"Snow a thing of the past": Over halvmeteren i København og Sjælland

Started by Telehiv, 22.11.2015, 16:46:40

Previous topic - Next topic

Telehiv

...altså i den forrige klimamøtebyen der den utstilte isbjørnen nektet å smelte, og nå altså med dypsnø allerede midt i november. Vi bør nok likevel vente med å trekke forhastede slutninger om Herrens straff her, særlig når heller ikke denne hypotesen - som CO2-hypotesen - er tydelig nok satt opp til å være falsifiserbar.

Uansett, det er hylende morsomt når de gamle CAGW/CO2-møtelokalene i dag er så nedsnødde at vaktmesteren ikke kom fram til bakdøren, og enda morsommere blir det om de skulle få litt stemningsfull julesnø i Paris om et par uker...? Så kan de kaste snøball på tvilere, fornektere, tollere og syndmenn og annet fandenskap?

Link: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Kraftig-snovar-i-Danmark---folk-ble-advart-mot-a-kjore-bil-8254457.html

Og på Hardangervidda ble det målt 26,6 kuldegrader i natt, som BT faktisk klarte å manne seg opp til å fortelle oss idag.
Link: http://www.bt.no/vaer/Minus-26_6-pa-Hardangervidda-3487851.html

Tankekors: Synd værvarslinga vår glemte å advare oss om denne spengkulda..... Håper ikke noen fikk motorstopp der oppe med T-skjorte til beskyttelse pga. denne forglemmelsen.

Det interessante videre blir om de snøparanoide aktivistene som huserer i bl.a. NRK, Aftenposten og noen andre riksblekker klarer å nedverdige seg til å rapportere om dette, og om andre helt naturlige kulde- og snøeksesser som - helt uavhengig av klimamodellenes standard Sydenteorier - vil ramme oss også denne vinteren?

Vi som tror naturen ikke sparer oss fra neglesprett og snømåking i år heller, følger spent med på dette, med skadefryden som latent passasjer, og vil nok raskt få assosiasjoner om at å få sluppet slik informasjon blir som å "dra det ut av ei sår rau".

Som sagt har den "settlede" forskningen for mange Ã¥r siden slÃ¥tt fast at "snow is a thing of the past", en uttalelse basert  pÃ¥  en "vitenskapelig nødvendig konsekvens" av bl.a. kufising (igjen basert pÃ¥ "en klimateori like etablert som tyngdeloven", Benestad, 2015) som er i ferd med Ã¥ etablere seg pÃ¥ nivÃ¥ med jubelidiot-uttalelsen den britiske statsminister kom med etter et møte med Hitler i 1939, da han triumferende returnerte med flg. klassiker: "Peace in our time!".

Yo.
   

PS: Jeg håper alle som oppdager snø i vinter (fra Finse til Jerusalem) kan bruke denne tråden til å rapportere om det, det er ikke lenger sikkert vi straks får info om dette annet steds?

Telehiv

Dere får alle tilgi meg, men hvert år på denne tid bobler jeg over av all den ufrivillige komikken som utfolder seg i klimaalarmisme-blekkene og -etatene når snø og is legger sitt helt naturlige men akk så upassende teppe over deres Thermageddon-visjoner:

- VG forteller sine lesere i dag - med støtte i innhentet meteorologhjelp - på en anstrengt måte at "her til lands lar vinteren vente på seg", men så har de heller ikke slått opp at uvarslede folk kan ha svevd i livsfare på en Hardangervidde som krøp ned til nesten 30 kuldegrader sist natt. Trøsten er at dette kuldesvineriet aldri i verden kommer til å havne i statistikkene, det er helt sikkert noe galt med målerne som derfor må homogeniseres med Eidfjord og sånt.

- Dagbladet lar faktisk være å slå opp noe som helst i dag om den forbannede modellutfordreren "of the past" (les: snøen som aldri mer skulle komme allerede for over 10 år siden...)

- BT lever imidlertid fremdeles sitt lokale liv utenfor hovedstadsinstruksen og glipper nå av seg at hurtigbåten har gitt opp den gjenfrosne �lenfjorden - trass i at vinteren "her til lands" iflg VG ikke har inntrådt ennå....
Link: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Is-pa-fjorden-stoppa-hurtigbaten-3487946.html

I det hele tatt, folkens, her kan det bli mye moro utover seinhøst og vinter - jeg gleder meg til å oppleve når Hans Olav Hygen ut på vårparten skal forklare hvorfor det ikke ble en slik varm vinter denne gangen heller, som hans utmerkede modell ser for seg hver høst....helt til Benestad rykker ut og forteller at det er ikke noe galt med modellene, det er været som ikke oppfører seg korrekt (og Ole Henrik Ellestad, selvsagt).

Hva skal vi med "Dritseint med Edel" når vi har den gjengen der?


Emeritus

Quotemen så har de heller ikke slått opp at uvarslede folk kan ha svevd i livsfare på en Hardangervidde som krøp ned til nesten 30 kuldegrader sist natt. Trøsten er at dette kuldesvineriet aldri i verden kommer til å havne i statistikkene, det er helt sikkert noe galt med målerne som derfor må homogeniseres med Eidfjord og sånt.
Quote

og denne

- BT lever imidlertid fremdeles sitt lokale liv utenfor hovedstadsinstruksen og glipper nÃ¥ av seg at hurtigbÃ¥ten har gitt opp den gjenfrosne Ã?lenfjorden - trass i at vinteren "her til lands" iflg VG ikke har inntrÃ¥dt ennÃ¥....   

og til slutt denne;

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Kraftig-snovar-i-Danmark---folk-ble-advart-mot-a-kjore-bil-8254457.html

Dette er jo BS fra ende til annen, dette er vær.


translator

Javisst, Emeritus. (normal)vær når det passer klimaforskerne slik, og ekstremvær (les klimaendringer) når det passer klimaforskerne slik.

I forbindelse med Helmut Schmidts bortgang (som for øvrig ikke var særlig begeistret for klimahysteriet!) har vi denne uken fått høre om den tyske statsmannens heltemodige innsats da han var ung senator i Hamburg. Denne katastrofen var ny for meg. Joda, det var ekstremvær før i tiden også.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stormfloden_i_Nordtyskland_1962
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

Vær eller klima, hva interesserer det massemedia bare de får et oppslag? Eller unnlater et oppslag når det bryter mef redaksjonspolicyen...
Nei, vi må unne oss å le litt når ting blir for gjennomskuelige.

Boris den nye

NRK satser tungt pÃ¥ ensidig klimaalarmisme denne uken foran klimatoppmøte i Paris med serier som byer under vann osv.  De hadde ogsÃ¥ en vannvittig (bokstavelig talt) reportasje i Dagsrevyen pÃ¥ søndag om New York og byens kamp mot havet.

En av de intervjuede påstod f.eks at været var mye mer vind- og regnfull i dag enn for fem år siden! I samme reportasje handlet det også om den påståtte voldsomme issmeltingen av Grønlandsisen. NRK klarte tilslutt å presse inn et utsagn om at når den fire år Ylva blir gammel, så kunne det være hvithai i Oslofjorden og verden ville stadig vekk bli rammet av dødelige hetebølger.

Også har vi denne artikkelen på nrk.no: "Slik kan global oppvarming på virke Ylva på 4 år":
http://www.nrk.no/dokumentar/xl/slik-kan-global-oppvarming-pavirke-ylva-_4_-1.12535517

Det ser mao ut til at vår kjære statskanal tar helt av i sin klimadekning.

Emeritus

Så WUWT organene BT, NTB, VG og Aftenposten skal melde om noe annet enn en helt vanlig senhøst/tidlig vinter med litt is innerst i fjordene som følge av omrøring (forsvinner snart, isen legger seg ikke i norske fjorder før senere hvis det blir lenge kaldt,) og at de overdriver været i Danmark. Jeg var selv i Køben denne dagen og det som kanskje var en halvmeter, var brøytekantene på seks felts motorveier. Så dette er oppblåst agurknytt. Men jeg stusser når Telehiv antyder at NMI og Veimeldingssentralen ikke forsøker å melde mest mulig riktige forhold over Hardangervidden, her snakker vi om liv og død og det er etter mitt skjønn far out å antyde at været på 1200 m.o.h. skal forveksles med Eidfjord, 2 m.o.h. Jeg vet ikke hvor NMI har målestasjoner, men tipper at både Finse og en god del andre steder på vidden er dekket slik at de er i stand til å gi best mulig vei og føre informasjon, og der er kort og godt ikke noe grunnlag for å hevde at denne informasjonen utelates i værstatestikkene.

PS; nå vet jeg hvor NMI har stasjoner og satelittstasjoner;

http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Eidfjord/Fet_i_Eidfjord_målestasjon/

som det fremgår melder Sandhaug minus 26,8 den aktuelle dag.

Telehiv

Emeritus, for det første signaliserte denne tråden rundt årets vinterstart en ironisk tone rundt mediahyping og skal leses slik.
For det andre var Emeritus neppe i hele Danmark den angjeldende snøperiode. Bilder fra flere steder viste faktisk snømengder som indikert.
For det tredje er det FORH�NDSVARSELET for Hardangervidda som interesserer meg, og hva det ble advart om der. Nærmere 30 kalde allerede midt i november der biler og folk ferdes må selvsagt gis ekstra varseloppmerksomhet. Noen som vil gå tilbake i varslene og sjekke?

Sagt på en annen måte: Jeg er ikke så interessert i hva de faste alarmistene ved V�Rmeldingen fantaserer om rundt klimaet i 2100.
Derimot vil jeg gjerne at de gjør den egentlige jobben sin: Varsler saklig og korrekt for de nærmeste dagene slik at folk ikke uforvarende havner i f.eks mye kaldere situasjoner enn de forstod på forhånd.

Emeritus

QuoteDerimot vil jeg gjerne at de gjør den egentlige jobben sin: Varsler saklig og korrekt for de nærmeste dagene slik at folk ikke uforvarende havner i f.eks mye kaldere situasjoner enn de forstod på forhånd.[/qutoe]

Dette er i så fall samme type kritikk våre forfedre har utbasunert i snart 100 år, altså at værmeldingene ikke stemmer i forhold til hvordan været blir, men jeg tror ikke der er noen uredelighet knyttet til dette. Men mangel på metode. Og ikke faen om der var noen halvmeter snø (på flat mark som ikke var oppmagasinert som følge vind eller brøytebiler) i Danmark. Jeg har i mitt voksne liv opplevd dette et par ganger i lavlandet, og hadde dette skjedd i deler av Danmark hadde de sittet inne enda i påvente av at et Hercules skulle slippe ned matrasjoner og bayer. Danskene er aldeles hjelpeløse under snøforhold, de setter kjettinger på bakhjulene på Saab 900 og gir full gass, og drosjesjåføren jeg tok fra Kongens Torg til Kastrup, hadde aldri hørt om piggdekk. Jeg synes det hele er fornøyelig og jeg tviler ikke på at der - etter danske forhold - var mye snø, men ingen halvmeter, hekje dei vør utpå trappa?

PS; Her har vi omtrent sannheten:

http://www.tv2.no/a/7686276

kanskje 20 cm enkelte steder som blåser opp eller, på annen måte blir til 60.