Ã?slid

Started by Emeritus, 07.08.2015, 01:02:51

Previous topic - Next topic

Emeritus

Hei puddinger. Jeg har nå et par dager blitt utsatt for �slids redaksjonelle virksomhet, og herunder hans sensur av fakta fra NVE, �slid har nå outet meg - noe som er uproblematisk for min del - samtidig som han nekter meg spalteplass;

Quote


xxxx xxxxxxxxx   

6. august 2015 at 18:53 


Jeg finner meg ikke i at moderator klipper og deretter kommenterer i mine innlegg, særlig når det
fremsettes påstander om meg, som jeg sannsynligvis heller ikke får kommentere. Bare stryk samtlige av mine innlegg, jeg vil ikke bli identifisert med en slik gjeng totalitære typer som endog nekter at rene fakta får komme frem.

(Moderator: En uriktig påstand blir ikke riktigere av å bli gjentatt, denne websiden er for saklig debatt, men ikke åpen for trolling. Et spørsmål til ***originalt innhold fjernet adm anm*** : Når man opptrer i det offentlig rom med formuleringer som «innlegg full av konspirasjonsteorier» og dermed søker å fremstille et nettsted som konspirasjonsteoretisk, hva skjer da med eget omdømme når påstanden åpenbart er uriktig? Hvordan vil de mange Bergensere som leser denne nettsiden reagere på en såpass spesiell opptreden fra en godt utdannet advokat?)

Administrator antydet at Geir ville begrunne dette, det som skjer, er at etter at jeg har bedt alle mine artikler strøket, fortsetter �slid å stryke meg, men erstatter mine innlegg med sine, og endog truer meg med konsekvenser i forhold til min profesjonelle aktivitet.

Har dere noen som helst slags selvstendige tanker om dette? Eller er dere like konforme som dere til stadighet påstår at IPCC - regimet er?



Ex-administrator

#1
Quote from: Emeritus on 07.08.2015, 01:02:51
Hei puddinger. Jeg har nå et par dager blitt utsatt for �slids redaksjonelle virksomhet, og herunder hans sensur av fakta fra NVE, �slid har nå outet meg - noe som er uproblematisk for min del - samtidig som han nekter meg spalteplass;

Quote
***Originalt innhold fjernet***

Hei på deg også, sukkertopp.

La oss ta noen viktige ting først:

- Jeg antydet ikke AT Geir ville svare. Jeg HENSTILLER til at Geir svarer. Hvis det var uklart. Jeg kjenner ikke Geir, og har aldri snakket med ham.
- Det er godt mulig at medlemmer på dette knøtteforumet (38 medlemmer, der bare 27 har skrevet mer enn 1 innlegg) også er medlemmer i Klimarealistene, men dette forumet har INGEN tilknytning dit. Jeg kjenner ingen i Klimarealistene.
- Jeg kjenner heller ingen andre deltakere i dette forumet personlig. Vi er ingen konform gruppe, og siden du tidligere har nevnt at du har fulgt med på forumet en tid, vet du at det ofte er uenigheter her også.

Så en ting som ikke er fullt så viktig:
- Du poster ofte under feil emne, slik som i denne saken. Det er egentlig mot reglene. Med din tillatelse vil jeg gjerne flytte dette til en egen tråd. OK?

Deretter det aller viktigste:
- Din stemme på Kimadebatt blåser liv i diskusjonen, og det setter jeg pris på! Men jeg syns det til tider kan være irriterende at du, i alle fall slik jeg leser dine innlegg, nærmest pålegger oss et ansvar for hva ANDRE websider driver med. Det er tøvete.

Hvis du trenger flere forsikringer på at dette forumet er fullstendig frittstående, skal jeg være mer enn behjelpelig. Send meg PM hvis du er interessert i mine kontaktdetaljer.


Med hilsen fra Administrator

Emeritus

Quote- Du poster ofte under feil emne, slik som i denne saken. Det er egentlig mot reglene. Med din tillatelse vil jeg gjerne flytte dette til en egen trÃ¥d. OK? 

OK.

QuoteDeretter det aller viktigste:
- Din stemme på Kimadebatt blåser liv i diskusjonen, og det setter jeg pris på! Men jeg syns det til tider kan være irriterende at du, i alle fall slik jeg leser dine innlegg, nærmest pålegger oss et ansvar for hva ANDRE websider driver med. Det er tøvete.

Hvis du trenger flere forsikringer på at dette forumet er fullstendig frittstående, skal jeg være mer enn behjelpelig. Send meg PM hvis du er interessert i mine kontaktdetaljer.

Jeg er temmelig rasende for den behandling jeg har blitt utsatt for i de siste par dager, og kommer til å gjøre noe med det, men det er ikke smart å bestemme seg i raseri. Jeg har ingen innvendinger mot deg som moderator, men håpet på litt støtte omkring de generelle prinsipper debatter skal føres på.


Ex-administrator

Flytting utført. Fritt fram for synspunkter rundt dette emnet. Personlig syns jeg Aaslids svar til tider ligger flere hakk under Emeritus' sine kommentarer i høflighet, siden han f.eks. bruker uttrykket "infantil trolling".

Og Emeritus har et veldig bra spørsmål. Han spør om kilder til Aaslids påstand:
QuoteDu går totalt glipp av at dagens utvikling er brevekst, siden bresmeltningen som varte i et par tiår frem til 2010 stort sett har opphørt.

Aaslid hevder at dette ikke er påstått. Vel, det er ikke påstått i artikkelen, men i Aaslids kommentar 5. august kl. 16.57

Til Emeritus vil jeg si at misforståelser kanskje kunne vært unngått hvis du publiserte svaret ditt under Geirs opprinnelige innlegg, og ikke i et nytt innlegg (som dermed for utenforstående kan se ut som det myntes på artikkelen.

Til Aaslid vil jeg si: Var ditt utsagn om at "dagens utvikling er brevekst" korrekt? Hvis det er det, syns jeg Emeritus fortjener svar.

Emeritus

Jeg ønsker ikke å ha noe mer å gjøre med KR, hva angår brevekst etter etter 2010 viser jeg til innlegget "Ingen unormal isbrenedsmelting!� der det også hevdes;

â?Faktum er â?? som vist pÃ¥ figuren â?? at isbreene har vokst i store deler av forrige Ã¥rhundre, og delvis nedsmelting i perioden 1990 til 2010 har for det meste vært mindre, inntil det i det siste har vært ny vekst i isbreene.â?

Det han synes Ã¥ mene er at det muligens i Ã¥r blir en positiv balanse, men disse mÃ¥lingen kommer ikke før i oktober, og ett Ã¥r - som vi ikke en gang har data for -  er ikke uttrykk for en trend.

Emeritus

PS; Administrator; takk for at du engasjerte deg.