Klimarealistene

Started by Emeritus, 06.08.2015, 08:34:30

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Quote from: Emeritus on 17.01.2020, 11:26:44
Sitat Tufsen:

QuoteVel, hva annet kan man forvente fra "Emedrittussen"?   

Nei men er Tufsen tilbake. Etter at du har dritt deg ut om bankgarantier, statsråders konstitusjonelle ansvar når de avgir svar fra Stortingets talerstol, hvilke reserver der er i norsk vannkraft og stort sett alt du uttaler deg om stakk du i kjent "skeptiker"stil av for en periode men dukker opp igjen og begynner på nytt vrøvl? Les hva jeg skriver og ta konsekvensen av det. Denne strengen - "Klimarealistene" - er full av dokumentasjon som nettopp beviser at Klimarealistene sprer en masse dritt. Prøv å bidra litt mer til den vitenskapelige debatten, og forsøk å begrens alle disse one line smart ass kommentarene dine.

Du kjefter og smeller som vanlig, og stiller deg langt utenfor enhver seriøs debatt. Det blir som å gå i dyreparken for å se på et eksotisk, vilt dyr.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Emeritus on 17.01.2020, 20:32:59
Jeg gadd ikke å telle til lengre enn til 10, og da fant jeg ut at nesten alle referansene var til tidligere KN (Klimanytt) som er skrevet av den samme gjengen tullinger.

Dette er ikke referanser, den vitenskapelige betegnelsen på dette er incest, ekteskap mellom søskenbarn og glimrende eksempler på hvor skadelig innavl er.

Det er fascinerende å se hvordan noen klima-alarmister trekkes uvegerlig mot Klimarealistene, som insekter mot en lampe :-) Møtet med det uimotståelige ender på samme vis; med et zzztt!
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

#467
To nye one liners uten et snev av vitenskapelig innhold fra Contrari1.

Du kan gjerne kalle mitt siste innlegg kjefting og smelling men der er også et åpenbart poeng. Når Translator hevder at innleggene eller disse "Klimanytt" kan karakteriseres som referanser er jo dette bare tull. Det jeg mener med referanser er henvisninger til fakta, påvisninger i ulike IPCC rapporter - som gjennomgående blir feilsitert - eller vitenskapelige artikler.

Disse Klimanytt brevene på KR er jo gjennomgående skrevet av folk som ikke har noen som helst klimafaglig bakgrunn:

https://www.klimarealistene.com/klimanytt/

Ellestad synes å være den mest aktive og har aldri drevet med noe i nærheten av klimaforskning. Til og med Geir Aaslid anses å være kvalifisert til å skrive "Klimanytt," Aaslids inkompetanse i klimaspørsmål er jo avdekket gang på gang, senest her:

http://klimadebatt.com/forum/index.php?topic=284.msg10829;topicseen#msg10829

Og dette imøtegås på den måte vitenskapelige spørsmål skal håndteres. At den nedre stratosfære skal kjøles mens troposfæren varmes er et av de mest kjente indikasjoner på AGW, det tilhører ABC. Og her har jeg både henvist til IPCC, som igjen har videre henvisninger, og en populærvitenskapelig fremstilling av NASA som igjen har henvisninger til fem vitenskapelige artikler.

Det eneste de oppnår ved å vise til seg selv er jo at de aldri kommer opp av den hengemyra de har plassert seg i.


translator

Melding i min e-post fra Klimarealistene i dag:

QuoteTo bøker blir solgt i forbindelse med møtet 5. juni med Widding:
Sunt förnuft om Energi och Klimat, av Elsa Widding - kr. 250,-
Falskt alarm, av Gösta Pettersson kr. - 200,-

Begge bøkene blir å få kjøpt i bokhandelen ved inngangen til Litteraturhuset,
og ettersom bokhandelen muligens er stengt etter møtet,
oppfordrar vi alle som vil skaffe seg bøkene om å kjøpe dei i bokhandelen før møtet tek til.

Hugs: Det er ingen påmelding til møtet med Widding. Møtelokalet (Nedjma) har plass til 90 personar.
Vi oppfordrar folk om å vere tidleg ute.

Frå omtalen av boka til Widding:
Elsa Widding är energiexpert med flera ledande befattningar bakom sig i stora energibolag. Hon verkade bl.a. som expert i Regeringskansliet med ansvar för Vattenfall under den förra borgerliga regeringen. Widding gjorde sig då känd för allmänheten som en person med mod att tänka rationellt och självständigt genom att påvisa Vattenfalls extremt kostsamma köp av det holländska energiföretaget Nuon som en stor förlust för den svenska staten. Att hon fick rätt genom sin förmåga att bruka sunt ekonomiskt förnuft är idag vida känt ...

Frå omtalen av boka til Pettersson:
In recent years, media has been feeding us almost daily with the alarming message of an ongoing global climate change which might have catastrophic consequences. We have heard that an overwhelming majority of the world's climate researchers agree on what this climate change is caused by, and what it will lead to: The Earth is warmed because of our emissions of greenhouse gases in general, and carbon dioxide in particular. Unless we drastically reduce our emissions of carbon dioxide, the world will henceforth be plagued by all kinds of natural disasters ...

Nicolay Stang ber meg også minne om Klimapizzaen i Oslo
onsdag 31. mai frå kl. 18.00.
Hugs: Dette skjer kvar siste onsdag i månaden kl. 18.00, så hugs dette om du er i Oslo:
Peppes Pizza, Karl Johans gate 1 ved Jernbanetorget - ingen påmelding.

Elsa Widding har siden i høst vært representant i den svenske Riksdagen for Sverigedemokraterna (SD). Hun meldte seg nylig ut av SD, men sitter fortsatt i Riksdagen som uavhengig representant:

Jag lämnar SD - Elsa Widding i Swebbtv Embedded
https://swebbtv.se/w/qjZaG5Y7Ci5jq6pqZQCiGn

Et meget interessant intervju med Elsa Widding handler om hvilken behandling hun fikk i Riksdagen og media etter at hun hadde vært på et seminar i Stavanger der blant annet også Jacob Nordangård deltok:
https://swebbtv.se/w/8rg6EVZX1qv5jf1LmiHZrA
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

På min e-post i dag:

QuoteHei alle klimarealister i nærområdet!

Jeg har nå skrevet ferdig en bok om alt mulig rundt klimaet, for det meste med utgangspunkt i alle artiklene jeg har skrevet de siste årene, og den skal hete Klimakunnskapskrisen.

Den inneholder alt mulig fra det rent faglige til det rent harsellerende, og den inkluderer også kapitler som omhandler i detalj de to foredragene jeg har hatt for Klimarealistene på Kongsberg - om isbjørnen og om det grønne skiftet som et sort hull. Mange av artiklene er hentet fra Universitetsavisa.

Boken gis ut fordi internettpublisering er flyktig og de fleste av disse artiklene er ikke lenger tilgjengelige på nettet.

Boken er på 368 sider med 66 kapitler og den er tilogmed fagfellevurdert.

Den kommer ut på mitt lille forlag som jeg bruker til lærebøker og annen akademisk litteratur, i begynnelsen av august.

Tilbudspris til venner og og klimarealister som bestiller den på forhånd, er kr 250. I bokhandelen vil den koste 399, vel å merke om den vil bli mulig å bestille i bokhandelen.

Du bestiller fra meg på denne epostadressen og husk å ta med din adresse og mobilnummer for sporing av pakken.

Det vil være mulig å stikke innom og hente boken for dem som bor i nærheten.

Noen av dere har allerede bestilt. Antall forhåndsbestillinger nærmer seg 500, og det har betydning for meg for at det skal være økonomi i å gi ut en slik bok.

Fortsatt god sommer!

Mvh Geir Hasnes
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

stjakobs

Boka til Eva Marie Brekkestø er også verd å nevne.

"Vårt alltid skiftende klima"

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Telehiv

#471
Quote from: stjakobs on 17.07.2023, 23:58:54Boka til Eva Marie Brekkestø er også verd å nevne.

"Vårt alltid skiftende klima"

Brekkestøs IPCC-kritiske klimabok trenger trolig en bredere introduksjon til hennes tidligere arbeider, som allerede brukes til avsporing av hennes klimakritikk:

 

Brekkestøs tidligere kornsirkelbøker nærmest ber om å bli brukt til å sverte hennes klimabok nå
Man skal være obs på at Brekkstø tidligere har gitt ut to bøker om kornsirkler (den første kom i 2004 tror jeg) som preges av hennes egen mangeårige private research, ikke så rart når det finnes svært lite etablert forskning på disse fenomenene. Når hun nå kom med en ny bok om klimaet som er kritisk til IPCCs klimanarrativ vil alle som googler litt på nettet se at kornsirkelbøkene nå forsøkes brukt mot henne. Bl.a. slenges det ut anklager om at hun f.eks. hevder at kornsirklene er laget av utenomjordiske vesener. Dette avviser hun selv i et intervju allerede i 2013:

"Brekkestø har ikke selv landet på én bestemt forklaring på fenomenet.
– Den mystiske delen har jeg ingen bestemt mening om, bare teorier. De spenner vidt, helt fra utenomjordiske til naturlige forklaringer som plasmavirvler som utlader mot jordoverflaten og at det lages av energier i bakken som må være tilstede, et slags naturfenomen. Noen mener det må være Gud, noen snakker om at det har med oss menneskers kollektive underbevissthet, eller oss selv i en annen dimensjon, eller i fremtiden, en annen tid. Noen tror det er engler. I gamle dager trodde man det var feer eller alver, og kirken har trodd det var Djevelen. Noen tror det er militæret som gjør det med hjelp av avansert teknologi.

Har du mer tro på enkelte av disse teoriene enn andre?
– Jeg har ihvertfall ikke tro på at det er utenomjordiske. Jeg tror heller ikke det er militæret siden det har vært kornsirkler før militæret fikk avansert teknologi. Jeg tror heller ikke det er Djevelen fordi jeg ikke tror på Djevelen."


Hun avslutter samme intervjuet med en kommentar som høres fornuftig ut i en vitenskapelig setting:

"Om noe kan det virke som om Brekkestø synes det er vanskeligere å konkludere med noe i dag enn før hun på alvor begynte å studere fenomenet.
– Jeg var søkende og trodde jeg skulle finne svar, men det har vist seg å være vanskelig. I bøkene mine tar jeg ikke selv noen stilling. Leseren får lov til å tenke selv. Det er også viktig å ha med seg at dette er et mysterium som lar seg forske på vitenskapelig i motsetning til engler og andre ting. Det er så fysisk. Det er da også gjort studier på jordsmonnet og på kornet fra kornsirkler. Det er gjort mange interessante funn, publisert i vitenskapelige tidsskrifter, som har fått forskere til å tro det kan dreie seg om plasmavirvler."


Men så kom hun med klimabok, og la seg ut med klimamaktas hovednarrativer:



Brekkestø er av yrke samfunns- og språklærer, og slik selvlært klimaforfatter. Og siden hun samtidig utfordrer en rekke vedtatte IPCC-sannheter med boka si (basert på et tidligere omfattende foredrag hun kjørte) står hun dermed laglig til for hogg. Hun skal likevel ha kred for å i hovedsak vise til fagfellevurdert forskning rundt de historiske fasene hun behandler. Bokas innledning gir et bra bilde av hva det går i: 



Telehiv

Vet ikke om dette foredraget av Eva Marie Brekkestø er lagt ut før?
Hun snakker her om de samme forhold som i boka stjakobs linket til:

https://www.youtube.com/watch?v=Su0J4JOWrxg&list=PL6IQ1hxbBmyNTdOWfndidOdbl5Vj4zhcu