Tegn til ny istid?

Started by Observer, 21.05.2015, 19:56:26

Previous topic - Next topic

Pravda

Det er ekstremvær og menneskeskapt okke som!  >:(

Telehiv

Riksmedia tier om snøstormer og kulde og setter folks liv i fare nå
Riksmedia som mest er kjent for å slå opp alt som kan kobles til "oppvarming" driver en meget betenkelig praksis for tiden; i dag er det igjen nesten ikke mulig å finne oppslag med advarsler mot å ferdes på norske fjelloverganger. Man må gå inn på veimyndighetene og der må man nesten være kremlolog for å forstå hvor ille det er: Når det står "kolonnekjøring" der, så nevnes ikke at man akkurat har reddet ut folk i reell livsfare som har stått fast - hvilket vi finner ut i små bortgjemte notiser i avisene hvis vi er heldige...

� få overopphetede riksmedia til å legge ut slik livsviktig informasjon om hvor ille det er rundt om i Sør-Norges fjellheim nå synes like vanskelig som å "trekke det ut av ei sår rau" som folkehumoren kaller det.

Sannheten er jo at de siste dagene har det vært en rekke redningsaksjoner (bl.a. private med snøtrakkemaskiner!) for å berge ut innesnødde folk som pga. mangelen på tydelige advarsler har begitt seg inn i rene snøstormer, kuldegrader og blokkerte veier.

"Klimanøytrale" riksmedier skulle selvsagt gått ut med store oppslag om dette for å forhindre tragedier pga. manglende informasjon. Men da blir altså raua for sår....

Telehiv

Mens Oslo-avisene nærsynt ser på kø i Oslo-tunneler, har BT faktisk akkurat kommet med en ny artikkel nå og klart å melde fra om hvilke risiki vi har langs veiene nå:

http://www.bt.no/nyheter/trafikk/--Ingen-inn-med-sommerdekk-3373290.html

Affen

#18
Hvordan kan du forvente at MSM skal informere oss om vinterføre i juni?
De har jo sin fulle hyre med Ã¥ holde oss orientert om Martin Ã?degÃ¥rd, herr og fru Stordalen og -  ikke minst,
viktige meldinger som denne:    http://www.kjendis.no/2015/06/03/kjendis/aller/emilie_nereng/voe/blogg/39480216/

NÃ¥r det er sagt, sÃ¥ finnes det jo en og annen artikkel om vinter i juni.  Hva man kan legge merke til i disse
meldingene er at det, av en eller annen grunn, aldri snakkes om noen slags form for klimaendringer.


Ex-administrator


Telehiv

#21
Quote from: Administrator on 05.06.2015, 13:10:54
Oops: Varsler varm og solrik vår

Applaus til alle involverte.

Grunnet en rekke hemningsløse alarmistoppslag i det siste, alle rigget for å hisse opp almuen til desembermøtet i Paris - "which better not fail", som IPCC-leder Pachauri sa før han ble tauet inn for utagerende sexaktiviteter - er min galgenhumor aldeles ute av selvkontroll for tiden.

Galatippenanalysen - analysen som forklarer alt
La meg derfor forsøke meg på en analyse av disse årlige - og alltid like pinlig feilslåtte - sesongvarslene fra de notorisk oppvarmingstroende meteorologene, der jeg starter med å fastslå at de trolig igjen har trykket på alarmistmeteorologknappen som i lukkede kretser går under navnet "galatippen".

Begrepet "galatippen" - som i sitt opphav egentlig er et folkelig ord for klitoris - krever selvsagt sin etymologiske forklaring: En gammel venn av meg fra Sandefjord kunne fortelle at han i sin ungdom ble informert om at "dersom du trykker pÃ¥ den knappen, da galer døm".   

Utlagt: Ved å trykke på alarmistmeteorologknappen "galatippen" (til venstre på klimamodellboksen "Lek") får man alltid en tidlig og varm vår, en enda varmere sommer (der mange vil dø av heteslag), en katastrofalt klimaforvirret orkanhøst, og ikke minst: snøfrie vintre....

Premien for å trykke på alarmistmeteorologknappen "galatippen" (til venstre på klimamodellboksen "Lek") er at det hver gang ruller ut en stor lojalitetssukkerkule (i luken til høyre på klimamodellboksen "Lek") merket "Snill gutt", og som kan byttes inn i et nytt prosjekt i huset merket "NFR" (følg skiltingen).

Hvem kan stå imot dette?

Men for all del, dette var bare mitt enkle forsøk på å analyse hvorfor galatippen-syndromet synes å dominere over all seriøs alternativ tenkning.

Ex-administrator

Quote from: Telehiv on 05.06.2015, 13:47:01
Quote from: Administrator on 05.06.2015, 13:10:54
Oops: Varsler varm og solrik vår

Applaus til alle involverte.

Grunnet en rekke hemningsløse alarmistoppslag i det siste, alle rigget for å hisse opp almuen til desembermøtet i Paris - "which better not fail", som IPCC-leder Pachauri sa før han ble tauet inn for utagerende sexaktiviteter - er min galgenhumor aldeles ute av selvkontroll for tiden.

Galatippenanalysen - analysen som forklarer alt
La meg derfor forsøke meg på en analyse av disse årlige - og alltid like pinlig feilslåtte - sesongvarslene fra de notorisk oppvarmingstroende meteorologene, der jeg starter med å fastslå at de trolig igjen har trykket på alarmistmeteorologknappen som i lukkede kretser går under navnet "galatippen".

Begrepet "galatippen" - som i sitt opphav egentlig er et folkelig ord for klitoris - krever selvsagt sin etymologiske forklaring: En gammel venn av meg fra Sandefjord kunne fortelle at han i sin ungdom ble informert om at "dersom du trykker pÃ¥ den knappen, da galer døm".   

Utlagt: Ved å trykke på alarmistmeteorologknappen "galatippen" (til venstre på klimamodellboksen "Lek") får man alltid en tidlig og varm vår, en enda varmere sommer (der mange vil dø av heteslag), en katastrofalt klimaforvirret orkanhøst, og ikke minst: snøfrie vintre....

Premien for å trykke på alarmistmeteorologknappen "galatippen" (til venstre på klimamodellboksen "Lek") er at det hver gang ruller ut en stor lojalitetssukkerkule (i luken til høyre på klimamodellboksen "Lek") merket "Snill gutt", og som kan byttes inn i et nytt prosjekt i huset merket "NFR" (følg skiltingen).

Hvem kan stå imot dette?

Men for all del, dette var bare mitt enkle forsøk på å analyse hvorfor galatippen-syndromet synes å dominere over all seriøs alternativ tenkning.

Galatippen, altsÃ¥!  ;D

"Smørenippelen" blant enkelte. Samme funksjon. Hvis temperaturen går ned, er det bare å pumpe grease i smørenippelen, for å få svadamaskineriet til å trøske og male videre uten stopp.