Golfstrømmen stabil

Started by Ex-administrator, 13.05.2015, 09:19:02

Previous topic - Next topic

Ex-administrator

Mange modeller har lenge ymtet frampå om at Golfstrømmen blir [sterkere|svakere|kaldere|varmere], men observasjoner viser fortsatt at den er stabil:
Golfstraumen stabil dei siste 20 åra
QuoteKonklusjonen er at Golfstraumen i dag har om lag same fart, kraft og temperatur som for 20 år sidan. Målingane av temperaturen og styrken i straumen har skjedd kvar einaste time sidan 24. april 1995.

Alle forsøk på å diskreditere Golfstrømmen bør slås hardt ned på.

Ex-administrator

Legg også merke til:
QuoteDei ti første åra viste at temperaturen i vatnet steig med ei heil grad. Det er jo tankevekkande med tanke på global oppvarming. Men så ser vi at temperaturen går ned igjen dei siste ti åra, og er no tilbake på 1995-nivå

Varmen har hatt så god fart når den har forsvunnet i dyphavet at den har tatt med seg en grad på veg ned.

Telehiv

Forskning.no har også lagt ut saken.

Men av eller annen grunn kan man plutselig ikke kommentere denne artikkelen.
Og jeg som satt klar med setningen "Hva sa vi?" .......

Observer

I same udemokratiske stil kan man heller ikke kommentere på denne AGW saken:

http://forskning.no/klima-antarktis/2015/05/frykt-massiv-isflak-kollaps-i-antarktis

"Jeg er Charlie" bare når det passer seg sånn i forhold til Meningsbærerne.. tydeligvis :-\

Telehiv

#4
Quote from: Observer on 13.05.2015, 14:48:41
I same udemokratiske stil kan man heller ikke kommentere på denne AGW saken:

http://forskning.no/klima-antarktis/2015/05/frykt-massiv-isflak-kollaps-i-antarktis

"Jeg er Charlie" bare når det passer seg sånn i forhold til Meningsbærerne.. tydeligvis :-\

Observer,
den saken du la ut der, er jo nærmest grotesk i sin tendensiøse framstilling av Antarktis: Hele artikkelen er vinklet for at leserne skal føle at Antarktis smelter ute av kontroll, mens sannheten som kjent er at ismengdene i Antarktis er historisk store - og har vært stabilt økende i flere tiår.
- ikke rart de hindrer noen i å kommentere!