Klimarealistene

Started by Emeritus, 30.09.2015, 21:53:36

Previous topic - Next topic

Emeritus

Det er stor klimavitenskap på gang i KR for tiden;

http://www.klimarealistene.com/2015/09/28/norske-politikarar-og-fns-klimapanel-tek-feil/

særlig må denne passusen beundres;

QuoteDet beste som kunne skje med jorda vår, var at temperaturen gjekk opp med 3-4 grader C. Og når UTSLEPP av CO2 aldri kan påverke temperatur eller klima på jorda, er det ei innbilling at menneske kan påverke klimaet, som er styrt av sola og naturen ved naturlovene.

Jadda, breene stortrives og vi trenger en 3 - 4 grader i tillegg til det vi har fÃ¥tt  de siste hundre Ã¥r. Jeg leser ikke sÃ¥ mye KR for tiden, men fikk en melding gjennom DISCUSS (pga min kronikk i Forskning.no) av en som følte seg urimelig behandlet, her er hele innlegget i KR

QuoteKLIMAREALISTENE - SANNHETEN OG YTRINGSFRIHETEN 


Arne Raaen 
Arne Raaen â?¢ a day ago   


På bakgrunn av dette innlegget: http://www.klimarealistene.com..., med forunderlige påstander som at ideell global temperatur er 3-4 grader over dagens skrev jeg en kommentar.

-- Den ble slettet etter få minutter.

Her er innholdet, slik at man kan forsikre seg om at det ikke var noe upassende eller personangrep i min kommentar (Jeg har selvfølgelig også tatt skjermdump):

"NÃ¥r jeg leser dette innlegget, tar jeg det for gitt at Klimarealistenes Vitenskapelige
Råd i all hovedsak går god for det. For når en organisasjon som har som hovedmål å opplyse almuen holder seg med et professortungt råd, må vel kvalitetsikring av informasjonen være Rådets første oppgave.

Når jeg nå personliggjør det, velger jeg likevel å formulere meg i spørsmålsform:

Går Elen Roaldset god for at «Det beste som kunne skje med jorda vår, var at temperaturen gjekk opp med 3-4 grader C»?

Kan Martin Hovland bekrefte klimapanelet mener at varmestråling står
for hele energioverføringen fra overflaten til atmosfæren?

Støtter Fred Sigernes at økning av CO2 nivået har null effekt, fordi
effekten er «oppbrukt»?

Mener Ole Humlum at CO2-effekten utgjør mindre enn 1 grad C?

Kan Jan-Erik Solheim bekrefte at all CO2 i atmosfæren med rimelighet
får plass i Bø kommune?

Kan Einar Sletten forsikre oss om at «gartnaren må
pøse på med det firedobbelte med CO2 i veksthusa for å få
brukbare avlingar».

Det er ingen triviell sak å stille sin professorkompetanse bak en organisasjon
som sterkt bestrider Klimapanelet. Klimapanelet har som kjent som oppgave å prøve å komme fram til syntesen av den beste forskningen
på feltet. Jeg synes derfor ikke de utfordrede kan unnvike
Ã¥ gi konkrete svar."

Innholdet var i kjent Aaslidstil strøket, lenge leve den åpne og frie klimadebatt som KR bekjenner seg til.

Klimarealistene svikter aldri!

Ex-administrator