God Jul og Godt Nyttår!

Started by Telehiv, 23.12.2021, 21:26:23

Previous topic - Next topic

Telehiv

Håper alle forumvenner får en fin og fredelig juleferie!
2021 har vært mer et covidår enn et klimaår, trass i at klimaindustrien gjorde sitt beste for å kjøre opp verdens interesse for COP26 i Glasgow. Men det ble bare noen dager med de vanlige mediene som mikrofonstativ, og så døde det hele bort igjen: Vettuge folk er jo ikke i stand til å se noen "klimakrise" rundt seg. Folks vurderingsevne er nok bedre enn de mest notoriske klimaalarmistene og -profitørene liker, og går ikke så lett på limpinnen lenger når det kokes opp nye skremsler lansert som "forskning".

Men alarmistene prøver snart alle midler:
NOAA og NASA/GISS har i en årrekke gjort de underligste krumspring på datafronten og skrudd og endret måleparametre når faktiske forhold har beveget seg for langt fra modellene, og nå på forvinteren måtte vi trist nok fastslå at selv DMI har sunket ned til datakoking for å hjelpe til med å holde "klimakrisen" i gang; de ble nylig tatt for å ha skrevet ned ismengden for Grønland med 12-15%, etter at publikum begynte å notere seg at grafen truet med å bryte opp gjennom snittet for referanseperioden 1981-2010...og som forumet her var det første til å melde om hva som var på gang.

Men skal DMI klare å forsvare narrativet om det fortsatt smeltende Arktis må de nok ta en runde til, for tross mekking også der begynner nå også sjøisen å ete seg stadig nærmere referanseperioden:



Ikke at jeg har ønsker om å få flere tiår kaldere klima, men det er kanskje eneste måten at den øvrige verden skjønner at klimaselvskaderne må bremses og styres over på mer konstruktive opportunismeløp.

PS: En illustrasjon på alle klimamodellanters mareritt (der guds finger i snøen har laget grafer for fremtidig temp-utvikling):




Telehiv

#1
"Klimaforskningen" har vist at snø på julegraner er fake news, så derfor har vi bare en tegning fra forna da'r:



Ooopps, da fikk vi inn et ferskt bilde som viser at noen juletrær likevel nekter å gi opp:



Så igjen: God Jul til alle snødekte stakkarer med sanseløse klimastrømregninger, og som nå begynner å fyre med gamle Aschehougs & Gyldendals Store Norske fra 1970-tallet - siden disse siterer ugyldig og snart ulovlig klimavitenskap uansett!





Telehiv

Glemte jeg å ønske et Godt Nytt År i 2022?




stjakobs

God jul og godt nytt år!






Om noen lurer - bildet viser Saltenfjorden i morgenlys (sola kommer ikke opp på himmelen for tiden).
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Telehiv

#4
Quote from: stjakobs on 24.12.2021, 15:29:43
Om noen lurer - bildet viser Saltenfjorden i morgenlys (sola kommer ikke opp på himmelen for tiden).

Hei Steinar,
ja, her viser Nordlandsnaturen seg like flott og mektig som jeg kan huske det fra mine bobilbesøk i Saltenområdet, senest i sommer (bobil var jo eneste måten å unngå covidrestriksjonene på både i år og i fjor).

Men apropos dette med "Salten" og "Saltenfjorden"; de lærde strides visst om det heter Saltfjorden eller Saltenfjorden.
Jeg har alltid trodd at området heter Salten, mens fjorden skal benevnes Saltfjorden (og folket saltværinger).
Jeg ser at du skriver Saltenfjorden, så jeg søkte litt rundt om dette har vært diskutert. Og fant en artikkel fra 2009 med en engasjert historiker Inge Strand:

https://www.an.no/nyheter/er-dette-saltenfjorden/s/1-33-4470943

Dette må vel være en fin romjulsjulenøtt å knaske på?