Samletråd for sensurerte kommentarer

Started by Ex-administrator, 19.05.2015, 11:25:27

Previous topic - Next topic

Bebben

Vedrørende svak logisk kapasitet:

emeritus:

QuoteSå det er her klimadebatten ligger, og la ikke denne bli overstyrt av personer med svak logisk kapasitet, og som med den ballasten, til alt overmål begynner å yppe seg mot Max Planck og Albert Einstein.

emeritus i "IR-tråden", etter at Okular siterte Clausius og Planck:

QuoteHer siteres det fra folk som hevder at dette ikke kan måles, og disse sitater er skrevet for 150 år siden, mens de satt under et stearinlys og skrev med fjærpenn. Men siden de sa dette for 150 år siden, at dette ikke kan måles, så gjelder det fortsatt og da som en lov, selv om disse fenomenene er målt og blir målt på nærmest daglig basis på verdens læresteder.

Så hva er det dere sliter med. Skal vi innføre et prinsipp om at til eldre de vitenskapelige kildene er, til bedre er de?

Det er liksom noe som skurrer her.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Petter B

Denne ble sensurert fra http://www.klimarealistene.com/2018/09/01/global-temperatur-august-2018/

"Jeg synes fortsatt et er rart at dere mener at det ikke har blitt varmere. Kilden deres sier at det blir ca 1,3 grader varmere pr 100 år.
Det står ingen steder at IPCC sier det ikke har blitt varmere - og om de hadde det så har uansett temperaturen øket merkbart siden den gang. Og kan dere komme med en nyere versjon av grafen med modeller og observerte data? Modellene har blitt bedre og grafen ser veldig gammel ut"

Ganske lav takhøyde får en si

Ex-administrator

SpørsmÃ¥let er om det er tillatt Ã¥ kalle det tak nÃ¥r det gÃ¥r i ett med gulvet  ;D

ConTrari1

#18
Petter B: Hvem skrev det innlegget?
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Administrator on 20.09.2018, 09:41:40
SpørsmÃ¥let er om det er tillatt Ã¥ kalle det tak nÃ¥r det gÃ¥r i ett med gulvet  ;D

Spørsmålet er hva man skal gjøre når personer bryter reglene for kommentarer.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Ex-administrator


Petter B

Quote from: ConTrari1 on 20.09.2018, 09:42:31
Petter B: Hvem skrev det innlegget?
En kompis. Selv er jeg utestengt for å ha brukt pseudonym en gang (resultat av at jeg fikk privat mail fra moderator i mer eller mindre truende form )

ConTrari1

Quote from: Petter B on 22.09.2018, 10:58:48
Quote from: ConTrari1 on 20.09.2018, 09:42:31
Petter B: Hvem skrev det innlegget?
En kompis. Selv er jeg utestengt for å ha brukt pseudonym en gang (resultat av at jeg fikk privat mail fra moderator i mer eller mindre truende form )

Nei sier du det. En kompis. Som ikke tør stå frem med navn her? Og du brøt reglene for kommentering, slik det f.eks. er også hos NRK og forskning.no; man skal skrive under fullt navn. Men et stakkars offer er du visst likevel.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Administrator on 20.09.2018, 10:59:04
Hvilke regler er brutt?

Det kan hverken du eller jeg vite, vi kjenner ikke konteksten. Men det mest sannsynlige er at innlegget brøt en eller flere regler for kommentarer (som jeg håper du også innser er nødvendig på et nettforum). Det kan f.eks. være et innlegg som er ikke er relevant for trådens tema, det kan være trolling, ved at man gjentar og gjentar samme spørsmål, etc. Dette har det vært mye av hos KR, helt klart bevisste forsøk på å ødelegge debatten. Slikt feller jeg ingen krokodilletårer for.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Petter B

Hæ??? Prøv å sende inn et innlegg til Klimarealistene som ikke passer inn i deres virkelighet. Det er andre regler for de og NRK. NRK sender ikke sjikanerende og truende mail til mot-debattanter så vidt meg bekjent.
Harald Olavsen er ikke offisielt utestengt, men da Klimarealistene forhåndsmodererer (!!!) innleggene i bloggen sin så slipper lite kritisk fra han eller andre gjennom

Jeg må legge til at denne siden er forbilledlig i så måte

Ex-administrator

Dette er debattreglene til Klimarealistene, hentet i dag:
Quote from: http://www.klimarealistene.com/velkommen/retningslinjer-for-debatt/Retningslinjer for debatten i kommentarfeltene

  • Kommentarfeltene vÃ¥re har forhÃ¥ndsmoderering (iverksatt 3.mai 2018). Det kan enkelte ganger ta noen timer før din kommentar blir synlig. Har du postet en kommentar som ikke kommer til syne, vent pÃ¥ moderering.
    Kommentarer med trolling, personangrep, sjikane, trakassering og øvrig manglende folkeskikk er uønsket. Ikke tillegg andre debattanter meninger de ikke har (stråmenn). Kommentarer som ikke er klimarelaterte og/eller avsporer debatten vil bli avvist. Kommentarer som slettes kan ikke gjenopprettes, det har ingen hensikt å diskutere slettede kommentarer med redaksjonen.
    Personer det ikke er mulig å føre en meningsfylt samtale med utestenges. Det samme gjelder personer som poster under falskt navn og/eller oppgir falsk epostadresse. Klage på moderering sendes redaksjonen via epost.
  • Kommentarer mÃ¥ passe med temaet i oppslaget man kommenterer, og kommentarfeltet stenges etter 30 dager. Ved gjentatte utskeielser blir det gitt advarsel, og dersom dette ikke hjelper, utestengning.
  • Lenking:  Lenker til nettsteder som ikke er klimarelevante eller ikke har noen akademisk verdi er ikke tillatt. Vennligst lenk til det konkrete innholdet i en kilde sÃ¥ leserne kommer direkte til poenget, og forklar med egne ord hvorfor lenken er relevant i debatten. Ikke lenk til kilden generelt sÃ¥ leserne selv mÃ¥ trÃ¥le gjennom hundrevis av sider..
  • PÃ¥stander som er kontroversielle skal som hovedregel dokumenteres. Sjekk sÃ¥ langt det er mulig at dine kilder presenterer korrekte fakta. Vi ønsker en seriøs debatt, sÃ¥ vennligst ikke bruk Wikipedia, Skeptical Science / John Cook, eller tilsvarende lavkvalitets materiale som kilde. Britannica har som regel informasjonen du trenger.
  • Debattanter mÃ¥ som hovedregel registrere seg under fullt navn og du mÃ¥ oppgi en gyldig epostadresse. Nye debattanter som glemmer Ã¥ oppgi fullt navn fÃ¥r fjernet kommentaren med beskjed pr epost om Ã¥ poste pÃ¥ nytt under eget navn.
  • Noen yrkesaktive i Norge nektes Ã¥ delta i klimadebatten av overordnede, eller de risikerer represalier fra arbeidsgiver fordi de kommer med politisk ukorrekte fakta eller meninger. Vi kan i slike tilfeller godta registrering med et pseudonym. Send eppost til redaksjonen@klimarealistene dot com, slik at vi vet hvem du er.
  • Nye innlegg og/eller kommentarer kan inneholde smÃ¥feil/grammatikkfeil, disse vil bli rettet løpende etterhvert som vi ser feilene. Større revisjoner etter første postering er merket med kursiv (edit/dato).
  • Ikke legg tips i kommentarfeltene, vi har en egen side for tips.
  • Forøvrig legger vi pressens etiske regler til grunn for vÃ¥r aktivitet.
  • Vi kan nÃ¥r som helst endre disse retningslinjene og vi forbeholder oss retten til Ã¥ avvise kommentarer som ikke er interessante for vÃ¥re lesere.

Etter min ringe mening er dette langt på veg en bekreftelse på lav takhøyde. Punkt 10 er jo nærmest parodisk, men det er mange andre triste vendinger her. Eksempler er

  • "Personer det ikke er mulig Ã¥ føre en meningsfylt samtale med utestenges" â?? Hva er "meningsfylt"?
  • "akademisk verdi" â?? Hvem definerer verdien?
  • "lavkvalitets materiale" â?? Hvordan defineres kvaliteten?.

Vi har tidligere sett at Klimarealistene redigerer kommentarer selektivt, til og med går inn i enkeltkommentarer og redigerer teksten såpass at betydningen endres, og samtidig nekter å slette kommentarer etter ønske fra bruker. Lykke til med å finne et bedre eksempel på lav takhøyde. Jeg syns det er veldig rart hvis alle medlemmene i Klimarealistene mener at dette er en fordelaktig håndtering av debatten.

For meg har det ført til at jeg aldri tar noe fra den kanten seriøst lenger.

PS: Jeg har latt være å rette de 15 skrivefeilene jeg fant i reglene.