Norske online-medier med kommentarer og diskusjoner

Started by stjakobs, 06.05.2015, 08:47:14

Previous topic - Next topic

stjakobs

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Telehiv

#16
stjakobs,

ja, her ser vi at fornuften er inne i en "ekstrem-hiatus".

Og når du først er innom Aftenposten, så ta en titt på denne: http://mm.aftenposten.no/kloden-var/det-store-ismysteriet

Ikke fordi Mathismoen går sine vanlige runder, men se (særlig) på Eystein Jansens mange tendensiøse alarmistforsøk her: Finnes det en mer useriøs alarmist i Norge i dag? Som alle ser: Han klynger seg fremdeles til troen på at det M� da finnes et sted som ikke helt knuser CO2-hypotesen og drømmen om økende havstigning. Og så blir det bare så dumt og gjennomskuelig når han prøver seg på Antarktis: Faktiske observasjoner smører jo Jansens tåpeligheter utover hele isflaten.

Gjør et eksperiment:
Copy & paste alle utsagnene til Jansen i denne presentasjonen, og se på totalbildet - av FAKTA selv IPCC ikke rømmer fra lengre i den siste WG1 fra 2014 - hvor ille det står til med det faglige på den ene side og hvor sterkt alarmismebegjæret er på den andre (og da har jeg ikke begynt å snakke om gravitasjonslovsforståelsen, eller rettere: fraværet av sådanne saker)....ideen er fri til avbenyttelse!

PS: I kveld skal Bjørn Samset delta i debatt med Ivar Giæver i TV2 Nyhetskanalen (kl 18.00 og 20.30).
Vi får se om Samset når opp til Jansens alarmismenivå der? Han har jo lenge vist lovende takter.

Affen



stjakobs

Jeg kommer ikke inn pÃ¥ denne linken til Aftenposten uten Ã¥ ha abonnement.  Det samme skjer pÃ¥
de øvrige artiklene i avisen jeg prøver meg på.

Linken som Telehiv har lagt ut, kommer jeg derimot inn på.
Er det bare hos meg det er slik, eller er det andre som opplever det samme ?

Amateur2

Quote from: Telehiv on 05.06.2015, 11:40:31

PS: I kveld skal Bjørn Samset delta i debatt med Ivar Giæver i TV2 Nyhetskanalen (kl 18.00 og 20.30).
Vi får se om Samset når opp til Jansens alarmismenivå der? Han har jo lenge vist lovende takter.


Den samme Samset hadde et debattinnlegg i Aftenposten 26. juni i kjent alarmiststil.

Han får imidlertid passet sitt grundig påskrevet av Peter Haugan og Gunnar Kvåle i en kommentar i papiravisen 2 juni, fordi han viser tegn til å fravike 2-graderslinja. Slikt kan ikke tåles. Her kreves det orden og disiplin i rekkene!

QuoteVi er sterkt uenige i at "togradersmålet er gårsdagens politikk", som er overskriften på et innlegg i Aftenposten 26. mai av forsker Bjørn H. Samset. Hans fremstilling samsvarer ikke med konklusjonene fra en ny rapport fra 70 av verdens fremste klimaforskere og utgitt av FNs klimapanel. De fremhever at det finnes ingen trygg grense som kan bskytte mot afrlige klimaendringer. forskerne mener likevel at CO2-grensen er en forsvarslinje som på det sterkeste må forsvares, og at det fortsatt er mulig å holde seg under denne grensen.
  I stedet for Ã¥ bidra tril tvil om togradersmÃ¥let bør forskere peke pÃ¥ at vellykket, utslippsreduserende politikk er kjentr, fornybar energi er tilgjengelig, og de nødvendige investeringene vil lønne seg pÃ¥ lengre sikt. Forskere bør ogsÃ¥ pÃ¥tale den "business as usual"-holdningen som bl.a. energiminister Tord Lien nylig gjør seg skyldig i nÃ¥r han sier i Dagens Næringsliv: "Hva vi skal leve av etter oljen, har vi veldig god tid til Ã¥ finne ut av." Slike avventende holdninger bidrar til at nødvendige utslippsreduksjoner utsettes, og at togradersgrensen kan bli vanskelig Ã¥ forsvare.

Er dette et tegn på at "når krybben blir tom, så bites hestene" ?

Ex-administrator

Quote from: Amateur2 on 05.06.2015, 12:25:07
Quote from: Telehiv on 05.06.2015, 11:40:31

PS: I kveld skal Bjørn Samset delta i debatt med Ivar Giæver i TV2 Nyhetskanalen (kl 18.00 og 20.30).
Vi får se om Samset når opp til Jansens alarmismenivå der? Han har jo lenge vist lovende takter.


Den samme Samset hadde et debattinnlegg i Aftenposten 26. juni i kjent alarmiststil.

Han får imidlertid passet sitt grundig påskrevet av Peter Haugan og Gunnar Kvåle i en kommentar i papiravisen 2 juni, fordi han viser tegn til å fravike 2-graderslinja. Slikt kan ikke tåles. Her kreves det orden og disiplin i rekkene!

QuoteVi er sterkt uenige i at "togradersmålet er gårsdagens politikk", som er overskriften på et innlegg i Aftenposten 26. mai av forsker Bjørn H. Samset. Hans fremstilling samsvarer ikke med konklusjonene fra en ny rapport fra 70 av verdens fremste klimaforskere og utgitt av FNs klimapanel. De fremhever at det finnes ingen trygg grense som kan bskytte mot afrlige klimaendringer. forskerne mener likevel at CO2-grensen er en forsvarslinje som på det sterkeste må forsvares, og at det fortsatt er mulig å holde seg under denne grensen.
  I stedet for Ã¥ bidra tril tvil om togradersmÃ¥let bør forskere peke pÃ¥ at vellykket, utslippsreduserende politikk er kjentr, fornybar energi er tilgjengelig, og de nødvendige investeringene vil lønne seg pÃ¥ lengre sikt. Forskere bør ogsÃ¥ pÃ¥tale den "business as usual"-holdningen som bl.a. energiminister Tord Lien nylig gjør seg skyldig i nÃ¥r han sier i Dagens Næringsliv: "Hva vi skal leve av etter oljen, har vi veldig god tid til Ã¥ finne ut av." Slike avventende holdninger bidrar til at nødvendige utslippsreduksjoner utsettes, og at togradersgrensen kan bli vanskelig Ã¥ forsvare.

Er dette et tegn på at "når krybben blir tom, så bites hestene" ?

Dette er bare for å oppkonstruere en faglig debatt som liksom er seriøs, slik at alle blir enige om å gi mer penger til klimaforskerne.

stjakobs

Quote from: Affen on 05.06.2015, 12:24:00


stjakobs

Jeg kommer ikke inn pÃ¥ denne linken til Aftenposten uten Ã¥ ha abonnement.  Det samme skjer pÃ¥
de øvrige artiklene i avisen jeg prøver meg på.

Linken som Telehiv har lagt ut, kommer jeg derimot inn på.
Er det bare hos meg det er slik, eller er det andre som opplever det samme ?

Jeg vet ikke om Aftenposten teller antall ganger du er inne gratis eller om det har noe med innstillingene dine i nettleseren. Jeg kommer i alle fall inn med Google Chronm og Mozilla Firefox. Essensen i artikkelen kan du i alle fall se her:

https://78619aed-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/stjakobs/Klimavoter.pdf?attachauth=ANoY7cqkKmlVCHiR3Kh7rrzEluf-hBuENuX5MnduyEtUGdBL2riFlz9tHRCd3Uh4YMU0GWi-lY0s0mlv5Nlc0KfDsYPqluXTu4Ffv-X2xeyJ89QhDBKBmu3F3g23J2uZxCDLpRtjbWL-MUQjkcp7ClqoBSq5d-IrwZEY0DjNrkgnVLFXO5rVx5D9P8e82BFNxEUnZVZvY6KfdFAk62a_M9MVQ_A-elWhiA%3D%3D&attredirects=0
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

stjakobs

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Amateur2

#22
Quote from: stjakobs on 05.06.2015, 15:16:43

Jeg vet ikke om Aftenposten teller antall ganger du er inne gratis eller om det har noe med innstillingene dine i nettleseren.

Aftenposten bruker cookies til å telle antall artikler man leser gratis pr uke. Jeg mener man har 8 gratis pr uke.

Skru av cookies i nettleseren eller bruk "private browsing" og man har "fri" tilgang.
Oppskrift her

Observer

Det må da være noe spesielt galt med denne enkelt vindturbinen eller er dette representativt for teknologien som sådan?

Eller..det er trolig denne spesifikke leverandøren som har levert noe realt skitt og som av den grunn ble tatt av konkursspøkelset:-)

"Selskapet Blaaster Wind Technology gikk konkurs ved juletider 2014. Turbinen drives imidlertid videre av det som tidligere var et datterselskap, Blaaster Valsneset."

Affen


stjakobs og Amateur2

Mange takk for tipset. 
Nu fungerer det utmerket   :o))

stjakobs

Trass i at vi alt for lenge har hatt den skattefinansierte statspropagandaen har ikke alle lærerne latt seg indoktrinere.


Gjengangeren - "Nobelprisvinner tror ikke pÃ¥ global oppvarming - â?? Det hjelper ikke Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ diett for Ã¥ redde verden, sa nobelprisvinner Ivar Giæver til realfagselevene."

http://www.gjengangeren.no/nyheter/nobelprisvinner-tror-ikke-pa-global-oppvarming-1.7223984

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

stjakobs

Aftenposten - "Strid om vindmøller i de grønnes leir - Naturvernere og klimaforkjempere slåss mot hverandre når natur må ødelegges for å skape fornybar energi."

Ã?pent kommentarfelt.

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Strid-om-vindmoller-i-de-gronnes-leir-8046232.html

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

stjakobs

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Emeritus

#28
Kommer det en kraftig El Ninjo i år så blir det ny rekord;

https://www.ncdc.noaa.gov/sotc/summary-info/global/201505

på den annen side er det håp om at brearmene begynner å vokse igjen;

http://www.nrk.no/troms/unike-satellittbilder-viser-ekstremt-mye-juni-sno-1.12416320


stjakobs

Bergens Tidende, 25.06.2015 - Kjersti Fløttum Professor ved Institutt for fremmedspråk, UiB , Endre Tvinnereim Forsker ved Uni Research Rokkansenteret - "Som du roper i skogen, får du svar
Det er ikke noe skarpt skille i Norge mellom de som benekter og de som støtter at klimaendringer er skapt av mennesker.":

http://www.bt.no/meninger/kronikk/Som-du-roper-i-skogen_-far-du-svar-3387084.html
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.