Dagbla' svikter sin klimaalarmisme: Melder om store snømengder på de greske øyer

Started by Telehiv, 25.01.2022, 08:27:27

Previous topic - Next topic

Telehiv

Var det ikke slik at den norske redaktørklubben for mange år siden diskret avtalte at man skal reservere de sterkeste oppslagene for steder man kan erklære som ofre for global oppvarming?
Vel, kappen kan åpenbart svinge fort i en slik mediekultur, slik at Dagbladet (måtte Allah beskytte dem) nå "unprecedented" klimatroløst - dog like clickbait-preget - melder om vinterforhold i Hellas man må tilbake til den lille istid for å finne maken til:

Snøvær i ferieparadis:

- Høyeste faresignal

Santorini og greske ferieøyer opplever tidenes vintervær.



Dagbladet skriver at:
"Siden søndag har Syros, Naxos, Tinos, Andros, Mykonos, Santorini og de andre øyene i øygruppen Kykladene vært dekket av snø. Flere steder på øyene er hus og folk isolert og strømløse på grunn av tung snø og trær over strømkabler. De fleste skolene er stengt mandag og tirsdag".

Og videre:
"Mandag var det snømåking, stengte skoler, stengt vaksinesenter og skliføre med bil i 3-millioners byen Aten. Kjettinger på bilhjulene er påbudt i flere sentrumsområder inntil videre."

Og du store:

"Snødde i fjor
I Aten skjer det uvanlige med snø i gatene to vintre på rad. Før snøfallet i fjor var det mer enn ti år siden sist."

PS: Nå er det vel bare å vente på at John Smits klimanøytralt dukker opp i Dagsrevyen med bilder og rapporter fra disse interessante værforholdene - eller?

Aten:


Lenke: https://www.dagbladet.no/nyheter/hoyeste-faresignal/75212670



Telehiv

Jeg etterlyste foran om Dagsrevyen og dens sjefsklimafornekter John Smits ville melde om dette.
Så langt har de fornektet å videreføre noen informasjon om dette.

Men nå står likevel ikke verden til påske: Selv tradisjonelt snøfornektende NTB har de siste dagene levert rapporter om et Sør-Europa og Midt-Østen som snør ned. Vi gratulerer med den nye viljen i NTB til å bibringe litt realiteter om værforholdene!

Men noen fornekter virkeligheten så lenge de kan:
Alle aviser og nettsteder har nå kjørt meldinger om dette, unntatt Dagsrevyens værmeldere. NRK har jo etablert en egen klimaredaksjon (sic) som forteller de ansatte hvordan klimaet skal omsnakkes. Med John Smits i spissen holder derfor også værmelderne tappert stand: Mens hele Hellas mobiliserte forsvaret til å trekke biler ut av snøkaoset holdt John Smits blikket panisk og gjentatt rettet mot noen varmegrader han kunne framvise på vestlandet, selv om han egentlig skulle informert om truende kulde- og snøforhold en rekke steder ellers her til lands. I tillegg hadde han plassert noen påfallende merkelige varmegrader i middelhavsområdene som egentlig var i kulde- og snøsjokk, der andre værmeldere (til og med TV2) nettopp hadde kjørt kuldegrader.

Altså: Ikke et ord om den ekstraordinære kulden og snøfallene langt sør for der slikt normalt forekommer. Men hvem tror denne fanatikeren han lurer? Hele Norge var på dette tidspunkt forlengst - gjennom andre kilder - forbløffet over de ekstreme snøforholdene i tradisjonelle sydentrakter. Vi anbefaler Smits et nytt opphold i NRKs klimaterapibøttekott med bitepinne og alt.

For snødekket på den nordlige halvkule er altså slik - noen som kan be Smits orientere om dette en gang det passer?!






Telehiv

I mangel av Dagsrevyens bistand kan vi, med hjelp av utenlandske medier, fortelle litt om hva som faktisk foregår i Middelshavstraktene for tiden:



"SEA FREEZES IN GREECE IN "ONCE IN A LIFETIME PHENOMENON"
In what local media outlets are labeling a "once in a lifetime phenomenon", sea ice, usually found in more northern and polar oceans, has formed off the coast of Greece as the country continues to be ravaged by record snow and sub-zero cold.

Arctic Sea Ice being on something of a tear this year –currently standing at an 15+ year high— is one thing, but the ocean freezing-up in Greece demands a whole new level of denial from AGW proponents.

Ice formed off the coastal village of Sagiada in Thesprotia, Epirus after temperatures nosedived to almost -20C (-4F)."


En strand der climatestotravel.com angir "a Mediterranean climate, with mild, rainy winters and hot, sunny summers. At sea level, continues the report, it never snows nor freezes":


De som hadde planlagt en mild kjærlighetstur i Atens gamle gater den siste uken, bommet nok litt med timingen:



Ex-administrator

Jeg gjorde et bredt søk etter norske nyheter om dette, og fant kun Nettavisens sak fra tirsdag. Det nærmeste treffet var om snøen i Athen i fjor (!):
https://www.nrk.no/innlandet/marit-skrugstad-fra-dovre-fekk-mykje-merksemd-for-skituren-pa-veg-til-jobben-sin-i-athen-1.15378480

Telehiv

Quote from: Administrator on 28.01.2022, 15:09:36
Jeg gjorde et bredt søk etter norske nyheter om dette, og fant kun Nettavisens sak fra tirsdag. Det nærmeste treffet var om snøen i Athen i fjor (!):
https://www.nrk.no/innlandet/marit-skrugstad-fra-dovre-fekk-mykje-merksemd-for-skituren-pa-veg-til-jobben-sin-i-athen-1.15378480

Hehe, du var kanskje litt for sent ute med søket ditt?

Jeg har lagt inn tipslink mot klimameldinger og fikk i går opp NTBs melding hos en (1) avis, som jeg ikke er lenger er sikker på hvem var.
Men jeg er uansett sikker på at NTBs melding - som jeg granngivelig leste - var ganske åpenhjertig om de nevnte tilstander i Middelhavet.

Da jeg imidlertid fant jeg skulle skrive om dette her på forumet og linke til NTB-artikkelen, fant heller ikke jeg lenger oppslaget. Redaksjonene rundt om har tydeligvis ikke ønsket å ta dette inn, unntatt det eneste organet jeg havnet borti.

Årsaken til at også dette oppslaget kan være borte nå? Tja, NTB tilbyr artikler til pressen, og de velger hva de vil ta inn.
Men nå er den ikke lenger å finne, sier du? Vel, hvis det ikke var hos Document eller Resett er det mulig at man har valgt å fjerne artikkelen siden andre i redaktørklubben ville ta den inn?   

Ved å følge med på Dagsrevyens ulike krumspring for å tekkes påleggene fra NRKs famøse "klimaredaksjon" kan man jo ikke undres over noe lenger.


Telehiv

Admin,
muligens jeg nå fant svaret på at du ikke fant NTB-artikkelen i ditt søk: Den ble tatt inn av fyfy-organet Resett - som etter det jeg forstår er blokkert fra søk av en rekke mediemakt-aktører. Og er blitt pålagt visse ting av NTB også (se PS nederst).
Så ikke rart du ikke fikk opp noe da, vel?

Her er i alle fall det Resett var frekke nok til å ta inn om det unevnelige (men tydeligvis ingen andre redaksjoner i Norges land):
https://resett.no/2022/01/28/snovaer-i-midtosten/

PS: Hvorfor er det ikke kommentarfelt under NTB-artikler hos Resett?
Meningsterroren er kommet langt i Norge, og på måter som mange kanskje ikke har fått med seg?
Så om du undrer deg over at NTB-artikkelen hos Resett ikke hadde kommentarer, bør man vite at Resett ikke tillates av NTB å ha kommentarfelt etter deres artikler (!!).
Lenke: https://resett.no/2020/05/22/ntbs-krav-til-resett-dropp-kommentarfeltet/

Årsak? Resett og deres lesere påstås å være troende til å lufte saker som ikke skal luftes i norske medier. Samt at det kan til og med tenkes at NTB kan få faglig kritikk i Resett for noen av sine artikler?

Komikken her er imidlertid at Resett slapp til en NTB-artikkel som andre redaksjoner tydeligvis har funnet upassende...