En dyster framtid

Started by Ex-administrator, 10.11.2015, 20:43:33

Previous topic - Next topic

Emeritus

Her er ordrett hva hun sa;

Quote"Those who seek refuge with us also have to respect our laws and traditions, and learn to speak German,â? she said. â??Multiculturalism leads to parallel societies, and therefore multiculturalism remains a grand delusion.â?

Multikulturalisme finnes ikke, hele begrepet er en stor selvmotsigelse skapt av snillistene på venstresiden for å selge inn et håpløst politisk budskap. Og dette begynner nå å ble mainstream oppfatning i hele Europa. De som har markedsført dette gjennom årtier bør nå holdes ansvarlig, selvsagt ikke juridisk, men politisk. Jeg venter på den boken som tar for seg hva Marie Simonsen og en del av det øvrige kommentariatet - hovedsakelig fra Oslo - har sagt om spørsmålet de siste tiårene.

Ryddegutt

Du har samme problemstilling når det gjelder "integrasjon" vs "assimilasjon" der "integrasjon" i realiteten resulterer i parallellsamfunn.

Telehiv

#32
Quote from: Ryddegutt on 17.12.2015, 11:53:02
Du har samme problemstilling når det gjelder "integrasjon" vs "assimilasjon" der "integrasjon" i realiteten resulterer i parallellsamfunn.

Ja, her benytter du i tråd med klassisk samfunnsvitenskap den faglige dikotomien integrasjon vs. assimilasjon:

a) "Integrasjon" var i antropologien og sosiologien lenge udiskutert som et ideal der man beholdt sin opprinnelige "kulturelle sjel" og etniske særdrag og likevel kunne fungere helt OK i sitt nye vertsland, mens

b) "assimilasjon" ble assosiert med noe negativt, at man som fremmedkulturell måtte gi opp sin opprinnelige etnisitet (språk, kultur, kleskoder, osv.), for å "gå opp i" og ikke provosere det nye vertslandets kultur og samfunnsidealer.

Men verden har gått videre - og innvandrerstrømmen økt dramatisk
Idealet om "integrasjon" er trolig realistisk i samfunn der innvandrere utgjør en liten minoritet, men med de senere Ã¥rs stadig økende innvandring har det begynt Ã¥ vises bekymringsfulle hÃ¥ndteringsutfordringer mht. bl.a. økt gettoisering/"innvandrersoner" med klare sosiale utfordringer som dÃ¥rlig sprÃ¥ktilegnelse, opprettholdelse av uakseptable/ulovlige handlinger som kvinnelig omskjæring/gjensying og tvangsekteskap, æresdrap, identitetsproblemer hos nye ungdomsgrupper med gjengdannelser, skattemoral, osv. 

Idealet om "integrasjon" har altså, slik Merkel og andre politikere har begynt å se alvorlige konsekvenser av, dreid mer og mer mot å betegnes som "multikulturalisme", dvs. en utvikling av "parallelle" (og etter hvert svært store) subkulturer som ikke fungerer som ønsket mht. nasjonalstatens rammekrav. Det som egentlig prøves formulert med "multikulturalisme" er dessverre noe a la "samfunnsgrupper vi er i ferd med å miste kontroll med i våre velregulerte velferdssamfunn".

Dermed oppstår nå et bredere krav om at vi enten må få "assimilasjon" og tydelig aksept for at man vil følge definerte forventninger i vertslandet, eller "utsendelse" der fortsatte brudd med vertslandets rammer blir for uholdbare.

I årene framover vil vi trolig derfor ende opp med å snu fra velmenende og rause inkluderingsmodeller til systematiske sanksjonsstrategier for å prøve å snu dette bildet.

Man trenger ikke å være store samfunnsviteren for å skjønne at vi i årene framover virkelig skal få satt våre humanitære verdier på prøve.




   
 

Emeritus

#33
Dette er viktige nyheter;

http://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2015/12/18/195189167/buss-med-asylsokere-kjorte-av-veien-pa-strynefjellet

Kjernen i saken ligger vel her;

QuoteOmkring en halvtime senere opplyste politiet at passasjerene var plassert inni bussen, og satt varmt og godt.

Om bord i bussen er representanter fra Hero og 35 asylsøkere, ifølge politiet. Bussen var på vei til Hareid. Temperaturen ved ulykkesstedet på Billingen ligger på rundt 0 grader, og det er noe regn i området.
 

Jeg har allerede satt mine fullmektiger til å undersøke følgende;

- har disse flyktningene krav på krisepsykiater, jeg ser for meg et team med Dyregrov i spissen som kommer med ti assistenter til samlet kr. 18.500,- timen.

- er den norske stat ansvarlig for at de ble tvunget over Strynefjellet på vei til Hareid (der Justin Beeber nettopp fløy over) og dermed potensielt kunne bli utsatt for snø og kulde

- burde ikke UDI ta etniske hensyn i forhold til transportruten, kunne de ikke finne en rute i et lavere terreng

- hvis syrerne først ble tvunget over Strynefjellet, burde ikke UDI lagt inn et slalom kurs, slik at de ble rustet til å møte de norske hverdagen?

Dette er noen av de mange spørsmål asyladvokatene jobber med for tiden.



Emeritus

http://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2016/01/02/195191456/flertall-av-flyktninger-jobber-lite-til-fa-opphold

Nå begynner denne debatten å få et innhold der en ser på realitetene, og der det blir vanskelig å svare med rasismekoret og andre lettvintheter. En gjennomsnittlig innvandrer fra Syria og tilsvarende kulturer, uten adekvat utdannelse og kulturell ballast og som blir i Norge permanent, vil koste det norske samfunn flere millioner i løpet av livsløpet. I statsministerens tale i går opplyste hun, i samme åndedrag som hun sa at det hadde kommet 30.000 flyktninger i fjor, at det årlige fødes ca. 60.000 nye nordmenn. Enhver borger med en smule ansvarsfølelse og evne til å tenke litt fremover, vil se hvor en slik utvikling vil føre oss.

Emeritus

#35
Jeg har aldri stemt FRP, men denne dama skal vi følge med;

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Listhaug-Det-er-klart-jeg-er-bekymret-for-mine-barns-fremtid-8308842.html

Først fikk hun en smule fornuft inn i landbrukspolitikken, nå synes hun i stand til å artikulere folkelig, presist og med overbevisning, det Karl I. hagen med vekslende hell har forsøkt å uttrykke i 30 år. Og dette på en uangripelig måte. Det gleder meg at den alltid "ja dette må vi uttrykke på en tydelig måte" Jonas Gahr Støre, står forvirret igjen med tungen ut av kjeften, og ikke vet hva slags feilskjær han skal gjøre neste gang. Og for å kommentere Telehivs siste innlegg; der finnes knapt en person i norsk politisk historie som er så prinsippløs, maktsøkende - for maktens egen del - og kamelionsk som JGS. Han gir lett et par milliarder til klimasaken, regnskogsfondet eller til Instituttet for Kvalknulling ved UiD (Universitetet i Durban,) hvis det kan sikre han en jobb i FN, WHO eller hva han nå har i sikte. Han er nesten like ubrukbar som Erik Solheim. Erik blir i noen kretser fremstilt som en stor fredsfigur etter sin totale fiasko på Sri Lanka. De av dere som har mindreverdighetskomplekser fordi det amerikanske flagg brennes daglig i hele verden, kan trøste dere med at det norske flagg fortsatt brennes på Sri Lanka etter Eriks fredsvirksomhet. Men det er ikke synd på Erik, han ble pent loset inn i en god jobb i FN, og det er kanskje den mest kostbare stilling Norge noensinne har opprettet.