"Nå hadde det kanskje passet bedre med en menapause igjen?"

Started by Telehiv, 12.09.2022, 10:31:11

Previous topic - Next topic

Telehiv

Ifm. med et konsertbesøk i vår arme hovedstad forleden traff jeg igjen et gammelt kvinnelig bekjentskap fra helt tilbake til studietiden. Hun var allerede på 1970-tallet et oppkomme av ironiske og høyst treffende samfunnskommentarer, og lot seg aldri rekruttere til noen ekstreme svermerier av noe slag selv om tilbudene den gang var talløse. Altså en kvinne å respektere på mange måter.

Da jeg nå traff henne igjen viste det seg at hennes frittenkende ordblomster fremdeles var på topp:
Hun kunne fortelle at en venninne av henne, som i mange år hadde klaget over problemer knyttet til en velutviklet menopause, var blitt robbet for håndvesken på høylys dag av en liten bande som vitner anså som fra Midt-Østen/Nord-Afrika området (altså MENA-regionen, uten at noen kunne gå i detaljer om hvilket land).

Min slagferdige venninne hadde da forsøkt seg med en oppmuntring av dette slaget til sin robbede venninne:

"Jaja, nå hadde det kanskje passet bedre med en liten menapause igjen".


Jeg må innrømme det tok meg noen sekunder før jeg skjønte at jeg var blitt utsatt for en liten sviske fra den damen igjen. Så det fins humoristiske lyspunkt selv i et land der vi nå "dras baklengs inn i fuglekverna" (jfr. Solan Gundersens oneliner «dra meg baklengs inn i fuglekassa» fra «Flåklypa Grand Prix», mens vår gamle forumvenn Bebben er mester for den siste varianten).

PS: Kanskje ikke noen grensesprengende betraktninger dette, men bedre enn å lyve om strømkrisen, vil jeg håpe?