Author Topic: Istanbull og terror  (Read 922 times)

Emeritus

• Supermedlem
    • View Profile
Istanbull og terror
« on: 29.06.2016, 02:15:57 »
Dette er mitt andre innlegg på en uke som ikke er klimarelatert. Når dette leses vil alle vite at der har vært en ny terroraksjon, denne gang på Atatürk flyplassen i Istanbul, der jeg selv vandret mellom to flygninger i mai i 2014.

Så til saken. Når skal vesten begynne å angripe kilden til dette. Hvor lenge skal Saudiene finansiere Boku Haram og i virkeligheten være støttespillere til det meste som skjer, mens Obama tar med seg Michelle og blir behandlet som en hvilken som helst annen neger i Riyadh. Hvor lenge skal vi anse det som en seier for menneskerettighetene at FN etter mange års kamp fikk Gulfaraberne til å slutte å kjøpe tre år gamle gutter fra India, for så å trene de opp til kamelryttere fordi de var lette, men når de var åtte år og var for tunge, gikk inn i arbeidsstyrken av slaver i Gulfstatene.

I min fritalenhet har jeg tidvis blitt kalt rasist. Jeg har sannsynligvis visse rasistiske trekk i meg, på samme måte som min hund Killer ikke kan fordra fuglehunder. Men jeg prøver etter beste evne ikke å vise dette, og savner et annet uttrykk for det jeg egentlig misliker.

Hva med kulturist, der finnes en dansk definisjon;

kulturist, (af lat. kultur + fr. turist), turist, der især søger kulturelle oplevelser

men hva med å bygge om dette begrepet til å mene at noen kulturer er mer eller mindre dritt, og at dette er helt lovlig å fremføre.
« Last Edit: 29.06.2016, 02:24:45 by Emeritus »