Melodi Grand Prix: Flere klimaskadde?

Started by Telehiv, 23.05.2015, 21:26:25

Previous topic - Next topic

Telehiv

Jeg er ikke den som vil trekke opp historier om hva global oppvarming, unnskyld, klimaendringer, unnskyld klimaforstyrrelser kan gjøre med artistene i Grand Prix-sirkuset.

Men jeg har en mistanke om at mange har fått stemmebåndene skadet, og noen også rytmesansen. Og det må utvilsomt skyldes menneskeskapte utslipp.
Av et eller annet. Med 95% sikkerhet. Minst.



Observer


Bebben

Quote from: Telehiv on 23.05.2015, 21:26:25
Jeg er ikke den som vil trekke opp historier om hva global oppvarming, unnskyld, klimaendringer, unnskyld klimaforstyrrelser kan gjøre med artistene i Grand Prix-sirkuset.

Men jeg har en mistanke om at mange har fått stemmebåndene skadet, og noen også rytmesansen. Og det må utvilsomt skyldes menneskeskapte utslipp.
Av et eller annet. Med 95% sikkerhet. Minst.

At global oppvarming gir dårligere og dårligere musikk, er for lengst vitenskapelig bevist. Se f.eks. William Briggs:

Quoteâ?¢Global warming has reached unprecedented, dangerous levels. This is beyond question. Soaring temperatures are causing an increase in weather- and climate-related FEAM-tracked disasters (P < 0.001), thus stressing both the economies and the psyches of Western Civilization. These environmental and economic stressors are beginning to take their toll and have resulted in a rapid, unprecedented increase in musical awfulness (P < 0.001). If these trends are allowed to continue, music will soon have devolved into a debauched state so awful that hearing a pop tune will cause irreversible brain damage.

Briggs' artikkel gir forresten noen gode innsikter i metode...  ;) anbefales!

Personlig fulgte jeg med på Grand Prix, som jeg fremdeles kaller det, uten å ha lyden på, og samtidig lese Richard Lindzens foredrag. Men jeg registrerte at popmusikerne Mozart og Strauss' hjemland ikke fikk noen poeng i år, uten at jeg kan si sikkert at klimaet har forverret seg der siden i fjor. Kanskje de må prøve "kjerringa med staven" en gang til.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)