Noen som vil ta over forumet?

Started by Ex-administrator, 04.08.2021, 15:57:42

Previous topic - Next topic

Ex-administrator

Server og domene leies av Domeneshop, så det er ikke behov for utstyr. Å ta over i seg selv krever heller ikke teknisk innsikt, men innimellom bør man oppgradere forumsoftware (Domeneshop tillater ikke for gammel software å kjøre), og da kreves det en del innsikt.

I tillegg er det noen andre oppgaver som brukeradministrering, feilretting, backup osv. som bør gjøres innimellom.

Alle prosedyrer kan finnes via Google og hjelpesidene til Domeneshop, men det skal ikke legges skjul på at det er vanskelig. Det er en fordel om man har erfaring med FTP og domeneadministrasjon.

Ex-administrator

#16
Forumet er nå oppgradert til siste versjon, så det ser litt annerledes ut.

De største forbedringene:
  • Mulighet for WYSIWYG teksteditor når man legger til innlegg. Pass på at ikonet med hvitt ark er umerket
  • Mye bedre visning på mobil

Ex-administrator

#17
Det ser ut som det blir vanskelig å stenge deler av forumet, så det vil forbli åpent for diskusjon til 31. mai.

EDIT - Det fungerte visst likevel. Så da blir alle "boards" satt til read only på søndag.

translator

Jeg og et annet medlem vil gjerne ta over forumet. Du vil få nærmere beskjed snart.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

Quote from: translator on 29.04.2022, 15:55:42Jeg og et annet medlem vil gjerne ta over forumet. Du vil få nærmere beskjed snart.

Jepp, translator og jeg vil prøve å føre forumet videre. Har sjekket med min it-mann og han ser igen  problemer retmntekniksk, men anbfaler å skifte til et annet web-hotell.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Ex-administrator


Ex-administrator

Fint hvis vi kan få fortgang i dette.

ConTrari1

Javisst, har svart på din epost nå, med kopi til translator.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Ex-administrator

Da er forumet overført til ConTrari og Translator. Gratulerer!

Telehiv

Flott at dere to tar tak!
Håper nye gode diskusjoner kommer i gang etter hvert.
Og håper eks-adm nå får bedre tid til å dyrke sine andre interesser også, ikke minst musikken!

PS: Det bær være nok å diskutere rundt den stadig eskalerende klimagalskapen: I dag kunne vi lese dette på E24: https://e24.no/teknologi/i/z7BWwK/her-vasker-de-havet-for-co2

Her snakker vi "forskning" på linje med han som begynte å tømme havet for vann ved å fylle en bøtte på den ene siden av et nes og tømme den ut på den andre...problemet er imidlertid at sånne ikke lenger anbringes på et trygt sted, men mottar stipender og ærestitler...