USA. Og i den sammenheng er Trump et blindspor.   

stjakobs

Quote from: Emeritus on 28.10.2016, 19:39:20
Jeg er fullstendig oppgitt over at der er folk her på forumet som tror at Trump er noen løsning. Og enda mer oppgitt over at stjakobs synes å mene at fusk er et stort problem i det amerikanske demokratiet.

Javel, ja.

http://edition.cnn.com/2016/10/28/politics/fbi-reviewing-new-emails-in-clinton-probe-director-tells-senate-judiciary-committee/index.html
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Ryddegutt

I Europa generelt og i Norge spesielt har man en ide om at amerikanerne er dumme og ikke skjønner at verdens beste samfunn er avhengig av en stat som tar hÃ¥nd om innbyggerne fra vugge til grav, inkludert Ã¥ disponere deres inntekter.  Bernie Sanders var kandidaten som representerte denne retningen, men han ble uspiselig selv for demokratene noe norske media ikke kunne forstÃ¥.

Det er ikke slik at en person uten helseforsikring som får hjerteinfarkt og faller om på gaten blir overlatt til seg selv for å dø i USA. Dette er en karikatur av helsevesenet i USA som media i Norge krampaktivt har servert i alle år.

Personlig mener jeg at Trump ville være en sunn forandring for finansieringen av de forstokkede forskerne rundt CO2 og klima. Etter 30 år med ensidig fokus på CO2 har de så langt kommet opp med nada så nå er det på tide at den andre siden får noen milliarder og kan gjøre et forsøk. Hvis CAGW hypotesen er så vanntett som de påstår så tåler den vel det?

Trump er ikke det første alternativet, men falske Clinton er definitivt det siste alternativet. Selv om Clinton er glattere i kjeften fordi hun kan "spillet" betyr ikke at hun er en bedre leder for USA. Så langt har hun kun vist at det er seg selv og sine egne som kommer først når det gjelder politikk. Mulig Trump er slik også, men han har ikke allerede demonstrert dette i politikken.

Emeritus

"Javel, ja."

Så linker du til en nyhetsmelding om åpning av etterforskningen av e-postene mens vi snakker om valgfusk? Har du hørt om begrepet malapropos?

Emeritus

"Personlig mener jeg at Trump ville være en sunn forandring for finansieringen av de forstokkede forskerne rund CO2 og klima."

Det er aldeles meningsløst å bygge sitt politiske ståsted på CO2. Uansett utvikling vil klimaspørsmålet spille en minimal rolle i den økonomiske utvikling. Om det blir A, B eller C, vil økonomien fikse dette, for øvrig spiller klimaspørsmålet ingen rolle i presidentvalget i USA. Dere (bl.a. Ryddegutt og et par til) har et usunt forhold til hele saken, dette løser seg på en måte ingen i dag kan forutse, hele klimasaken er oppblåst der ekstremitetene, som stort sett består av alarmister og nullkuker*, dominerer debatten.

*Nullkuk: Ny offisiell (godkjent av Vatikanet ved Pavelig dekret) definisjon på folk som mener mer CO2 ikke har noen eller minimal påvirkning på klima, erstatter tidligere betegnelser som "Dragon Slyer,"nullhypoteist,""graviofetisjist" og hva nå Petter T. vil introdusere neste gang.

Ryddegutt

Min spådom er at om 20 år frem i tid så vil man se tilbake på perioden mellom 1995 og 2020 som de årene Vesten ødela sin økonomi og velferdsgrunnlag gjennom hodeløs innvandring og hodeløst CO2 hysteri. Ingen andre saker er i nærheten av å koste slike summer.

Emeritus

Ikke rot sammen innvandring og CO2. Det første er farlig, det andre er en stor forretningsmulighet, jeg har for øvrig redigert mitt forrige innlegg, langt frekkere og mer provoserende enn opprinnelig tenkt, jeg blir inspirert av Franken på TV2.

Ryddegutt

Tullkuk = en som tror på CAGW...

Nå skrev jeg ikke at CO2 hysteri og immigrasjon har så mye med hverandre å gjøre. Jeg skrev at det var de to mest kostbare sakene som ødelegger vår økonomi.

Men hvis en først skal trekke slike tråder så kan en lese litt av det Matt Ridley skriver i The Times.

Telehiv

Hva er dette for noe, folkens?!
Her bruker jeg min enorme åndskraft på å ta opp sentrale tema som hvordan verdenskreftene tenker å forvalte Antarktis, samt hvordan Statkraft øder vår felles energiformue på meningsløs vindsnurring (når det måtte blåse til formålet...), mens dere i stedet diskuterer kukvarianter.

Jeg er mÃ¥lløs  8)

Emeritus

"Jeg skrev at det var de to mest kostbare sakene som ødelegger vår økonomi."

Ja, det skrev du, men det ene vil ikke bare ødelegge vÃ¥r økonomi, men i verste fall ogsÃ¥ vÃ¥r sosiale struktur. Men klima har ikke Ã¥ kraft til noe slikt, kort og godt fordi dette er under vÃ¥r kontroll. SÃ¥ med mindre idiotene pÃ¥ høyresiden i USA greier Ã¥ stoppe en helt naturlig industriell utvikling- noe de ikke greier - vil vi ha "the upper hand." 

Emeritus

".....mens dere i stedet diskuterer kukvarianter."

Vel, en kan si mye om dette forumet, men få organer er i ferd med å utvikle en så korrekt kulturelt betinget og presis definisjon av disse ulike variantene.