Prosessene mot Trump - hvor vil dette ende?

Started by Telehiv, 31.05.2024, 10:53:06

Previous topic - Next topic

Telehiv

Stadig flere ber Biden trekke seg, og viktige sponsorer faller fra.
Nå vil det vel overraske mye om ikke Biden trekker seg ila den nærmeste uken?

Telehiv

Ja, da er kortstokken snudd og det er Kamala som går først og Joe dilter lettere forvirret etter:

Ellers noterer vi at Obama, den egentlige presidenten i alle fall de siste par årene, foreløpig ikke har gått ut og nevnt Kamalas navn i tronfølgen. Det vil nok bli mye debattert framover. Er målet at Michelle skal bli spilt inn etter hvert? Selv har Michelle vegret seg så langt, men i dette spillet er vel ikke det så mye å feste lit til hvis "nasjonen viser seg å kalle"?
Det er nesten slik at NRK glemmer å bedrive sin daglige Trump-fordømmelse i befippelsen - det er som kjent NRK som skal bestemme hvem som skal være amerikansk president  ;)

Telehiv

Trump har altså kommet opp med JD Vance som sin visepresidentkandidat

Ramaskriket fra noen av de mest sentrale proponentene for "grønt skifte" i media kom under ett døgn etter dette ble kjent:

The New York Times:
"JD Vance Is an Oil Booster and Doubter of Human-Caused Climate Change"

The Independent:
"Climate activists alarmed by Trump's 'dangerous' pick for vice president"

The Guardian:
"Climate advocates fear picking JD Vance for VP is a 'dangerous step backward' "

CNBC: "the former venture capitalist though is a known critic of climate change and renewable energy."

The Independent (UK):
"campaigners are responding with alarm to the selection of climate denier and Ohio senator JD Vance as Donald Trump's vice presidential nominee, with activists warning he represents a "dangerous" voice for the US."
Og videre: (his) "eagerness to please Donald Trump" "adds to the image of the vice-presidential nominee as an unprincipled politician seeking office".

Hvorfor disse voldsomme angrepene på JD Vance?
Her er noen årsaker:

Vance om "the green-energy fantasy":
CCD (se link nedenfor) viser bl.a. til at "Vance has also criticized the "green-energy fantasy" of the Biden administration, pointing out that
- "solar panels can't power a modern manufacturing economy" and
- "that's why the Chinese are building coal power plants."

Vance om vindturbiner:
He has similarly called out wind power turbines. At the Turning Point Action conference last year, he said: "They're hideously ugly. They kill all the birds. And they're mostly made in China."

Vance om el-kjøretøyer:
The Biden administration's all-out support for EVs comes in for the same critique. In a July 2022 radio interview, he said: "The whole EV thing is a scam. If you plug it into your wall, do these people think there are Keebler elves back there making electricity in the wall? It comes, of course, from fossil fuels."

Vance om "the ESG movement":
Mr. Vance's climate skepticism goes beyond encouraging US oil and gas dominance in global markets once again – a strong theme of Trump's first term in office – if the Republicans get elected to office.
He has come out fiercely against the ESG (Environmental, Social and Governance) movement. In an interview with Breitbart in 2022, he said: "ESG is basically a massive racket to enrich Wall Street and enrich the financial sector of the country, at the expense of the industries that actually employ a lot of Ohio's workers for middle-class jobs."
The push against ESG occurring through the red states in the U.S. and the increasingly evident lack of success of ESG-focused firms and investment advisors suggests that Mr. Vance has probably got a better finger on the pulse than his critics would care to admit.

I sum, vi har vel bare sett begynnelsen på bombardementet mot Vance? For her truer han jo ikke bare den grønne ideologiens politikerkampanjer, men hele det storkapitalistiske spekulantmenasjeriet som vegeterer hemningsløst på politikernes ufordøyde subsidieorgier.

Her står så mange råtne interesser på spill at Vance neppe vil overleve som VP-kandidat fram til valget. 

Lenke: https://climatechangedispatch.com/jd-vance-is-a-climate-realist-and-the-media-and-its-lackeys-are-in-an-alarmist-rage/

stjakobs

QuoteHer står så mange råtne interesser på spill at Vance neppe vil overleve som VP-kandidat fram til valget.

Ja, det er en måte å betrakte dette på.

Jeg er imidlertid mer optimistisk. Med mindre sumpen får til et vellykket attentat på Trump, skulle det ikke forundre meg at disse to parhestene endelig kan begynne for alvor å rulle tilbake det grønne skiftet. Når disse starter, vil de få følge av konservative Pierre Poilievre fra Canada, som åpenbart kommer til vinne neste valg der.

Dette kan gå fort når det først setter i gang.
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Telehiv

Quote from: stjakobs on 03.08.2024, 18:21:03
QuoteHer står så mange råtne interesser på spill at Vance neppe vil overleve som VP-kandidat fram til valget.

Ja, det er en måte å betrakte dette på.

Jeg er imidlertid mer optimistisk. Med mindre sumpen får til et vellykket attentat på Trump, skulle det ikke forundre meg at disse to parhestene endelig kan begynne for alvor å rulle tilbake det grønne skiftet. Når disse starter, vil de få følge av konservative Pierre Poilievre fra Canada, som åpenbart kommer til vinne neste valg der.

Dette kan gå fort når det først setter i gang.

Min tanke rundt Vances framtid som VP-kandidat er rundt det velkjente faktum at Trump skifter ut folk straks de synes å bli en belastning for ham.
Og det er åpenbart at Dems kjører knallhardt på for å svekke Vance ved å grave fram alt som kan sverte og svekke ham. Med egentlig mål å ramme Trump. 
Akkurat som Trump på sin side herser med "laffin" Kamala  8)
Her hjemme er vi jo foreløpig ikke vant til slike ekstremt personfokuserte og skitne valgprosesser.
Og verre vil det nok bli utover høsten.
Som sagt, jeg er slett ikke sikker på at det er Vance som står igjen som endelig VP-kandidat når alle dyner er blitt løftet.

Et typisk eksempel på graving og pågående bakholdsangrep mot Vance:
En tidligere medstudent og venn av Vance har delt omtrent 90 mailer med The New York Times. De viser hvordan Vance har gått fra en hard Trump-kritiker, til å nå være kandidatens høyre hånd.

Lenke: https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2024/08/01/196019492/nyt-j-d-vance-slaktet-donald-trump-i-private-meldinger

translator

Quote from: Telehiv on 04.08.2024, 14:32:24Min tanke rundt Vances framtid som VP-kandidat er rundt det velkjente faktum at Trump skifter ut folk straks de synes å bli en belastning for ham.
Og det er åpenbart at Dems kjører knallhardt på for å svekke Vance ved å grave fram alt som kan sverte og svekke ham. Med egentlig mål å ramme Trump. 
Akkurat som Trump på sin side herser med "laffin" Kamala  8)

Jeg synes dette er et godt valg! Norske medier gjør et stort nummer av at Vance har gått fra å være en skarp kritiker av Trump til å bli en «lojal støttespiller». Dette tar jeg veldig med ro, for jeg har gått den samme veien selv! I 2016 syntes jeg det var en tragedie at Trump vant (ikke det at jeg syntes Hillary Clinton var særlig bedre!), men den gang hadde jeg bare mainstream media som kilder, og jeg fikk inntrykk av at Trump var en rik tulling som bare ville bli president for å vise seg. Der tok jeg veldig feil! Kanskje Vance har gått igjennom den samme prosessen?

Det er interessant at han har skrevet en bok om sin oppvekst i fattige kår i Ohio, som skal fortelle mye om grunnlaget for at Trump ble valgt i 2016. Da den ble utgitt på norsk for fire år siden, fikk den terningkast 6 i Dagbladet! Jeg er faktisk blitt nysgjerrig på å lese den. Netflix-filmen av boken, med Glenn Close i rollen som hans bestemor, har jeg allerede sett og den kan anbefales! Jeg anbefaler også å høre på noen av talene hans i sin helhet (de er ikke så lange som Trumps), ikke minst nominasjonstalen han holdt i Milwaukie.

https://www.norli.no/boker/dokumentar-og-fakta/historie-og-dokumentar/biografier-og-memoarer/hillbillyens-klagesang-2?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwtNi0BhA1EiwAWZaANCie6f-zOKBrzJR3XP3jv_zFxz7rmVugtnnlt6T0QBpxXJTgt_cbwRoC9owQAvD_BwE

Når det gjelder Kamala, så trenger hun ikke "Trumps hersing" for å sette fot på sin egen kampanje. Hun har fra første dag spilt på rase (og hun er ikke svart, men indisk/jamaicansk), men henvendte seg utelukkende til svarte kvinner. Dette har gjort svarte menn rasende på henne (og de trenger hun). I Atlanta, Georgia snakket hun med tilgjort sørstatsdialekt (hun er selv fra California) og det imponerte ikke publikum, for å si det slik. Og nå er det dukket opp et AI-generert bilde for å gi inntrykk av at hun har flere tilhengere enn hun faktisk har. Som visepresident og "Border-Czar" ble hun spurt om hvorfor hun ikke har vært ved grensen i sør. Hun svarte med at hun hadde ikke vært i Europa heller. Ofte babler hun like usammenhengende og uforståelig som sin forgjenger uten å kunne skylde på demens eller Parkinson. Så det er vel heller Kamala som blir byttet ut.

Edit. Jeg leste akkurat dette:

QuoteKamala Harris og Joe Biden ønsket fangene velkommen da de ankom USA og visepresidenten blir latterliggjort for nok en «ordsalat» som ikke gir mening.

Biden og Harris ga korte kommentarer til pressen etter at Wall Street Journals reporter Evan Gershkovich, Paul Whelan og andre kom hjem fra Russland, skriver Fox News.

Biden har kalt fangeutvekslingen med Russland, den største i historien etter den kalde krigen – en diplomatisk bragd. Harris gjentok disse kommentarene i sin tale på flyplassen, der hun hyllet presidenten og hans historiske prestasjon:

– Dette er en ekstraordinær dag, og jeg er veldig takknemlig for presidenten vår og det han har gjort gjennom hele sin karriere, men spesielt når det gjelder disse familiene og disse personene, sa hun.

– Dette er bare et ekstraordinært bevis på hvor viktig det er å ha en president som forstår diplomatiets makt, og som forstår styrken som ligger i å forstå betydningen av diplomati og å styrke allianser.

https://www.document.no/2024/08/05/ksenia-karelina-som-risikerer-20-ars-fengsel-etterlatt-i-russland/
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

Quote from: translator on 05.08.2024, 19:15:22Så det er vel heller Kamala som blir byttet ut.

Hehe, man kan vel ikke utelukke det heller.
Pussig hvordan hun først ble regnet som en dust i MSM, men blir plutselig opphøyd til bortimot geni når hun må tre inn for Biden.
Det tilsier at det fort kan snu igjen, ja. Amerikansk MSM er jo nådeløse når de lukter at de kan være med og spille en rolle i maktprosesser.