Skrevet av Emne: Eirik Jensen  (Lest 1805 ganger)

Emeritus

• Supermedlem
    • Vis profil
Sv: Eirik Jensen
« Svar #15 på: 26.01.2017, 21:09:50 »
Sitat Ryddegutt;

"Mitt poeng med å bemerke våpensaken med Jensen er at det er en fillesak. Hvorfor drar aktor i gang med noe som kan sammenlignes med å rote med reiseregninger. (Jeg snakker her om våpen hos en politimann, det kan ikke sammenlignes med å finne våpen hos berm som f.eks HA eller Bhatti)."

Fordi de har lagt en taktisk felle for Jensen. Han har allerede etablert seg som kriminell fordi han selv har hatt ulovlige våpen. Og dette samtidig som han har vært en sterk talsmann for kun lovlige våpen, bl.a. i forbindelse med gjengkriminaliteten i Oslo og en kampanje på skoler der han argumenterte for en sterk overholdelse av våpenloven. Men så unnskylder han seg med at all den ammunisjonen han har liggende, må være rester av det han hadde med seg på alle disse skolebesøkene.

Våpenene er åpenbart en fillesak og uten betydning for forbrytelsen, men et effektivt virkemiddel for å kriminalisere han. Vi snakker her om relativt enkel anklagertaktikk, og han slukte det.

Verden er brutal. Jensen har selv fremstilt seg som en banebrytende nytenkende politimann, og det har han vært. Og dette med betydelige resultater, men etter mitt syn har han oversolgt seg, der er faktisk en god del Jensen vi aldri hører om.

Han hadde et visst moralsk overtak før saken begynte, og dette jobber nå Påtalemyndigheten systematisk å bryte ned.

Ryddegutt

• Supermedlem
    • Vis profil
« Svar #16 på: 26.01.2017, 21:15:01 »
Ok, en fjær som blir til mange høns for å begå karakterdrap.

Jeg er glad jeg er sivilingeniør og ikke jurist  ;)

Emeritus

• Supermedlem
    • Vis profil
« Svar #17 på: 26.01.2017, 21:53:49 »
Sitat Ryddegutt;

"Ok, en fjær som blir til mange høns for å begå karakterdrap."

Prinsipielt er jeg enig. Personlig foretrekker jeg din helts (Leonard Spencer) tilnærming. Når han erklærte krig mot Japan gjorde han dette i en formell krigserklæring i så rosende, underdanige og direkte hyllende former at det ble lagt merke til. Han avsluttet krigserklæringen noe i retning av;

"... og med disse ord, Eders høyeste hersker, vår klodes evige sol og ufeilbarlige Gud, må jeg allernådigst erklære Dem krig.

Deres underdanige og trofaste tjener.

Winston Leonard Spencer Churchill
statsminister"

Han fikk rå kritikk i parlamentet for denne hemningsløse underdanigheten, og hva svarte han:

"Når en først skal ta livet av en mann, koster det jo ingenting å være høflig."

Ryddegutt

• Supermedlem
    • Vis profil
« Svar #18 på: 26.01.2017, 21:55:27 »

;)